הוכרז: Claude 3 – מודל ה-AI החדש של Anthropic עם ביצועים טובים יותר מגוגל ו-OpenAI

Claude 3 (מקור anthropic) Claude 3 (מקור anthropic)

חברת אנת’רופיק (Anthropic) הכריזה על Claude 3, הדור השלישי של מודל השפה הגדול קלוד (Claude), המגיע בשלוש גרסאות שונות, המציגות ביצועים טובים יותר ממודלי ה-Gemini 1.0 Ultra ו-GPT-4 של גוגל ו-OpenAI:

  • גרסת ה-Haiku המסוגלת לקרוא עבודות מחקר שלמות מ-arXiv בפחות מ-3 שניות.
  • גרסת ה-Sonnet המהירה פי 2 ממודלי ה-Claude 2/2.1 הקודמים.
  • גרסת ה-Opus המציעה מהירות דומה לדור הקודם אך עם רמת אינטלגנציה גבוהה יותר.

סביר להניח שעם קצב ההתפתחות המהיר בתחום ה-AI בתקופה האחרונה, השם Anthropic (ויקיפדיה) פחות מוכר לרוב האנשים. מדובר על חברת סטארטאפ בתחום הבינה המלאכותית שהוקמה על ידי עובדים לשעבר מ-OpenAI בה מושקעות גוגל ואמזון.

בדומה לגוגל ומודל ה-Gemini העדכני, Anthropic חילקה את מודל ה-Claude 3 לשלוש גרסאות, המגיעות כולן עם חלון הקשר (Context Window) גדול וזהה של 200 אלף פרמטרים:

  • Claude 3 Haiku – המודל המהיר והקופמקטי של Anthropic, המיועד למתן תשובות מהירות ופשוטות למשתמשים, עבור שימושים דוגמת תקשורת עם לקוחות, מודרציה של תוכן ועוד. הסבר וידאו רשמי.
  • Claude 3 Sonnet – מודל הביניים של Anthropic המאזן בין מהירות גבוהה ורמת אינטליגנטציה, מודל המיועד למשימות כמו ניתוח מידע, פרסום ממוקד, יצירת קוד, בקרת איכות ועוד. הסבר וידאו רשמי.
  • Claude 3 Opus – המודל האינטליגנטי והחזק ביותר של Anthropic, המיועד למשימות מורכבות מאוד דוגמת עבודות מחקר, אוטומציה מורכבת ניתוח פיננסי ועוד. הסבר וידאו רשמי.
השוואת שלושת מודלי ה-Claude 3 (מקור anthropic)
השוואת שלושת מודלי ה-Claude 3 (מקור anthropic)

ביצועי מודלי ה-Claude 3

לפי Anthropic, מודל ה-Claude 3 Opus החזק ביותר במשפחת המודלים החדשה מציג ביצועים עדיפים על פני מודלי ה-GPT-4 של OpenAI ו-Gemini 1.0 Ultra של גוגל בכלל מבחני הביצועים, אך מן הטבלה ניתן ללמוד גם כי גרסאות ה-Sonnet ו-Haiku מצליחות להציג ביצועים מרשימים לא פחות, במיוחד בהשוואה אל גרסאות ה-GPT-3.5 ו-Gemini 1.0 Pro.

השוואת מודלי ה-Claude 3 החדשים מול מודלי GPT-3.5/4 ומודלי ה-Gemini 1.0 Ultra/Pro(מקור anthropic)
השוואת מודלי ה-Claude 3 החדשים מול מודלי GPT-3.5/4 ומודלי ה-Gemini 1.0 Ultra/Pro
(מקור anthropic)

החברה הציגה בנוסף את השיפור של משפחת מודלי ה-Claude 3 מול מודל ה-Claude 2.1 הקודם, מודלים המגיעים עם יכולת הבנה טובה יותר של המשתמש, המביאה לסיכוי נמוך לקבלת סירוב לשאילתא כלשהי ממודל ה-AI, שמסוגל להבחין טוב יותר ולא לסווג בטעות שאילתות בטוחות ככאלו המפרות את הגדרות המודל.

גרסת ה-Opus של Claude 3 מסוגלת בנוסף לענות על שאלות קשות יותר עם אחוז גבוה יותר של תשובות נכונות ופחות מקרים בהם המודל מציג תשובות שגויות או מציין כי הוא איננו יודע לענות או איננו בטוח בתשובה לשאילתה.

לבסוף, מודלי ה-Claude 3 מציעים תמיכה חדשה בקלט ויזואלי ולא רק טקסטואלי, כאשר במקרה זה מודל ה-Gemini 1.0 Ultra של גוגל מצליח להציג ביצועים עדיפים או שווים בשלוש מתוך חמש בדיקות שונות, אך עם תוצאות טובות גם למודלי ה-Claude 3.

גרסאות ה-Opus ו-Sonnet ממשפחת ה-Claude 3 החדשה זמינים כבר מעכשיו בעבור מפתחים, כאשר ניתן להתנסות בחינם בגרסת ה-Sonnet באתר הרשמי של החברה.

גרסת ה-Opus זמינה בעבור מנויי שירות ה-Claude Pro בתשלום וגרסת ה-Haiku הבסיסית תהיה זמינה למשתמשים בעתיד הקרוב.

גרסת ה-Sonnet החדשה זמינה בנוסף בפלטפורמת ה-Bedrock של אמזון ובפלטפורמת ה-Vertex AI של גוגל, עם צפי לזמינות של מודלי ה-Opus ו-Haiku בפלטפורמות הללו בעתיד הקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים