גאדג’טי מסקר: ASUS Zenfone 11 Ultra – גדול יותר, לא בהכרח טוב יותר

ASUS Zenfone 11 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי) ASUS Zenfone 11 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)

אסוס (ASUS) שמה מאחור את מכשיר הדגל הקומפקטי שלה ובכך מצטרפת לחברות אחרות שניסו להמשיך ולהציג מכשירי דגל קטנים, אך חזקים ומרשימים במיוחד.

ה-Zenfone 11 Ultra מגיע עם מסך 6.78 ענק, שמחליף את תצוגת ה-5.92 אינץ’ שליוותה אותנו עם מכשירי הדגל הקודמים של החברה, האחרון בהם היה ה-Zenfone 10 (סקירה), ולמרות שב-ASUS לא אמרו מפורשות שלא נזכה למצוא יותר מכשירי דגל במבנה קומפקטי, השקופית במצגת ההכרזה שקיבלנו שביקשה להציג את השדרוג מהמסך הקטן לזה הגדול מוכיחה את פרידתה מהמסכים הקטנים. (לפחות עד שנשמע חדשות נוספות בנושא).

המכשיר החדש בסדרת הדגל יוצע בישראל במחיר של 4,499 ש”ח עבור גרסה הכוללת זיכרון בנפח 16 גיגה-בייט ורכיב אחסון בנפח 512 גיגה-בייט, שינחת בארץ החל מסוף מרץ או תחילת אפריל 2024.

מה בקופסה?

ה-Zenfone 11 Ultra מגיע אלינו בקופסה סטנדרטית למדי בצבע אפור, המתאימה לצבעו של המכשיר.

תכולת הקופסה:

  • מכשיר Zenfone 11 Ultra
  • מטען 30W
  • כבל USB-C ל-USB-C
  • כיסוי מגן לגב המכשיר
  • סיכה לשליפת מגירת ה-SIM
ASUS Zenfone 11 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)
ASUS Zenfone 11 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)

מפרט טכני: ASUS Zenfone 11 Ultra

  • מסך: 6.78 אינץ’, AMOLED LTPO (פאנל Samsung E6), רזולוציית +Full HD עם פריסה של 1080×2448 פיקסלים, קצב רענון 144 הרץ למשחקים (דינמי בין 1-120 הרץ), בהירות מירבית 2500nits, ציפוי Gorilla Glass Victus 2, תמיכה בתקנים: 107% מ-DCI-P3 ו-Delta-E<1.
  • מעבדSnapdragon 8 Gen 3 – עם 8 ליבות עיבוד בתדר עבודה מירבי של 3.3 גיגה-הרץ.
  • זיכרון: עד 16GB RAM מסוג LPDDR5X ועד 512GB אחסון מסוג UFS 4.0 (ללא הרחבה).
  • מערך צילום ראשי: 50MP ראשית (חיישן Sony IMX890) עם ייצוב אופטי ברמת גימבל ומפתח צמצם f/1.9, מצלמת 13MP לצילום בזווית רחבה בת 120 מעלות עם מפתח צמצם f/2.2, מצלמת טלפוטו של 32MP לזום אופטי פי 3. תמיכה בוידאו עד 8K ב-24 פריימים בשנייה וב-4K עד 60 פריימים בשנייה.
  • מצלמת סלפי: 32 מגה-פיקסל, זווית בת 90 מעלות.
  • רמקולים: סטריאו קדמיים, חיבור 3.5 מ”מ לאוזניות.
  • קישוריות: WiFi 7, 5G, בלוטות’ 5.4 (כולל תמיכה ב-aptX HD/Adaptive/Lossless) ו-NFC.
  • סוללה: 5,500mAh, טעינה בהספק מירבי של 65W, תמיכה בטעינה אלחוטית. (15W Qi).
  • מערכת הפעלה: אנדרואיד 14
  • מבנה: עמיד בפני מים בתקן IP68.
  • ממדים: 163.8×76.8×8.9 מ”מ, משקל 224 גרם.

מבנה ועיצוב: Zenfone 11 Ultra

השינוי הגדול ביותר בעיצובה של סדרת הזנפון ב-2024 הוא העיצוב, כאשר ASUS זונחת את המבנה הקומפקטי והגב דמוי העור (שאני אישית ממש אהבתי) בתמורה למראה סולידי הרבה יותר, עם מסך גדול, מערך צילום שבולט מגבו וגב חלק שמעוטר בפסים א-סימטריים.

ASUS Zenfone 11 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)
ASUS Zenfone 11 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)

מכשיר הדגל החדש מקבל את השם “אולטרה” על אף שהוא מושק לבדו וללא דגמים נוספים בסדרה, ככל הנראה כדי להבהיר לכולנו כי מדובר במתחרה למכשירים כמו ה-Galaxy S24 Ultra של סמסונג או ה-iPhone 15 Pro Max של אפל.

אך למרות השינוי הגדול בעיצוב, ישנם כמה דברים אותם משאילה ASUS ממכשירי דגל קודמים שלה, בהם ניתן למנות את העמידות בפני מים ואבק בתקן IP68 וחיבור האוזניות בגודל 3.5 מ”מ.

על השוליים סביב המסך שומרת ASUS כדקים למדי, מה שמאפשר לשלב במכשיר מסך ענק בגודל 6.78 אינץ’ מבלי להפוך אותו לגדול ממדים מעבר לנדרש, ולמרות זאת מדובר במכשיר די גדול וגם כבד למדי במשקל של 224 גרם.

ביצועים וסוללה

מבט השוואתי מהר על המפרט של הזנפון 11 אולטרה מעיד על כך שמדובר בלא יותר מה-ROG Phone 8 Pro ללא כל תוספות הגיימינג היעודיות כמו כפתורי הכתף, חיבור USB-C נוסף שמיועד לטעינה בזמן משחק והרכבת תוספים חיצוניים.

ייתכן כי ב-ASUS החליטו שאפשר להפריד בין שני הדגמים מאחר שלא כולם זקוקים לתוספות שמציע מכשיר הגיימינג, ואם אפשר לחסוך גם בצד המחיר אם מוותרים עליהן, אז למה לא. ורק לשם השוואה, דגם ה-ROG Phone 8 Pro (סקירה) נמכר כיום בישראל במחיר של כ-5,499 ש”ח, כאלף שקלים יותר בהשוואה למחירו הצפוי של ה-Zenfone 11 Ultra עת יושק.

המסך בזנפון החדש לא רק ענק, אלא גם איכותי מאוד הודות לשימוש בפאנל AMOLED עם תמיכה בקצב רענון של עד 120 הרץ (דינמי 1-120 הרץ) בשימושים שוטפים ועם תמיכה של עד 144 הרץ במשחקים ובהירות גבוהה שמאפשרת שימוש בו מחוץ לבית ללא הפרעות משמעותיות.

בנוסף מציע מכשיר הדגל דגם זוג רמקולים חזקים שמציעים איכות שמע מצוינת גם ברמות הווליום הגבוהות.

המסך והרמקולים, יחד עם מערכת השבבים Snapdragon 8 Gen 3 ולצד 16 גיגה-בייט של זיכרון מספקים את כל מה שדרוש לשימושים תובעניים יותר במכשיר וגם עבור משחקים, ולא הבחנתי בהתחממות מטרידה בזמן משחק ממושך (מעל חצי שעה).

בצד הסוללה אנו מקבלים בדיוק את מה שמצאנו בדגם הגיימינג ROG Phone 8 Pro, ועל כן לא היו הפתעות מיוחדות. המכשיר סיפק יום עבודה מלא בקלילות גם במקרים בהם היה יום העבודה תובעני יותר, עם יותר פעולות צילום וגיימינג, ובעוד ששימוש אינטנסיבי הסוללה תחזיק פחות זמן, ישנה התמיכה בטעינה מהירה* (כוכבית! יש כוכבית, ראו מטה).

*לצערי, מטען תואם התומך בקצב הטעינה המהיר של 65 וואט בו תומך המכשיר לא מסופק באריזה. זה אומר שבמקום טעינה מלאה תוך כ-40 דקות, היה עלי להמתין מעט מעבר לשעה עבור טעינה מלאה בהספק של 30 וואט. מעט מאכזב עבור מכשיר שעולה כ-4,500 ש”ח, אבל כשיותר ויותר חברות מוציאות את המטען מהאריזה, קשה להאשים את ASUS כשהיא נוקטת באותו הלך רוח.

ASUS Zenfone 11 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)
ASUS Zenfone 11 Ultra (צילום: רונן מנדזיצקי)

המצלמות ב-Zenfone 11 Ultra

הרכב מערך הצילום:

  • מצלמה ראשית: חיישן 50 מגה-פיקסל (Sony IMX890) עם ייצוב אופטי ברמת גימבל ומפתח צמצם f/1.9, תמיכה בוידאו עד 8K ב-24 פריימים בשנייה וב-4K עד 60 פריימים בשנייה.
  • מצלמה משנית: חיישן 13 מגה-פיקסל לצילום בזווית רחבה בת 120 מעלות עם מפתח צמצם f/2.2.
  • מצלמת טלפוטו: חיישן  32 מגה-פיקסל לצילום בזום אופטי פי 3, עם תמיכה בייצוב אופטי (OIS), מפתח צמצם f/2.4.
  • מצלמת סלפי: 32 מגה-פיקסל, זווית בת 90 מעלות.

המצלמות בזנפון 11 אולטרה הן זהות לאלו שמצאנו בדגם הגיימינג ROG 8 Pro קודם לכן, אבל כשמדובר במכשיר דגל במחיר של 4,500 ש”ח, נשפוט אותן בחומרה יתרה. למה? כי ממכשיר גיימינג אנו מצפים לשים דגש קודם כל על צד הגיימינג, מה שב-ASUS עושים מצויין, אבל אם במכשיר גיימינג אנו משבחים על שיפור במצלמות מדור לדור, במכשיר דגל שאינו מיועד ספציפית לגיימינג, נשווה אותו למכשירים במחירים דומים, וכבר בקדימון אומר זאת – הזנפון 11 אולטרה לא מצליח לעמוד מול התחרות בהצלחה יתרה.

בצילום מול תאורה חזקה התוצאות טובות, אבל הייצוב של התמונה מאכזב למדי. כדי להשיג תמונה טובה באמת יש לאחוז במכשיר ביציבות יתרה, אחרת איכות התמונה הסופית לא מרשימה כפי שהיינו מצפים למצוא.

בתנאי תאורה נמוכה אנו נתקלים בירידה משמעותית בפרטים, כאשר מצב הלילה הייעודי מוסיף עוד מעט אור לתמונה, אך רחוק מלהפוך אותה לשוות ערך מול מכשירים כמו ה-Galaxy S24 Ultra.

באופן כללי, הצבעים נאמנים פחות למציאות, ככל הנראה הודות ל”שיפורים” מצד התוכנה, דבר עליו הערתי שוב ושוב במכשירי הדגל של ASUS לאורך השנים, אלו לא ממש מאפשרים לנו להימלט מהחלת עיבוד התמונה שלא לטעמי. בנוסף לכך ניתן להבחין כי בצילום מול מקורות תאורה חזקים, התמונה נראית חשוכה למדי, מה שמעיד על יכולות HDR שאינן מרשימות במיוחד.

צילום לילה – רגיל מול מצב לילה ייעודי:

בצילומים בזווית רחבה ניתן להבחין בשינויים בצבעים אל מול מה שנקבל במצלה הראשית, וגם כאן אנו נתקלים בעיבוד יתר וחוסר נאמנות למציאות:

תמונות הסלפי מציגות רמה טובה של פרטים וגם הצבעים מרגישים מדויקים יותר בזמן צילום תחת תאורה טובה, כאשר ההפרדה בין המצולם לסביבה די מרשימה, אם כי לא מושלמת, בזמן צילומי פורטרט עם אפקט הבוקה.

צילומי לילה פשוט לא עומדים במשימה – חסכתי מכם את התמונות כולן ושמתי רק שתיים, בהן קל לראות את האיכות הירודה (ואלה הכי טובות שהצלחתי לצלם):

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-ASUS Zenfone 11 Ultra?

ב-ASUS פנו לכיוון חדש עם סדרת הדגל “זנפון” והציגו השנה מכשיר בעל מסך גדול – החלטה מתקבלת על הדעת בהתחשב לפופולריות של המכשירים הגדולים, אך יחד עם הגודל מגיע גם מחיר “גדול” יותר, כזה הדומה יותר למחירים של מכשירי הדגל היקרים יותר בישראל.

עבור המחיר הגבוה אנו מצפים לקבל לא מעט וב-ASUS בהחלט מספקים את הסחורה ברוב המקומות. המסך מרשים מאוד, מציע בהירות גבוהה שמאפשרת לעבוד עימו מחוץ לבית וגם תדר רענון גבוה שמאפשר להשתמש במכשיר עבור משחקים וגם בנוחות יתרה באופן שוטף.

הסוללה מצליחה להציג ביצועים טובים מאוד ומציעה גם תמיכה בטעינה מהירה (65W), אם כי מטען תומך לא קיבלנו באריזה ושלל מטעני ה-GaN שברשותנו לא היו תואמים, מה שאומר שיהיה על הרוכשים את הזנפון 11 אולטרה להוציא עוד קצת כסף על מטען תומך.

בצד הצילום נחל מבחינתי הזנפון החדש את האכזבה הגדולה ביותר, שכן הוא סיפק תמונות טובות, אך לא מעבר במצבי תאורה טובים, וכשחסרה אפילו מעט תאורה התוצאות כבר פחותות באופן משמעותי.

בזמן פרסום הביקורת הזו, הזנפון 11 אולטרה עדיין לא הושק בישראל, ואנו מקווים שעד השקתו נזכה למצוא כמה שינויים לטובה, בין אם דרך עדכוני תוכנה שישפרו את ביצועו המצלמה, דרך הפחתת מחיר ההשקה או הוספת מטען התומך בטעינה המהירה, לו רק כדי להצדיק את המחיר הגבוה.

האריזה ותכולתה
7/10
עיצוב ואיכות בניה
7/10
חומרה וביצועים
10/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
9/10
מולטימדיה
10/10
סוללה
9/10
מצלמה
5/10
7.8
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • חיי סוללה
  • מסך
  • ביצועים
  • ממשק ומערכת הפעלה
  • רמקולים
מה פחות אהבנו
  • מצלמות
  • מחיר
  • כמות עדכוני מערכת
  • ללא מטען מהיר באריזה

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 4,499 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים