הוכרזה: Snapdragon X Plus – פלטפורמת ARM למחשבים ניידים

Snapdragon X Plus (מקור קוואלקום)

קוואלקום (Qualcomm) מרחיבה את סדרת שבבי ה-Snapdragon X המיועדים לדור הבא של מחשבי ה-ARM עם הצגת Snapdragon X Plus, פלטפורמת הבסיס החדשה בסדרה, הכוללת מעבד עם 10 ליבות ביצועים מסוג Oryon, המיועדות להציע רמת ביצועים גבוהה וזמן סוללה ארוך, לצד מאיץ בינה מלאכותית (NPU) של 45TOPS למגוון שימושי AI באופן מקומי על המחשב.

אחרי שנים ארוכות בהן מחשבים התבססו על מעבדי x86, שוק המחשבים עובר התעוררות מחדש עם המעבר למעבדי ARM, בדומה לאלו שאפשר למצוא במכשירים הסלולריים של כולנו, כאשר קוולאקום מעוניינת להיות יצרנית השבבים שתפעיל את הדור הבא של מחשבי ARM הביתיים, שנועדו לתת מענה לאפל וסדרת שבבי ה-Apple silicon שלה.

פלטפורמת ה-Snapdragon X Plus החדשה מצטרפת ל-Snapdragon X Elite שהוצגה בסוף 2023 כפלטפורמת הבסיס של החברה, הכוללת מעבד עם 10 ליבות Oryon הפועלות בתדר של עד 3.4GHz, בהשוואה ל-12 ליבות בגרסת ה-Elite, עם ביצועים טובים יותר בעד 37% וצריכה חשמלית נמוכה יותר ב-54% לעומת מעבד מתחרה “חסר שם” (קוואלקום לא ציינה את שם המעבד).

Snapdragon X Plus (מקור קוואלקום)
Snapdragon X Plus (מקור קוואלקום)

בעוד שמדובר על פלטפורמת הבסיס בסדרה, גרסת ה-Plus החדשה מגיעה עם מאיץ Hexagon זהה לדגם ה-Elite לשימושי AI באופן מקומי עם ביצועים של 45TOPS לצד תמיכה בעד 64GB זיכרון LPDDR5x, יכולת להפעיל עד 3 מסכי 4K במקביל, קישורית WiFi7 ומודם Snapdragon X65 5G מובנה.

פירוט שבבי ה-Snapdragon X Elite/Plus

Snapdragon X EliteSnapdragon X Plus
ליבות1210
תדר בוסט כללי
עד 3.8GHz3.4GHz
תדר בוסט מקסימלי ל-2 ליבותעד 4.2GHz -
זיכרון קאש42MB42MB
ביצועים גרפייםעד 4.6TFLOPS3.8TFLOPS
ביצועי AI45TOPS45TOPS

פלטפורמות ה-Snapdragon X צפויות להיות זמינות ממגוון יצרני מחשבים במהלך החציון השני של 2024.

אירוע ההכרזה המלאה של ה-Snapdragon X Plus:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים