עדכון ה-Creators Update של Windows 10 זמין להורדה

עדכון ה-Creators Update למערכת ההפעלה Windows 10 ייצא באופן רשמי רק ב-11 באפריל, אולם מיקרוסופט מאפשרת כבר עכשיו את הורדתו באופן ידני. אם תרצו להתקין את העדכון כעת, עליכם להוריד את כלי העזר לעדכונים (Windows 10 Update Assistant) ולהתקין באמצעותו את העדכון החדש. תוכלו כמובן להמתין ל-11 בחודש, אז העדכון יתחיל להשלח אוטומטית למחשבי Windows 10 ברחבי העולם. ובכן, מה חדש בעדכון זה? הרבה!

שיפורים לפרטיות ולאבטחה

מיקרוסופט ספגה ביקורת רבה על מדיניות הפרטיות ב-Windows 10. המשתמשים הביעו חשש לאור איסוף פרטים שונים כשהם משתמשים במחשב, ותסכול לנוכח הקושי למצוא ולשלוט בהגדרות אלו בתוך מערכת ההפעלה. בעדכון החדש מיקרוסופט מעדכנת את הגדרות המערכת, כך שיהיה ניתן לשלוט יותר בקלות בהגדרות הפרטיות החשובות לכם.

קל יותר לשלוט בהגדרות הפרטיות (תמונה: מיקרוסופט)

בנוסף, מיקרוסופט כוללת עדכון לנעילה אוטומטית של המחשב, בשם Dynamic Lock, שייאפשר להגדיר את מערכת ההפעלה להינעל אוטומטית בכל פעם שתתרחקו מהמחשב. על מנת לעשות כן, Windows תבדוק את נוכחותו של מכשיר הטלפון שלכם באמצעות בלוטות’, וכשתזהה שהתרחקתם ממחשבכם, המערכת תינעל.

צייר תלת מימדי ושיפורים למשחקים

הזכרנו בעבר את הצייר החדש ב-Creators Update, שייאפשר לכם “לצייר” לראשונה בתלת מימד. למעשה מדובר בתוכנה קלה לשימוש שבאמצעותה אפשר ליצור מודלים תלת מימדיים לכל דבר, ואפילו המרה של תמונות רגילות לאובייקטים תלת מימדיים. מיקרוסופט השיקה אתר מיוחד בו ניתן לחלוק, לקבל השראה ולהוריד יצירות תלת מימדיות של הצייר החדש, ובנוסף תאפשר גם להכניס את יצירותיכם למסמכי אופיס באופן מיידי. הצייר הישן והטוב עדיין זמין לשימוש כמובן.

Paint 3D (תמונה: מיקרוסופט)

גיימרים ייהנו מכלי חדש לשיפור ביצועים בעת הרצת משחקים. בעדכון החדש מיקרוסופט כוללת מצב מיוחד להרצת משחקים בשם Game Mode, עליו כבר כתבנו בעבר. מצב זה ישנה את עדיפויות המערכת על מנת להוציא יותר מהחומרה שלכם, והוא פועל על כל משחק מהשנים האחרונות בין הוא ב-Steam, Origin, או החנות של מיקרוסופט ב-Windows. למרות שנראה כי שיפור הביצועים לא תמיד ניכר בכל משחק, אנו מקווים שזוהי רק ההתחלה, ושמיקרוסופט תמשיך לשפר את הביצועים עם Game Mode בהמשך.

מציאות רבודה

מיקרוסופט הודיעה גם כי העדכון החדש יתמוך טוב יותר במציאות מדומה ומציאות רבודה בעזרת Windows 10 Holographic Shell, שבאמצעותו תוכלו להריץ בקלות אביזרים כמו HoloLens, ומשקפי מציאות מדומה\רבודה עתידיות שצפויות להיות גם זולות יותר מאלו שניתן למצוא כיום. מיקרוסופט מניחה תשתית עבור מפתחים, כך שחומרת מציאות מועשרת תיתמך בטבעיות במערכת, ויהיה גם קל יותר למפתחים ליצור תוכנות ומוצרי חומרה חדשים.

תמיכה ב-Hololens והתקני מציאות מדומה ישר מהקופסה

הסוף לאתחולים כפויים של המחשב?

אם נמאס לכם ש-Windows 10 מאתחלת את המחשב בדיוק ברגע הכי לא מתאים, העדכון החדש יעזור לכם להגדיר טוב יותר מתי המערכת תבצע עדכונים. חלון “שעות הפעילות” בהן המערכת לא מבצעת אתחול כפוי למחשב, הורחב מ-12 שעות ל-18 שעות בעדכון החדש. בנוסף, מנהל העדכונים עצמו יקבל שדרוג, שיאפשר לכם כעת לדחות עדכונים לתקופה של עד 35 ימים, ולבטל כליל עדכוני דרייברים (בגרסאות Pro, Enterprise ו-Education של Windows 10 בלבד).

למעט החידושים המרכזיים, ב-Creators Update מגיעים הרבה שיפורים קטנים לממשק המערכת ולמגוון תוכנות. תוכלו לאגד אייקונים לתיקיות בתפריט ה”התחל”, העוזרת קורטנה תקבל קיצורים ואפשרויות חדשות, Edge (הדפדפן של מיקרוסופט) יקבל שלל עדכונים לניהול לשוניות וארנק חדש, וחובבי שורת הפקודה ישמחו להתחדש עם PowerShell. אל חשש, CMD עדיין מותקן ברקע וזמין לשימוש אם תרצו.

עדכון ה-Creators Update יוצא ביום שלישי, ה-11 באפריל. ניתן להוריד אותו ידנית כבר כעת באמצעות כלי העזר לעדכונים של מיקרוסופט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים