נתוני הרייטינג לסדרות החדשות של נטפליקס ואמזון נחשפים

ג'סיקה ג'ונס (תמונה באדיבות Netflix) ג’סיקה ג’ונס (תמונה באדיבות Netflix)

שירות הזרמת התוכן נטפליקס החל לפעול בישראל בשבוע שעבר, לאחר שפתחה החברה את החסימות אותן החילה במשך שנים על מדינות רבות בעולם. בעוד השירות החדש עדיין אינו מספק גיור מלא לממשקי המשתמש, תרגומים או תכנים בשפה העברית, רבים ממעריצי סדרות המקור של נטפליקס יכולים כעת לגשת לחלקן דרך ספריית ה-VOD של החברה יחד עם חודש נסיון בחינם (למי שנרשם לשירות בפעם הראשונה).

כעת, נחשפים נתוני הרייטינג של כמה מהסדרות החדשות של נטפליקס ואף של אמזון, הן “נרקוס” (“Narcos”), המלווה את פועלו של ברון הסמים הקולומביאני פאבלו אסקובר, “ג’סיקה ג’ונס” (“Jessica Jones”), גיבורת העל השניה שיוצאת מהלס קיצ’ן (אחרי דרדוויל), “Master of None”, סדרת דרמה-קומית בכיכובו של הקומיקאי עזיז אנסרי (“מחלקת גנים ונוף”) שהינו גם יוצר הסדרה ו-“האיש במצודה הרמה” (“The Man in The High Castle”), סדרת דרמה-היסטורית מבית אמזון המבקשת להראות לנו מה היה קורה אילו מדינות הציר היו מנצחות את בנות הברית במלחמת העולם השניה.

הנתונים נחשפים דווקא על-ידי ראש מחלקת המחקר של NBCUniversal, אלן וורצל (Alan Wurtzel), כחלק מהרצאה לעיתונאים על הקשיים במדידת רייטניג בטלוויזיה אל מול שירותי הזרמת תוכן כמו אלו של נטפליקס ואמזון. את המידע חושף וורצל מתוך סקר שערכה חברת Symphony, המודדת בסיס של כ-15 אלף משתמשים ומזהה את הצפיה דרך תוכנה המותקנת על-גבי מכשירי סמארטפון.

הנצפית ביותר: ג’סיקה ג’ונס

הנתונים שחושף וורצל מעידים על כך שהסדרה המובילה כיום בין שירותי הסטרימינג הינה “ג’סיקה ג’ונס” של נטפליקס, שרשמה נתון צפיה ממוצע לפרק של 4.8 מיליון צופים בין החודשים ספטמבר-דצמבר 2015. במקום השני נמצאת סדרת מקור נוספת של נטפליקס, “נרקוס”, שרשמה נתון צפיה ממוצע לפרק של 3.2 מיליון צופים, בעוד במקום השלישי מציין וורצל את “Master of None” של עזיז אנסרי עם ממוצע צפיות לפרק של 3 מיליון.

נתונים נוספים שחושף וורצל במצגת שלו מעידים על 2.1 מיליון צופים לסדרת המקור החדשה של אמזון, “האיש במצודה הרמה”. אמזון ציינה בעבר כי סדרה זו מהווה למובילה שלה מבחינת כמות הצופים עד כה. לנתונים אלו מוסיף וורצל כי “כתום זה השחור החדש”, הסדרה הנצפית ביותר מבית נטפליקס, רשמה נתון צפיה ממוצע של 644 אלף צופים בין החודשים ספטמבר-דצמבר, זאת כחצי שנה לאחר שתמה עונתה השלישית.

את המידע חושף וורצל על מנת להמחיש כי הרייטינג של סדרות המקור של נטפליקס עדיין לא מגיע קרוב לזה של ערוצי התוכן המובילים בטלוויזיה בארה”ב ומנצל את ההזדמנות כדי לחזור ולהדגיש שנטפליקס אינה מפרסמת את נתוני הרייטינג לתכניה, נתונים אשר זמינים באופן פומבי עבור סדרות של הערוצים המובילים.

לשם השוואה, הסדרה “המפץ הגדול” רשמה נתון רייטינג ממוצע לפרק של 18.3 מיליון צופים ב-2015, כאשר “המתים המהלכים” מאחוריה עם נתון מרשים לא פחות של כ-15.8 מיליון צופים. סביב רמות נתוני הצפייה שהוצגו כעת עבור סדרות המקור של נטפליקס ניתן למצוא סדרות כמו “החץ” ו”הפלאש” עם כ-4 מיליון צופים כל אחת, אך במידה והנתונים שמציג וורצל נכונים, נראה שלסדרות המקור של נטפליקס עדיין יש מקום לצמוח.

נכון לאוקטובר 2015, מספר המנויים של נטפליקס עמד על יותר מ-69 מיליון, אולם עם פתיחת השירות ל-130 מדינות, ישראל ביניהן, יש להניח כי בדוחותיה הקרובים תציג החברה נתונים גבוהים יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים