לנובו מעוניינת בבלאקברי, LinkedIN ב-Pulse, אפל מנמיכה תחזיות ומאריסה מקבלת בונוס

lenovo-blackberry

לנובו שוב מתעניינת ברכישתה של יצרנית מכשירי הסמארטפונים בלאקברי. בראיון שנתן מנכ”ל לנובו, יאנג יונאקינג, לעיתון צרפתי, אמר את הדברים הבאים בהקשר לחברת בלאקברי:

בנושא בלאקברי, יש תחילה לנתח את השוק היטב ולברר את משקלה של החברה בשוק.

זו אינה הפעם הראשונה שלנובו עולה לכותרות בנושא רכישה אפשרית של חברת בלאקברי. עוד בינואר, במהלך כנס דאבוס, עלה הנושא לכותרות כאשר בכיר בחברת לנובו רמז בראיון לבלומברג כי החברה בוחנת את רכישתה של חברת בלאקברי, אז החברה עדיין ענתה לשם Research In Motion, לפני שהספיקה לבצע את הליך המיתוג מחדש שלה באמצעות מותג בלאקברי, שהפך גם לשמה של החברה עצמה.

Screen Shot 2013-03-11 at 7.05.09 PM

בעקבות חזרתן של השמועות בדבר רכישה אפשרית של חברת בלאקברי, עלו מניית החברה בבורסה כ-10%, אך היום תיקנו בירידה של כ-5%. מאז השיקה בלאקברי את מערכת ההפעלה החדשה והמעודכנת Blackberry OS 10 ועימה את מכשירי ה-Blackberry Z10 בעל מסך מגע מלא וה-Blackberry Q10 בעל מסך מגע ומקלדת QWERTY מלאה, נעה המניה בבורסת הנאסדק מאיזור ה-11$-12$ ועד למחיר של 18$ למניה. בזמן זה, נסחרות מניות החברה לפי מחיר של כ-14.5$ למניה, המשקף שווי שוק של כ-7.46 מיליארד דולר.

אם לפני השקתה של BB OS 10, עמד עתידה של חברת בלאקברי בספק ובהתאם לכך מחירה של החברה בשוק ההון, שסבב סביב כמחצית ופחות משוויה המשוער כיום, עושה רושם שכעת, עם נתונים מקדמיים מרשימים לגבי מכירותיו של הבלאקברי Z10 ועם קבלתה החמה של מערכת ההפעלה החדש, לפחות מצד המדיה הטכנולוגית, יש ללנובו סיבה טובה יותר לבחון את ההשקעה. אמנם במחיר מעט גבוה יותר.

pulse-linkedin

חברת Pulse, יוצרת האפליקציה Pulse, המספקת שירותי אגרגציה להצגת חדשות בצורה נוחה יכול ועומדת בפני מכירה לרשת החברתית LinkedIN, כך מדווחת קארה סווישר, עורכת ראשית בבלוג הטכנולוגי AllThingsD. עפ”י הדיווחים, Pulse עשויה להימכר בתמורה לסכום הנע בין 50$ מיליון ועד 100$ מיליון, כאשר פרט למועמדת המובילה LinkedIN, גם מיקרוסופט ויאהו! בדיונים לרכישת החברה.

Pulse נוסדה לפני קרוב לשלוש שנים, מאז הספיקה החברה לגייס כ-10 מיליון דולר בשני סבבי השקעה. לאחרונה צלחה החברה את מחסום המובייל ועברה לפעול גם כאתר אינטרנט עצמאי, הזמין לבעלי מחשבים ולא רק דרך שימוש בטלפונים סלולריים חכמים וטאבלטים.

החיים אינם ורודים עוד בממלכת אפל?

מקורות מספרים כי אפל שינתה את תחזית המכירות שלה עבור מכשירי האייפד והאייפד מיני לשנת 2013 כלפי מטה. התחזיות החדשות מדברות על מכירתם של 33 מיליון מכשירי אייפד ו-55 מיליון מכשירי אייפד מיני במהלך השנה, כאשר התחזיות הקודמות דיברו על מכירתם של 60 מיליון יחידות ממכשיר האייפד בעל מסך ה-9.7 ו-40 מיליון יחידות ממכשיר האייפד מיני, שהושק בחודש אוקטובר של השנה שעברה.

לפי הנמכת הציפיות המהותית ניתן לשער כי המגבלות שעומדות על יצרניות המסכים עבור מכשירי האייפד ממשיכות להעיק על היצע המכשירים לשוק, אך יחד עם זאת, לא ניתן להתעלם מהשינוי הכה-משמעותי בהערכותיה של אפל למכירות האייפד מיני, עליו נאמר כי הוא גורם לקניבליזציה במכירות מכשירי האייפד הקלאסי.

למרות שציפיותיה של אפל למכירות האייפד ירדו באופן כללי, עדיין מדובר בצמיחה מהותית במכירות אל מול השנים הקודמות. בדוחותיה הכספיים האחרונים לרבעון הפיסקלי הראשון של החברה לשנת 2013, דיווחה אפל על מכירות של כ-23 מיליון יחידות ממכשיר האייפד (כולל אייפד מיני).

למרות הנמכת הציפיות האפשרית בקטגוריית האייפד ועל אף השמועות על קושי באספקה שחווה החברה עבור מכשירי האייפון 5, מעדכנים היום האנליסטים בבנק השקעות בארקליס את תחזיותיהם בכל הנוגע לחלוקת הרווחים (דיבידנדים) של החברה. בבארקליס טוענים כי עפ”י המחקר שעשו, אפל צפויה להגדיל באופן משמעותי את חלוקת הדיבידנדים השנתית מכ-2.4% לשנה עד ל-3.5% לשנה לפי מחירה הנוכחי של החברה בשוק, העומד על כ-411 מיליארד דולר.

בנוסף, האנליסטים בבארקליס מעריכים כי אפל תגדיל את סכומי הרכישה העצמית של המניות מכ-10 מיליארד דולר לכדי 30 מיליארד דולר לאורך 3 השנים הקרובות. לאחר ירידה חדה במחיר מניית החברה, יכול והרכישות העצמיות של מניות החברה או אפילו הודעה על שינוי במדיניות נושא זה, תעזור למניה לטפס חזרה מעלה.

מיליון דולר בייבי

marissaמנכ”לית יאהו! היא ללא ספק חביבת קהל המשקיעים, שסחפו את מניית החברה מעלה בכ-45% מאז נכנסה לתפקיד ביולי 2012. כעת, לאחר שיושבת מאייר כמנכ”לית החברה לא יותר מ-8 חודשים, היא זוכה לתגמול באמצעות בונוס מיוחד על סך 1.2 מיליון דולר. הבונוס הוענק למאייר על בסיס ההסכם עליו חתמה כשנכנסה לנעלי המנכ”ל, לפיו היא זכאית לבונוס בגובה 2 מיליון דולר לשנה, שיינתן לה על בסיס ביצועים. הבונוס שקיבלה מאייר עבור חצי שנת עבודתה הראשונה בחברה, מתווסף למשכורתה בגובה 1$ מיליון. בנוסף למשכורת והבונוסים, קיבלה מאייר חבילת מניות ואופציות עם כניסתה לחברה הנאמדת בכ-56 מיליון דולר, כאשר כ-14 מיליון דולר מתוך סכום זה נובע מפיצויים על עזיבתה את גוגל, שם כיהנה במשך שנים בתפקידים בכירים שונים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים