אפליקציית Facebook Messenger מתעדכנת עם אפשרות לביצוע שיחות קוליות

fbmsg1

פייסבוק שיחררה אתמול בלילה עדכון לאפליקציית ההודעות המידיות שלה Facebook Messenger לאייפון ולאנדרואיד. העדכון כולל תוספת חדשה המאפשרת לשלוח לחברים בפייסבוק הודעות קוליות קצרות בנוסף לאפשרות לשלוח הודעות טקסט ותמונות, אך התוספת המעניינת יותר בעדכון זה של האפליקציה שזמין נכון לעכשיו רק למשתמשי iOS וכניסוי לתושבי קנדה בלבד, היא האפשרות לבצע שיחות קוליות באמצעות האפליקציה בשימוש ב-VoIP – Voice Over IP. אם עד כה חזר ואמר מנכ”ל החברה, מארק צוקרברג, כי אין בכוונתה של פייסבוק לייצר טלפון, הרי שניסוי זה בהחלט מוביל את פייסבוק לתחום הטלפוניה ואם לא דרך מכשיר, לפחות דרך אפליקציה.

בדומה לאפליקציות ותיקות כמו סקייפ, מוסיפה פייסבוק אופציה לשיחה קולית דרך שירות ההודעות שלה ועל אף כי מדובר בניסוי בלבד, במידה ויצליח תרחיב ככל הנראה פייסבוק את הניסוי למשתמשי אנדרואיד ואולי בעתיד גם תפתח אותו לשימוש לקהל הרחב ולא רק עבור תושבי קנדה. אפליקציה נוספת שמחוללת מהפכות בשוק הודעות הטקסט הינה WhatsApp שהצליחה לצמוח באופן משמעותי וביום האחרון של שנת 2012, כך לפי דברי החברה, מספר ההודעות שהועברו עמד על כ-18 מיליארד. כהשוואה ניתן לקחת את שירות ההודעות של אפל, iMessage, דרכו נשלחו במהלך השנה האחרונה כמיליארד הודעות ביום בממוצע.

שלא כמו בעולם הרשתות החברתיות, בו נמצאת פייסבוק כיום מעל כולם, עולם המסרים המיידיים בטלפונים הסלולריים עמוס באפליקציות ורבות מהן אף הספיקו לאסוף בסיסי משתמשים רחבים במיוחד. כך למשל אפליקציית Viber הישראלית משרתת מעל ל-140 מיליון משתמשים, האפליקציה היפנית Line משרתת כבר מעבר ל-85 מיליון משתמשים ואפליקציית WeChat כבר קרובה מאוד לבסיס משתמשים של 300 מיליון. כדי לבדל עצמה, פייסבוק צריכה יותר מלהתאים את אפליקציית המסרים המיידיים שלה לרמה של האפליקציות המתחרות ומכאן הגיעה וודאי המחשבה לפתח גם את האפשרות לשיחות קוליות.

fbmsg

במלחמתה עם אפליקציות ה-VoIP האחרות (Viber, WeChat) לפייסבוק יש יתרון עצום המתבטא בבסיס משתמשים העולה על מיליארד, אשר עושים שימוש באתר ובאפליקציות החברה מידי יום ואף מבלים בפייסבוק לפרקי זמן ארוכים מאוד ביחס לזמן השהיה הממוצע ברוב האתרים. בסה”כ מבלה משתמש פייסבוק בממוצע כ-7 שעות בחודש מול הרשת החברתית. חברת סקייפ לעומת זאת הינה מתחרה חזקה מאוד בתחום ה-VoIP. לסקייפ, אשר נרכשה ע”י מיקרוסופט במאי 2011 בתמורה ל-8.5 מיליארד דולר, יש כ-280 מיליון משתמשים פעילים מידי חודש, מה שהופך אותה לאחת מחברות ה-VoIP הגדלות בתחום ובשילוב עם הטכנולוגיה שפותחה בחברה לאורך השנים שהביאה לרמת שיחה גבוהה מאוד אל מול כל המתחרות, וודאי לא תישאר החברה בצד. בעוד פייסבוק רק בתחילת דרכה, מתחרותיה רק ממשיכות לגדול ובתחום צפויה התחרות העזה להמשיך להתחולל.

אפליקציית המסרים המיידיים Facebook Messenger ראתה לראשונה אור במכשירי ה-iOS ואנדרואיד עוד באוגוסט 2011. המנוע מאחורי האפליקציה שייך היה במקור לחברת Beluga, שנרכש ע”י פייסבוק במרץ 2011 ביחד עם החברה ושלושת עובדיה, כולם עובדי גוגל לשעבר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים