הצצה ראשונה: ה-HP Slate 7 – פשוט… טאבלט

חברת HP הכריזה השבוע בתערוכת המובייל MWC 2013 בברצלונה על טאבלט חדש בקטגוריית מסכי ה-7 אינץ’ שמחירו יעמוד על 169.99$ (כ-630 ש”ח) לפני מסים.

הטאבלט אינו מחדש דבר ומגיע בממשק הבסיסי של מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת Jelly Bean 4.1, כאשר התוספות היחידות המצטרפות למכשיר הינן טכנולוגיית האודיו של Beats המשולבת במכשיר ואפשרות הדפסה מתוך אפליקציות – משהו שמתאים מאוד לאחת מיצרניות המדפסות הגדולות בעולם.

מסך ה-Slate 7 אינו מדהים, אך ברזולוציה של 600×1024 וצפיפות פיקסלים של 170PPI ניתן להינות בזמן צפיה בסרטים ותמונות. בהשוואה לטאבלטים מתחרים בקטגוריית מסך ה-7 אינץ’, ה-Slate 7 אינו עם ידו על העליונה. הנקסוס 7, שמגיע במחיר של 199$ מציע מסך בעל פאנל IPS ברזולוציה 800×1280 וצפיפות פיקסלים של 216PPI. המסך של הנקסוס מוגן גם בזכוכית של חברת Corning, מפתחת ה-Gorilla Glass, בעוד ה-Slate 7 של חברת HP מגיע ללא הגנת הזכוכית והדבר מומחש בעת הנגיעה במסך, המרגיש כמשטח מחוספס מעט אשר מכביד על תזוזת האצבע בזמן השימוש. הדבר לא פוגע בשימוש השוטף בטאבלט, אך ישנה תחושה מסוימת של איטיות בתגובה של המכשיר כתוצאה מכך.

IMG_0526

למרות שהמכשיר כולל את טכנולוגיית האודיו של Beats, עוצמת השמע דרך הרמקול המונופוני שלו נמוכה למדי. המצב משתנה כאשר מאזינים למוסיקה באמצעות אוזניות, אז טכנולוגיית ה-Beats מורגשת היטב, הן בצד איכות השמע והן בצד הווליום המגיע לעוצמות גבוהות למדיי. כפתורי הווליום בצד המכשיר אינם רגישים למגע ונדרשת לחיצה חזקה כדי להזיז אותם. עוצמת השמע ניתנת לשינוי גם דרך אפליקציית המוסיקה או וידאו במכשיר, כך שניתן להתחמק מהתכנון הלקוי של הכפתורים בצדו של המכשיר, אך הדבר עדיין הטריד את מנוחתי.

אחד הדגשים שאני שם על מכשירי טאבלט הינו משקלם, זו הסיבה שאינני אוהב את קטגוריית ה-10 אינץ’, המציגה טאבלטים כבדים למדי, פרט ל-Xperia Tablet Z של סוני, אשר הצליחה לשבור את רף המשקל עם הטאבלט הקליל למדי בקטגוריה. הנקסוס 7 הציג מבחינתי רמת משקל טובה מאוד ב-340 גרם, כך שלא קשה היה להבחין בהרמת ה-HP Slate 7 בפעם הראשונה כי מדובר במכשיר כבד מעט יותר ב-372 גרם. השינוי לא מאוד מהותי ולמרות שמאחיזתו דקות בודדות בלבד לא אוכל להעיד על עייפות הידיים בשימוש ממושך, לא עושה רושם כי תוספת המשקל תפריע יותר מידי והיא אף מקנה תחושה של קשיחות מסויימת למכשיר. אם נשווה את ה-Slate 7 למתחרה אחר, ה-Kindle Fire של אמאזון בגרסתו הבסיסית אשר שוקל מעבר ל-400 גרם, נבין כי HP עשו עבודה טובה בהפחתת משקלו של המכשיר.

ה-Slate 7 מגיע עם שתי מצלמות. המצלמה הראשית (האחורית) הינה בעלת חיישן 3.1MP ומאפשרת צילום וידאו ב-720P והמצלמה המשנית (בקדמת המכשיר) היא מצלמת VGA. המעבד במכשיר הינו מסוג Cortex A9 בעל שתי ליבות ורץ במהירות שעון של 1.6GHz, בעל זיכרון 1GB RAM עם נפח אחסון פנימי של 8GB הניתן להרחבה עד 32GB באמצעות כרטיס זיכרון microSD.

לסיכום, טאבלט ה-Slate 7 של HP אינו הדבר המדהים ביותר שראינו בשוק – הוא פשוט עוד טאבלט. טוב יותר מהטאבלטים הזולים ומוצע במחיר אטרקטיבי למדי, אשר מהווה את עיקר העניין בו, אך עם הפרש של 20$ בלבד בין ה-Slate 7 לנקסוס 7, אשר ללא ספק מציע חוויה טובה בהרבה באספקטים רבים, נשאלת השאלה אם בכלל שווה לשקול את רכישתו של הטאבלט החדש של HP.

*הכתבה בחסות ארליך – מרכז הצילום בישראל


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים