תקן ה-SD 8.0 מציע מהירות של עד 4GB/s

ארגון SD Association (מקור SDA)

ארגון ה-SD Association (להלן SDA), ארגון הגג של תקן כרטיסי הזיכרון SD, הכריז על תקן ה-SD 8.0 המשדרג את כרטיס ה-SD Express ממהירות של עד 985MB/s בתקן ה-SD 7.0 המקורי ומכפיל אותה פי 4 למהירות של עד 3938MB/s, מה שיהפוך את כרטיסי ה-SD Express העדכניים להתקני SSD זעירים למעשה.

תקן ה-SD 8.0 החדש מעדכן את תקן ה-SD Express שהוצג עם ה-SD 7.0 והורחב עם ה-microSD Express ב-SD 7.1, כשהוא משדרג את החיבור מ-PCIe 3.0 ל-PCIe 4.0 ומגדיל את החיבור ל-2 ערוצים במקביל במקום ערוץ אחד בודד בתקן ה-SD 7.0. הדבר מתורגם למהירות תיאורטית של עד כ~4GB/s בחיבור PCIe 4.0 או כ~2GB/s בחיבור PCIe 3.1, מה שמיישר למעשה קו עם תקן ה-XFMExpress המקביל של טושיבה.

כרטיס ה-SD Express הוא הדור האחרון של כרטיסי ה-SD שנוצר כשיתוף פעולה בין ארגון ה-SDA ל-PCI-SIG, הארגון האחראי על תקן ה-PCI, עם שילוב תקני ה-PCIe ו-NVMe בכרטיס ה-SD על ידי שימוש בשורת הפינים השניה הקיימת בכרטיסי זיכרון בתקן ה-UHS II (ר”ת Ultra High Speed Bus), על מנת להשיג ביצועים של חיבור PCIe 4.0 x2 בתקן ה-SD 8.0 החדש.

תקן זיכרון SD 8.0 (מקור SDA)

היתרון הגדול ביותר בשדרוג שמציג התקן החדש הוא היכולת שלו להתמודד עם משימות הזקוקות למהירות העברת נתונים גבוהה דוגמת צילומי 4K ו-8K, צילומי 360 ועוד, שיוכלו להתבצע עם התקן החדש על כרטיס ה-SD עצמו ולא על הזיכרון המובנה במכשירים השונים. לשם השוואה, ניקח את תקן ה-UFS 3.1 שהביא את שבב ה-eUFS 3.1 של סמסונג לעד 2100MB/s בלבד.

כעת נותר לחכות רק להטמעה של התקן החדש במכשירים השונים ועל ידי יצרני הכרטיסים עצמם, שיאפשרו לנו ליהנות מהמהירות הגבוהה של תקן ה-SD Express בגרסת ה-SD 8.0 החדשה.

טבלת תקני ה-SD המלאה (מקור SDA)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים