גאדג’טי מסקר: Sonos Ace – מדויק להחריד

אוזניות Sonos Ace (צילום: רונן מנדזיצקי) אוזניות Sonos Ace (צילום: רונן מנדזיצקי)

סונוס מצטרפת באופן רשמי לתחרות הגדולה בשוק האוזניות עם דגם ראשון, ה-Sonos Ace, אשר מגיע לישראל במחיר של 1,999 ש”ח ומבקש להציע חווית אודיו ברמה גבוהה לצד שילוב עם מערך הרמקולים הקיים של החברה.

ב-Sonos שקדו על המוצר תקופה ארוכה כדי לנסות ולהציג בפני הלקוחות הקיימים שלה, כמו גם בפני לקוחות חדשים, את השילוב הטוב ביותר בין נוחות, קלות שימוש וכמובן רמת אודיו גבוהה, זאת לצד מגוון פיצ’רים נוסף כמו שמע מרחבי, סינון רעשים, מצב האזנה לסביבה ומעבר מהיר בין מקרני הקול שלה (כרגע רק Sonos Arc ובאייפון ובהמשך גם Beam 2 ונוספים) ובין האוזניות.

מה בקופסה?

בתוך קופסה קומפקטית יחסית ודי נוחה לנשיאה העשויה מבד, את זה ציינו בפני אנשיה של Sonos כי אף ניתן לכבס במהלך מפגש שנערך בחודש הקודם (אם כי אני אישית כנראה לא אנסה את זה), נוכל למצוא:

  • אוזניות Sonos Ace (בצבע לבן, זמינות גם בשחור)
  • כבל USB-C ל-USB-C לטעינה.
  • כבל USB-C ל-3.5 מ”מ לחיבור להאזנה במכשירים תומכים.
אוזניות Sonos Ace בקייס (צילום: רונן מנדזיצקי)
אוזניות Sonos Ace בקייס (צילום: רונן מנדזיצקי)

מפרט טכני: Sonos Ace

  • דרייבר – 40 מ”מ דינאמי בכל אוזניה (תמיכה ב-Dolby Atmos וזיהוי תנועת הראש במכשירים תומכים)
  • מיקרופונים – 8 מיקרופונים לשליטה על סינון הרעשים וכיוון הקולות בזמן שיחה
  • סוללה – קיבולת של 1060mAh לקבלת זמן האזנה של עד 30 שעות עם סינון רעשים (ANC) פעיל
  • טעינה – דרך USB-C, כש-3 דקות טעינה יספקו 3 שעות האזנה וטעינה מלאה דורשת כשעתיים
  • קישוריות – בלוטות’ 5.4 (תומך ב-AptX דרך USB-C)
  • ממדים – 191x160x85 מ”מ
  • משקל – 312 גרם
  • כפתורי שליטה – פיזיים על האוזניות לשליטה בווליום, כיבוי והפעלה, ניגון ועצירה, מעבר בין שירים, מעבר בין מצבי סינון רעשים והאזנה לסביבה.
  • אחר – זיהוי לבישה (והסרה) אוטומטי, כיבוי אוטומטי, אקוולייזר (דרך האפליקציה), מעבר מהיר בין טלוויזיה לאוזניות (עם מערכת Sonos)

שימוש שוטף ב-Sonos Ace

בשונה מהרמקולים שלה, ככל שזה נוגע לאוזניות ב-Sonos משתמשים בחיבור הבלוטות’ (5.4) הסטנדרטי, כך שלא נדרש תהליך להפעלה הראשונית של ה-Ace באמצעות האפליקציה, ולאחר החיבור הראשוני ניתן להשתמש באוזניות דרך המכשיר אליו חיברתם אותן באופן מיידי.

ועבור מי שרוצים לחסוך עוד ניתן גם לחבר את האוזניות באמצעות חוט (USB-C או 3.5 מ”מ המצורפים באריזה).

עבור השימוש השוטף באוזניות בחרו ב-Sonos בכפתורים פיזיים הממוקמים על גבי כל אחת מהאוזניות, כאשר בצד הימני ניתן למצוא כפתור סליידר שמבצע מספר פעולות: שינוי ווליום בהחלקה מעלה ומטה, הפעלה, עצירה או דילוג על שירים ומענה לשיחות במגוון לחיצות.

מעבר לכפתור הסליידר ניתן למצוא גם כפתור יעודי נוסף להפעלה של פונקציות שונות בתחום סינון הרעשים, עם יכולת לעבור בין מצב “סינון רעשים” ו”האזנה לסביבה”.

על גבי האוזניה השמאלית ניתן למצוא כפתור הפעלה וכיבוי לאוזניות, זה משמש גם ככפתור לכניסה למצב שיוך למכשירים (דרך בלוטות’), כאשר לצידו ניתן למצוא גם נורית LED המספקת אינדיקציה לגבי הפעלת האוזניות וכניסה למצב שיוך.

אוזניות ה-Sonos Ace מגיעות במבנה קשת העוטף את האוזן (Over-Ear) ומאפשר התאמה לראש עם שני צירי מתכת המחליקים פנימה והחוצה, ומדובר לטעמי בתהליך נוח מאוד עם תזוזה חלקה למדי שמאפשרת להתאים את האוזניות לראש בקלות.

הריפוד בחלק התחתון של הקשת גם הוא הוסיף לתחושת הנוחות שלי ולא הרגשתי לחץ בראש גם בשימושים ארוכים. כריות האוזניים עשויות מ”ספוג זיכרון” (Memory Foam) וניתנות לכיוונון מצד לצד ואת כוסות האוזניים ניתן להסיר בקלות הודות לשימוש במגנטים, במידה ותידרש החלפתן בעתיד. מה שלא ניתן לעשות זה לקפל את האוזניות.

האפליקציה וחיבור לרמקולי Sonos

חברת Sonos עידכנה לאחרונה את האפליקציה שלה במטרה להפוך אותה למרכז מדיה, ולא רק לאפליקציה המאפשרת את ניהול הרמקולים שלה.

אוזניות ה-Sonos Ace מצטרפות גם הן לאפליקציה הקיימת, בה מתאפשרת שליטה על מגוון מאפיינים:

  • אקוולייזר (שליטה בבס, טרבל ובאלאנס) ומצב Loudness (להגברת בס וטרבל בעוצמות נמוכות)
  • מחוון סוללה
  • מעבר בין מצבי שמע (סינון רעשים, האזנה לסביבה)
  • הפעלת מעקב תנועת הראש
  • זיהוי לבישה
  • עדכוני תוכנה
אפשרויות ה-Sonos Ace באפליקציה (תמונות מסך)
אפשרויות ה-Sonos Ace באפליקציה (תמונות מסך)

בנוסף לאפשרויות אלו, את חלקן ניתן לבצע בלחיצה ישירות מהאוזניות וללא צורך בגישה לאפליקציה, ב-Sonos מוסיפים תמיכה גם במערכת הקולנוע הביתית המורכבת מהרמקולים של החברה.

בראשית הדרך, התמיכה במעבר מהיר בין האוזניות למערך הרמקולים נתמכת רק עבור מי שבבעלותו מקרן הקול Sonos Arc, אך בזמן הקרוב ציינו בפנינו בחברה כי תמיכה תגיע גם ל-Sonos Beam 2, ובהמשך לרמקולים נוספים.

פונקציית השילוב בין מערכת הקולנוע הביתית ובין האוזניות מאפשרת לבצע מעבר מהיר בין השתיים, כך שבמידה ובשעת לילה מאוחרת תרצו להמשיך לצפות בטלוויזיה עם סאונד איכותי, תוכלו לבצע מעבר מה-ARC, לדוגמה, אל האוזניות.

את הפונקציה בחנו בשתי הזדמנויות, האחת לפני מספר שבועות עם הצגתן של האוזניות באירופה באירוע מצומצם בו נכחתי, והשנייה כאן בישראל, עם רמקול ה-Sonos Arc. בשני המקרים עם מכשיר אייפון, שכן לפחות כרגע לא הייתה זמינה עבורי האפשרות באנדרואיד.

אוזניות Sonos Ace ורמקול Arc (צילום: רונן מנדזיצקי)
אוזניות Sonos Ace ורמקול Arc (צילום: רונן מנדזיצקי)

בשני המקרים הייתה החוויה דומה. ברגע שהאפליקציה כבר מזהה את האוזניות (לא תהליך מסובך כלל, די באופן מיידי), ניתן באמצעות האפליקציה או בלחיצה ארוכה על כפתור הסליידר לעבור בין הרמקול לאוזניות במהירות. יחד עם זאת, החוויה הייתה עבורי חלקה בהרבה בהדגמה, כאשר בניסיון בבית היה שיהוי קל בזמן המעבר בין שני המקורות. כך או כך, זה נוח יותר לבצע את המעבר בלחיצת כפתור אחת במקום להיכנס לתפריטים כדי לשנות את הגדרות הבלוטות’.

באפליקציה ישנה גם אפשרות שליטה על הפעלה או כיבוי של פונקציית Dolby Atmos לאוזניות, זאת יחד עם זיהוי תנועת ראש או בלעדיה. השמע המרחבי נשמע טוב באוזניות ותנועת הראש משנה את השמע בכל אוזן לפי התנועה שלכם, וזה עבד עבורי טוב מאוד, למרות שאת הצורך בפונקציה כזו, בכל סוג של אוזניות, עדיין לא מובן לי במלואו.

איכות שמע וסינון רעשים

האוזניות הראשונות של Sonos מגיעות עם דרייברי 40 מ”מ דינאמיים בכל אוזניה ומציעות סינון רעשים אקטיבי (ANC) הודות ל-8 מיקרופונים המשולבים בהן, בנוסף לאפשרות האזנה לסביבה (Hear-Through), כאשר בחברה בחרו במבנה הקשת עבור הדגם הראשון שלה.

החוויה שלי בשימוש באוזניות Sonos Ace הייתה מעורבת, אבל אני מאשים זאת בבחירה של רבות מיצרניות האוזניות לשים דגש גדול במיוחד על בסים חזקים מאוד באוזניות ה-TWS הרבות אותן אני נוהג לבדוק, כי אם יש משהו שיודעים לעשות ב-Sonos זה להציג אודיו באיכות גבוהה.

אוזניות Sonos Ace (צילום: רונן מנדזיצקי)
אוזניות Sonos Ace (צילום: רונן מנדזיצקי)

ב-Sonos Ace מצאתי צלילים מאוד מדויקים, מה שהופך שירים נוגים יותר לכאלה שנשמעים פשוט מושלם. הראשון ששמעתי באוזניות היה השיר “What was I made for” של בילי אייליש, בזה השתמשו Sonos כאחד מהשירים להדגמה הראשונית, אך בזמן השימוש השוטף שלי באוזניות הבנתי כי סוג זה של שירים הוא כנראה הפורטה הגדול ביותר שלהן.

אין זה אומר כי שירים אחרים לא נשמעים טוב או שהבסים חלשים. להיפך. הבסים מאוד מדויקים וחזקים במידה התואמת לכל שיר, כך שבשירים כמו “Paint the town red (Doja Cat)” או “What’s up Danger”, בהם אני אוהב להשתמש לבדיקת בסים, אפשר לשמוע את העומק והעוצמה שלהם.

אז מה הפריע לי בכל זאת? שירים שאני אוהב שמפציצים לי את האוזניים נשמעים מעט שונה. ישנו דיוק מעצבן כזה, שקשה לא להעריך, אבל קשה מאוד לקבל אחרי שנים של שוק שמלמד אותנו שצריך לשבור לנו את האוזניים כדי להיות איכותי (ועל זה אפשר להודות כנראה ל”ביטס” שהובילו את המגמה אי שם בעבר)

אוזניות Sonos Ace (צילום: רונן מנדזיצקי)
אוזניות Sonos Ace (צילום: רונן מנדזיצקי)

סינון רעשים הוא כמובן חלק בלתי נפרד מחווית ההאזנה למוסיקה, בטח כשאנחנו לא נמצאים בשקט של הבית או המשרד, וסינון הרעשים של ה-Sonos Ace הוא מצוין והופך את הסביבה לשקטה מאוד, כך שגם במקומות רועשים יותר יכולתי להאזין למוסיקה ללא הפרעה.

מן הצד השני ישנה גם פונקציה של האזנה לסביבה, את זו אני אוהב לדרג על פי שני פרמטרים, הראשון בהם הוא עד כמה טבעיים מרגישים הקולות מבחוץ כאשר האוזניות על האוזניים שלי, והשני נוגע להשפעה על איך אני שומע את עצמי כשאני מדבר כשהאוזניות על האוזניים.

בשני המקרים ה-Sonos Ace מבצעות עבודה טובה מאוד, הייתי אומר ברמה של ה-AirPods Pro 2 שלי, שאני מוצא כמושלמות בתחום ההאזנה לסביבה, אבל זה סוג אחר לגמרי של אוזניות.

אוזניות Sonos Ace (צילום: רונן מנדזיצקי)
אוזניות Sonos Ace (צילום: רונן מנדזיצקי)

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Sonos Ace?

ב-Sonos מבקשים להיכנס היישר לרף העליון של האוזניות עם ה-Sonos Ace החדשות, ובמחיר של 1,999 ש”ח יש להן תחרות גדולה מצד אוזניות קשת מסננות רעשים פופולריות למדי הזמינות בשוק הישראלי גם במחירים נמוכים יותר.

כדי להצדיק את המחיר מספקת Sonos רמת שמע שמצאתי כמדויקת מאוד במגוון רחב מאוד של סוגי מוזיקה, כולל בסים מדויקים מאוד, עוצמת שמע גבוהה וצלילים מדויקים ולא צורמים גם ברמות הגבוהות ביותר.

לצד סינון רעשים ברמה גבוהה ומצב האזנה לסביבה שמאוד נהניתי ממנו, ב-Sonos מציעים גם חיבור למגוון הרמקולים שלה בסביבה הביתית (בתחילת הדרך רק ב-Sonos Arc), אך פונקציה זו היא כנראה שיקול נמוך עד בינוני בין אם אתם משתמשים ברמקולים של החברה בבית (כמוני, עם Beam 2) ובטח אם אתם לא.

מחיר: 1,799 במכירה מוקדמת (עד 5.6) ו-1,999 ש”ח לאחר מכן (אחריות: שנתיים, באג)

מה אהבנו?

  • איכות שמע טובה, באסים מדויקים
  • נוחות ופשטות שימוש (כפתורים פיזיים, כריות נעימות)
  • סינון רעשים
  • מצב האזנה לסביבה

ומה לא?

  • מחיר
  • לא מתקפלות
  • תמיכה מוגבלת בדגמים של רמקולי Sonos (לפחות בהתחלה)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים