תמונות שצולמו על ידי ME172V פורסמו באתר פיקאסה – הגרסה המוזלת של Nexus 7 בדרך?

nexus 7 leak

כבר זמן רב מתרוצצת שמועה עקשנית במיוחד על כך שגוגל מתכננת טאבלט זול אף יותר מאשר גרסתו הנוכחית של Nexus 7, יחד עם ויתור על המפרט המרשים לטובת חומרה חלשה יותר שתאפשר לחתוך את מחיר המוצר בלא פחות מ-50 אחוזים. משמעות הדבר היא שמחיר הטאבלט החדש יגיע לרף שכמותו לא נראה מחוץ לשוק הטאבלטים הסיניים – $99 בלבד (פחות מ-400 שקלים).

המכשיר המדובר לא זכה עד עתה לאישור רשמי, ולמעשה ASUS אף הכחישה כי מכשיר שכזה נמצא בפיתוח, אולם תמונה שהועלתה לא מזמן לשירות התמונות של גוגל, Picasa, צולמה באמצעות מכשיר לא מוכר מתוצרת ASUS שמספר הדגם שלו הוא ME172V. אותו מספר דגם הופיע גם במבחני Benchmark שהודלפו בחודש שעבר. אם דגם זה הוא אכן ה-Nexus המדובר, הוא יאלץ – לפחות על פי המפרט שהופיע במבחן הביצועים המודלף – לוותר על מעבד ה-Tegra 3 מרובע הליבות, ויסתפק במעבד 1GHz ובמאיץ הגרפי הותיק Mali 400. גם רזולוציית המסך תפחת ל-1024×600, בניגוד ל-1280×800 בדגם הנוכחי. זיכרון הRAM ישאר בנפח זהה של 1GB, אך המצלמה הקדמית (והיחידה) תוחלף באחת ברזולוציית 1MP בלבד. הפרט המוזר בשמועות אלו הוא קיומו של חריץ SD להרחבת זיכרון, שנעדר ממכשירי הנקסוס מאז ימי Nexus One.

הדור האחרון של סדרת Nexus מבית גוגל עבר מהפך משמעותי מקודמיו בסדרה, והפך ממכשירים שכל תכליתם היא הצגת גרסאות אנדרואיד חדשות תוך שימוש בחומרה לא מרשימה במיוחד, למכשירים בעלי חומרה עדכנית והחשוב מכל – במחיר שובר שוק. כך למשל מוצע Nexus 4 במחיר של החל מ-299$, Nexus 7 החל מ-199$, ואחיו הגדול Nexus 10 מוצע תמורת 399$ – מחירים נמוכים ב-100$ לפחות בהשוואה למכשירים מקבילים. מחירים אלו מתאפשרים הודות לסבסוד אותו מציעה גוגל, מתוך מחשבה כי הרווח הגדול יגיע לאו דווקא ממכירת חומרת המכשיר אלא מרכישות אשר יתבצעו באמצעותו בחנויות ה-Play השונות. אסטרטגיה זו היא שתאפשר לגוגל להציע את הטאבלט האמור במחיר 99$ ולהציב אותו בגזרה בה התחרות היחידה שלו היא טאבלטים סיניים עלומי שם.

השמועות טוענות כי הגרסא המוזלת של Nexus 7 תוכרז בתערוכת CES שתחול בחודש הבא בלאס וגאס. עוד פרט שאינו מתאים למסורת ההכרזות של גוגל, המכריזה על מכשיריה בדר”כ באירועים משל עצמה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים