אינטל מכריזה על הכפלת יכולת ייצור השבבים בתחום ה-14nm ו-10nm

צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

אינטל (Intel) הכריזה רשמית כי היא הכפילה את יכולת ייצור השבבים של החברה בתחום ה-14nm ו-10nm בהשוואה לשנים קודמות, על מנת לענות על הדרישה הגוברת של לקוחות החברה לשבבים, כאשר היא תמשיך להשקיע בשדרוג יכולות הייצור שלה.

בעיות הייצור של אינטל בתחום ה-14nm החלו ב-2018 והגיעו עד למצב שהוגדר כמשבר ייצור בשל עיכובים במעבר לייצור 10nm והדרישה הגוברת לשבבי 14nm, דבר שהוביל להכרזה על השקעה של מיליארד דולר על ידי אינטל במפעלי הייצור של החברה באורגון ואריזונה בארה”ב, אירלנד וישראל כדי להביא להכפלת יכולת ייצור הוופרים (Wafer) הנוכחית של החברה לעומת 2017.

הפרסום החדש והרשמי של אינטל מגיע על מנת להרגיע את השמועות החדשות על בעיות הייצור של החברה בתחום ה-14nm ו-10nm, כאשר תהליך הייצור האחרון של החברה, ה-10nm SuperFin, מספק את קפיצת הביצועים הגדולה ביותר שלה במעבר בין דורות ייצור שונים.

הכפלת ייצור שבבי ה-10nm ו-14nm (מקור אינטל)

בעוד שאינטל מציינת כי הצליחה להכפיל את יכולת הייצור של שבבי 14nm ו-10nm, החברה מתייחסת להכפלת הייצור הכללי שלה מבלי להפריד בין שתי טכנולוגיות הייצור. בהתחשב בעובדה כי מעבדי ה-Rocket Lake הבאים של אינטל יתבססו על ליבת ה-Cypress Cove בייצור 14nm ולא 10nm, אפשר להניח כי בעוד יכולת הייצור של החברה הוכפלה, הנתח הגדול ביותר עדיין שייך לטכנולוגיית ה-14nm הוותיקה יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים