חוקרים מהמכון הטכנולוגי MIT יצרו חומר עמיד בפני מים

Water-proof

צוות חוקרים מ-MIT הצליח ליצור חומר חדש המסוגל לדחות מעליו מים בדרך שנראתה כאפשרית עד היום רק עבור צמחים וחיות בטבע. החומר מסוגל לפרק טיפות מים שנוחתות על בסיסו לחלקיקים קטנים יותר תוך זמן מינימלי, ודרך כך להעיף מעליו את חלקיקי המים טרם הספיקו לשקוע בחומר.

הישג זה התאפשר על-ידי יצירת קצוות על בסיס המשטח העשויים חלקיקים קטנים בגודל של כ-0.1 מילימטר, אלה מאפשרים את פירוק הטיפות לחלקים קטנים יותר אותם יכול החומר לדחות מעליו ביתר קלות.

השימושים בחומר החדש מגוונים והחוקרים טוענים כי זה יאפשר השארת בגדינו יבשים לפרקי זמן ארוכים יותר כאשר יורד גשם, אולם יתרון משמעותי נוסף אותו הם מציינים הוא אפשרות שהיית מטוסים בתנאי מזג אוויר קרים במיוחד יתארכו אף הם. ע”י דחיית חלקיקי המים עוד טרם יספיקו אלה להתהוות לחלקיקי קרח על-גבי מנועי המטוסים, יוכלו אלו להיות עמידים יותר בפני טמפרטורות קרות במיוחד.

כבר זכינו לראות בעבר מגוון חומרים המאפשרים דחיית מים, אך אלו דרשו מאיתנו לרסס חומרים מיוחדים על בגדים או חפצים, או להעביר תהליך מיוחד על המוצרים שנרצה “לחסן” מפני מים. החומר החדש שמציעים החוקרים מ-MIT עשוי להוות פריצת דרך בתחום דחיית המים ולספק דחיה טובה יותר של חלקיקי מים. אולם, פיתוח החומר נמצא עדיין בשלבים נסיוניים ואין לדעת מתי, אם בכלל, נתחיל לראות בגדים, מטוסים ואפילו מוצרי צריכה כמו טלפונים ומחשבים מיוצרים מחומר זה.

(מקור – Nature דרך TheVerge)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים