מפות הדרכים המלאות של Huawei ו-Xiaomi ל-2015 נחשפות

בשנים הקרובות צפויות הכוכבות הסיניות Xiaomi ו-Huawei להתחרות ראש בראש על נתח שוק נכבד למדי, ההולך וגדל מרבעון לרבעון. על פי תחזיותיה של וואווי, תמכור החברה לא פחות מ-100 מיליון סמארטפונים במהלך 2015. למעשה, ל-Xiaomi קיימת שאיפה דומה, כאשר מנכ”ל החברה ציין כי היצרנית תמכור בין 80 ל-100 מיליון סמארטפונים במהלך השנה הנוכחית. אין ספק כי התחרות בין שתי החברות מתגברת ו-2015 עשויה להיות שנה גורלית במיוחד בעבור שתיהן ובעבור שוק הסמארטפונים העולמי.

דיווח חדש אודות שתי היצרניות הסיניות מציג לנו באופן גלוי את תוכניותיהן המלאות של Huawei ו-Xiaomi לשנה הקרובה, וחושף אילו מכשירים ישיקו ואף חלק לא קטן ממפרטם הטכני.

מפת הדרכים של Xiaomi ל-2015

על פי מפת הדרכים המודלפת של החברות לשנה הקרובה, אנו צפויים לראות כבר בחודש יוני הכרזה של Xiaomi על סמארטפון ה-Mi 4s, המגיע על מנת לעכב את השקת ה-Xiaomi Mi 5, אותו ציפינו לראות ביולי. ה-Mi 4s יכיל מפרט מעט משופר, כשיכלול ערכת שבבים מדגם Qualcomm Snapdragon 810 ומצלמת 13 מגה-פיקסל בעלת מייצב תמונה אופטי.

ה-Mi 4s יקדים את ה-Mi 5, שהשקתו תתבצע, ככל הנראה, במהלך הרבעון האחרון של השנה. הוא צפוי להכיל מסך בגודל 5.2 אינץ’ ברזולוציית Quad HD, מצלמת 20 מגה-פיקסל (בניגוד ל-16 עליה דווח קודם) ואת ערכת השבבים Snapdragon 820, הצפויה לקחת חלק במכשירי דגל רבים במהלך 2016. על פי דיווחים קודמים, צפוי המכשיר להכיל גם קורא טביעות אצבע ומסך נטול שוליים.

מכשיר נוסף עליו צפויה Xiaomi להכריז בהמשך השנה הוא Xiaomi Redmi Note 2, עם מסך בגודל 5.5 אינץ’ ברזולוציית 720P וערכת שבבים מסוג Snapdragon 410. ה-Note 2 Pro יוכרז גם הוא ויכיל מסך בגודל זהה, אך ברזולוציית Full HD וערכת שבבים המשלבת מעבד מתומן ליבות, גם היא מבית קוואלקום, מדגם ה-Snapdragon 615. שני המכשירים צפויים לראות אור כבר במהלך חודש יולי הקרוב.

xiaomi-leaked-product-roadmap

מפת הדרכים של Huawei ל-2015

מפת הדרכים של וואווי לשנת 2015 כבר נחשפה בסוף השנה הקודמת, אולם כעת נוספים פרטים נוספים אודות המכשירים ותאריכי השקה ספציפיים יותר. נראה כבר במהלך החודש הנוכחי את ה-Ascend D8, שיכיל מסך בגודל 5.5 אינץ’ ברזולוציית Quad HD ומבנה מתכתי. במהלך יוני נראה גם את ממשיך דרכו של ה-Ascend Mate 7, ה-Mate 8, זה צפוי שיגיע עם מסך 6 אינץ’ ברזולוציית Quad HD, מצלמה ברזולוציית 16 מגה-פיקסל ואף מייצב תמונה אופטי.

הצצה לאחור

יולי-אוגוסט גם הם יהיו חודשים עמוסי הכרזות מצד וואווי, כשתשיק שלושה סמארטפונים נוספים. שניים מהם ישתייכו לסדרת ה-Honor, כאשר האחד יכיל מסך 5.5 אינץ’ ברזולוציית Full HD ואילו השני מסך 5 אינץ’ ברזולוציית HD. עוד נראה בתוכניותיה של וואווי לשנה הקרובה כי ייתכן ותשיק סמארטפון נוסף לסדרת ה-Honor, כאשר בפרטים על מפרטו מצויין כי יכיל מצלמת “Dual 13MP” – ייתכן שהמכשיר יכיל מערך מצלמות כפול ברזולוציית 13 מגה-פיקסל, אך מדובר בפעם הראשונה בה אנו שומעים אודות אפשרות זו וטרם ברורה כוונת היצרנית, במידה ואכן התוכניות נכונות.

פרט מפתיע ומעניין במיוחד הינו העובדה כי במפת הדרכים שהתפרסמה, במידה ותתברר כנכונה, נראה כי היצרנית תשיק במהלך חודש אוגוסט את מכשיר הדגל Huawei P9, כאשר את ה-Huawei P8 הציגה רק לפני מספר שבועות לצידו של דגם נוסף – Huawei P8 Max. ה-Huawei P9 יכיל מסך ברזולוציית Quad HD ובגודל 5.2 אינץ’, מצלמת 16 מגה-פיקסל בעלת מייצב תמונה אופטי, ערכת שבבים Kirin מתוצרת החברה, וככל הנראה, מבנה מתכתי יוקרתי.

אין ספק כי השנה הקרובה צפויה להיות משמעותית ומעניינת במיוחד בעבור יצרניות הסמארטפונים ברחבי העולם, כאשר ניתן להגיד ללא כל צל של ספק כי 2015 תהיה השנה של היצרניות הסיניות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים