אפל לא עומדת ביעדי המכירות שלה עבור שעון ה-Apple Watch

אנו נמצאים מעט יותר משלושה חודשים לאחר השקת ה-Apple Watch, שעונה החכם הראשון של אפל, ועד עתה נראה כי זה עשה חיל. במהלך חודשים אלו ראינו הערכות מאינספור חברות מחקר, שהעריכו כי השעון נמכר במיליוני יחידות ואכן כך היה זה נראה, לפחות על פי דוחותיה הכספיים האחרונים של אפל.

אך האם כל ציפיות האנליסטים הרבים בשוק נענו? נראה שלא, אם אתם שואלים את קבוצת ASE – Advanced Semiconductor Engineering, חברה טיוואנית האחראית על הרכבת ה-Apple Watch באמצעות הליך הנקרא System in Package – SiP.

מארק לי, אנליסט של חברת המחקר Bernstein Research, מסר שחברת בת בקבוצת ASE שיתפה את המשקיעים כי אפל לא עמדה ברבעון השני של השנה ביעדי המכירות עבור השעון שהציבה לעצמה, שעמדו על מכירות של 2 מיליון יחידות בחודש. למעשה, בחברה הטיוואנית בטוחים שאפל כלל לא תגיע ליעד זה גם לא במהלך הרבעון השלישי של השנה.

אנליסט חברת המחקר Bernstein Research, מארק לי, ציין:

אי העמידה ביעדים של ה-Apple Watch מאוד מאכזבת. הגענו עם ציפיות נמוכות, אך תוצאות נמוכות מכך עדיין מפתיעות אותנו.

למרות נתונים אלו, אין ספק שהשעון החכם של אפל עשה מהפך בעולם המחשוב הלביש. לאחרונה מסרה חברת המחקר Strategy Analytics כי אפל מחזיקה בנתח מרשים של 75.5% מכלל המכירות של שוק השעונים החכמים ברחבי העולם, נכון לרבעון השני של 2015. עם זאת, אפל, כהרגלה, לא פירסמה את נתוני המכירות המדוייקים, כך שכל שנותר לנו הוא לשער.

האם אפל עמדה, לדעתכם, בציפיות האנליסטים או שדווקא איכזבה?


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים