יצרניות הרכב לא משתפות פעולה – גוגל תפתח בעצמה את הרכב ללא נהג

Google-Self-Driving-Car

ענקית החיפוש גוגל עובדת על מכונית אוטונומית משלה, כך מדווח אמיר אפרתי, כתב טכנולוגי בכיר לשעבר בוול-סטריט ג’ורנל. עפ”י הדיווח, התקבלה ההחלטה אחרי שנסיונות החברה לשווק לחברות הרכב הגדולות את הטכנולוגיה שפיתחה, אשר תאפשר נהיגה ללא צורך בהתערבות הנהג, לא הצליחו להביא לחתימה על הסכם עבודה משותף, ועל כן, החליטו בגוגל לנסות ולבצע את המשימה ללא עזרתן.

אחד השירותים המתבקשים ביותר עבור מכונית שתעבוד באופן אוטונומי הוא שירות הסעות. במקום שיחזיקו אנשים רכב עמו יסעו מידי יום לעבודה או לצרכי נסיעה אחרים, יוכלו המכוניות ללא נהג להפוך לשירות מוניות בהזמנה אישית, תחום אשר זכה להצלחה לא קטנה בעידן המובייל דרך אפליקציות המנהלות הזמנות מוניות ואחרות המכווינות אותנו בדיוק רב לתחבורה ציבורית בדרך ליעדנו.

מתרחבת בתחום הרכב

Uber-Logoאם יש ספק לגבי רצינות תכניותיה של גוגל לשוק הרכב, הרי שההשקעה עליה דיווחה חברת Uber במהלך סוף השבוע מסירה ספק זה. עפ”י ההודעה בבלוג החברה הרשמי של Uber הובילה זרוע ההשקעות של גוגל, Google Ventures, יחד עם משקיעים נוספים השקעה על-סך 258 מיליון דולר בחברה. Uber מופיעה גם ברשימת החברות בהן השקיעה Google Ventures.

Uber פיתחה אפליקציה המאפשרת קישור בין נוסעים לנהגי רכבי יוקרה בתוך ערים שונות בארה”ב, קנדה וברחבי אירופה. ההשקעה של גוגל בחברה מעידה על רצונה להיות חלק מהותי בעתיד הרכב ומחזקת גם את הדיווחים הנוגעים לרצונה של גוגל ליצור שירות הזמנת רכבים באמצעות המכונית האוטונומית שלה בעתיד.

חוק המספרים הגדולים

גוגל פעלה לאורך שנים בניסיון להגיע לחלק רחב ככל האפשר באוכלוסיה, ובאמצעות מוצרים ושירותים נגישים ופשוטים שפיתחה, הצליחה החברה לנכס לעצמה את החלק הארי בעולם מנועי החיפוש ומערכות ההפעלה למכשירים ניידים. כדי להגיע לכמות כה גדולה של משתמשים החלה גוגל לאפשר ליצרני מכשירים סלולרים חכמים להשתמש במערכת ההפעלה אנדרואיד ללא עלות, אולם בשנים האחרונות הציגה גוגל לא מעט יוזמות לשיווק מוצרים אותם תיכננה בעצמה, או לפחות השפיעה על פיתוחם.

עם רכישת חטיבת המובייל של מוטורולה עלו חששות לא קטנים מצד יצרניות מכשירים ניידים שטענו כי במידה ותמשיך לפתח החברה טלפונים חכמים, היתרון של בעל בית כמו גוגל, אשר במערכת ההפעלה שלה משתמשות מירב היצרניות בתחום, עשוי להקשות על התחרות בשוק. בפועל, לפחות נכון לזמן זה, היצרניות בשוק המשתמשות בפלטפורמת האנדרואיד מצליחות יותר מתמיד ושוברות שוב ושוב את רף מכירות המכשירים מרבעון לרבעון.

המעבר של גוגל לפיתוח מכונית אוטונומית באופן עצמאי לא בהכרח יעזור לחברה בשיווק הטכנולוגיה שלה ליצרניות הרכב, אך המהלך עשוי לגרום לאותן חברות לשים את הרגל על הגז בכל הנוגע לפיתוח רכבים מסוג זה. רצונה של גוגל הוא כמובן להיות חלק מכל רכב, אך יכול והחשש מתחרות מצד מתחרות כמו אפל, המנסות בדרך זו או אחרת להכניס את הטכנולוגיות שלהן לרכבים, היא זו שמנחה את גוגל לנסות ולקדם את התחום מהר ככל שתוכל כדי שלא תישאר מאחור.

(מקור – Jessica Lessin)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים