כבר הרבה זמן שהטלוויזיה לא מפסיקה לספק פחות ופחות תכנים מקוריים ויותר חידושים, המשכים ותחיות לסדרות אהובות מהעבר. בתקופה של כל כך הרבה תחרות בטלוויזיה, לא מפתיע שהערוצים מעדיפים להסתמך על פרנצ׳ייזים מוכרים שיביאו את הקהל מעצם הנוסטלגיה, במקום לקוות שסדרה חדשה תהפוך ללהיט מפתיע כמו "הדוב" ו"טד לאסו".
בשנים האחרונות נראה שכל סדרה שאפשר לחשוב עליה מקבלת תחייה מחודשת. "מלקולם באמצע", "פרייז'ר", "הנסיך המדליק מבל אייר", "צער גידול בנות", "המלך היל", "דקסטר", דקסטר, ושוב דקסטר, "באפי קוטלת הערפדים" ועוד אינספור אחרים כבר חזרו או יחזרו בקרוב לחיינו.
אך נראה שמה שמניע את הרשתות הוא לא דווקא הצד היצירתי, והרבה מהסדרות שחוזרות אינן כאלו שבאמת דרשו פרקים נוספים או בכלל התאימו לתקופה המודרנית.
זה גרם לנו לחשוב על הסדרות שבאמת היינו רוצים לראות מהן חידוש, כאלו שאולי עכשיו זה הזמן הכי מתאים עבורן לעשות קאמבק.
גולשים בזמן / Sliders
אין סדרה שזועקת יותר לרימייק מאשר פנטזיית המד"ב של אמצע שנות ה-90, אשר גוללה את סיפורו של קווין מאלורי, מדען צעיר שמפצח את הנוסחה לגלוש בין עולמות מקבילים – אך לא מוצא את הדרך הביתה לעולם שלו.
בעקבות עלילות המולטיוורס של מארוול, אין אדם שלא מכיר כבר את הקונספט של קפיצה בין עולמות מקבילים, בהם האנשים הם אותם אנשים אך משהו בעולם שונה.
הרבה לפני דוקטור סטריינג' ו"מה אם…" "גולשים בזמן" חקרה יקומים מקבילים בצורה אנושית ומעניינת, והמציאה רעיונות בלתי נשכחים לעולמות אחרים.
עולם בו דינוזאורים לא נכחדו, עולם בו האנטיביוטיקה לא הומצאה, עולם בו כולם יכולים להוציא כמה כסף שהם רוצים מהכספומט במחיר של הקרבת חיי אדם בלוטו שבועי.
הרעיונות לפרקים לא באמת נגמרים, ו"גולשים בזמן" הייתה יכולה להימשך לעד אלמלא הנטישה של שחקניה לאורך העונות והמעבר מרשת פוקס לערוץ SyFy שהכריח את הסדרה לשלב יותר מדע בדיוני מוגזם, מה שהביא עלינו עלילות מגוכחות על חייזרים וסיפורי מקור חסרי הגיון על הדמויות.
קרניבל / Carnivàle
דרמת הפנטזיה המורכבת של HBO מעולם לא זכתה להצלחה מרובה וקצת נעלמה בספריית התכנים המרשימים של ערוץ הכבלים המפורסם.
הסדרה עסקה בנער בעל כוחות ריפוי שמוצא עצמו מטייל יחד עם קרקס נודד לאורך אמריקה של שנות ה-30. הסדרה של היוצר דניאל קנוף שילבה בין מדע לאמונה עוד לפני שדיימון לינדלוף התמכר לנושא ב"אבודים" (עוד עליה בהמשך) ו"גברת דיוויס", והצליחה ליצור עלילה סוחפת, מותחת ובלתי צפויה.
במובן מסוים הסדרה הייתה כבדה ומורכבת מדי לתקופתה, אך תהיה מושלמת לטלוויזיה הנוכחית שמרשה לעצמה קצב איטי יותר, אומנותי יותר ומלא משמעות. הקהל המודרני ודאי יתחבר אליה בצורה הרבה יותר עמוקה, והחדשות הטובות הן שכל הסימנים מראים כי היא האופציה המושלמת לחידוש:
הסדרה בוטלה אחרי שתי עונות בעיקר עקב תקציב גבוה, אך התקציב הגבוה של 2003 הוא פרוטות יחסית לימינו, בהם סדרה כמו "ניתוק" עולה לאפל 20 מיליון דולר לפרק. השחקנים של "קרניבל" כולם די זמינים ובחיים וללא ספק יקפצו על האופציה לחזור לתפקידם הטוב ביותר בקריירה.
ולסיום, יוצר הסדרה אמר בזמנו שאילו הייתה מחודשת הסדרה לעונה שלישית, העלילה שהגה הייתה קופצת שנים קדימה בזמן – כך שאין בעיה שהשחקנים התבגרו. כעת, רק נותר שצעירי דור ה-Z יגלו את הסדרה ויהפכו אותה לפופולרית מספיק כדי ש-HBO תשים לב.
פריקים וגיקים / Freaks and Geeks
סדרת התיכון של פול פיג וג'אד אפטאו שרדה עונה אחת בלבד, שעסקה בקליקות השונות בתיכון אמריקאי. הסדרה זכתה מאז למעמד קאלט, בעיקר כי כמעט כל כוכביה הפכו לענקי תעשייה מאז – סת' רוגן, ג'יימס פרנקו, ג'ייסון סיגל, לינדה קרדליני ועוד שלל אנשים שעדיין נמצאים על מסכינו עד היום.
אנו כמובן לא מצפים שכל אלו יחזרו לסדרת המשך, וזה גם לא יהיה הגיוני שכן מדובר בסדרת תיכון. אך יהיה מעניין לראות אילו קליקות שונות רלוונטיות לחווית בית הספר של הדור החדש. ובכלל, שווה לראות האם גרסה חדשה עם שחקנים חדשים תספק לנו בסופו של דבר את הדור הבא של כוכבי הוליווד כפי שעשתה הסדרה המקורית.
פריקזויד / Freakazoid
עולם האנימציה כבר סיפק לנו חידושים של רוב סדרות הניינטיז האהובות. "אנימניאקס", "טייני טונס", "ביוויס ובאטהד" ו"פיוצ'רמה" כולם כבר חזרו. אך האדם שבאמת הכי מתאים לו לצעוד אל שנות העשרים של המאה ה-21 הוא לא אחר מאשר דקסטר דאגלס, חנון המחשבים שנשאב לתוך המחשב והפך לגיבור העל המטורלל פריקזויד.
בתקופה בה דדפול שובר קופות וחוצה את רף מיליארד הדולר בקופות בתי הקולנוע, אין ספק כי פריקזויד שנהנה בדיוק כמוהו לשבור את הקיר הרביעי יכבוש מחדש את לב הצופים.
פריקזויד החדש יוכל לשחוט את כל הנושאים הכי חמים של עולם הטכנולוגיה – NFT, צ'אט GPT, אילון מאסק ועיבודים למשחקי מחשב – ולעשות את זה בהומור המשוגע האופייני לו.
חופשי על הבר / Cheers
למראית עין, אין באמת סיבה לחידוש של "חופשי על הבר". הסדרה רצה במשך 11 עונות וסיפרה את כל מה שיכולה הייתה לספר. בנוסף, עולמה עדיין לא באמת נגמר שכן רק לאחרונה זכינו לחידוש של הספין אוף המפורסם שלה "פרייז'ר".
אך "חופשי על הבר" צריכה לחזור לא כסדרה עצמה אלא כקונספט. הפורמט הפשוט של חבורת לקוחות קבועים בבר שהופכים לחברים לחיים תמיד רלוונטי, ויוצרי טלוויזיה חדשים יכולים להשתמש באיקוניות של הסדרה כדי ליצור חבורה חדשה שכמו המקור, תישאר איתנו במשך עשרות שנים.
"המשרד" עושה זאת בימים אלו עם הספין אוף "העיתון" (The Paper) שיעלה בקרוב והקשר בינו לבין הסדרה המקורית מקרי בהחלט. הבר של "חופשי על הבר" עדיין עומד ומעניין יהיה לראות מי מאכלס אותו כיום, אילו לקוחות צעירים או ותיקים מבקרים בו ואילו מערכות יחסים בלתי נשכחות יכולות להתפתח בו עכשיו. וכמובן, ישנה האופציה להופעות אורח של הכוכבים המקוריים ביניהם טד דנסון, וודי הרלסון וקלסי גרמר.
אבודים / Lost
בשנה שעברה חגגנו 20 שנה ללהיט "אבודים" והסדרה עדיין לא עוזבת את הראש של מעריציה הרבים. תעלומות האי נפתרו ברובן בסדרה המקורית, בין אם סיפקו את הקהל או לא, אך האי המסתורי ממשיך להתקיים וודאי מביא איתו אינספור הרפתקאות חדשות.
כשעזבנו את האי בפעם האחרונה, הארלי נשאר להשגיח עליו ולוודא שהרוע שלו לא משתחרר החוצה. 20 שנה חלפו מאז והארלי ללא ספק כבר חושב על למצוא מחליף לעבודה המשמעותית והגיע הזמן לראות מיהם המועמדים הפוטנציאלים שייקחו את האי אל תקופת השגשוג הבאה – או יהרסו אותו בדרך. ואם אפשר שזה לא יהיה הילד וולט, כפי שרמזה הסדרה בסיומה.
אחת הבעיות הגדולות של "אבודים" הייתה כמות הפרקים העצומה שהייתה צריכה לספק בשנה, מה שגרר אותה לעלילות חסרות טעם עם דמויות נשכחות שלא הובילו בסופו של דבר לשום מקום. הפעם, הטלוויזיה פתוחה הרבה יותר לעונות קצרות ועלילה מהודקת יותר, שיכולות להפוך חידוש של "אבודים" לדבר הגדול הבא, והפעם מבלי להמאיס את הצופים באמצע.
יש עוד סדרות שאתם חושבים שצריך לחדש? בואו לקבוצת הטלגרם וספרו לנו.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.