מאגר מידע של פייסבוק דלף עם פרטי טלפון של כ~4 מיליון ישראלים

פייסבוק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) פייסבוק (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

חוקר אבטחה ישראלי גילה בוט טלגרם חדש המנגיש מאגר מידע ענק שדלף מפייסבוק (Facebook) במהלך 2019, וכולל פרטי טלפון של למעלה מכ~533 מיליון משתמשים ברחבי העולם, מתוכם כ~4 מיליון משתמשי פייסבוק ישראלים. הבוט החדש מאפשר לכל אחד לקבל את מספר הטלפון המשוייך לחשבון פייסבוק ספציפי או להפך, בצורה פשוטה ו”נוחה” להחריד, בתשלום של 20 דולר לחשבון.

למרות שמדובר על מאגר מידע “ישן” שדלף עוד ב-2019 עקב פרצת אבטחה בפייסבוק, אין להמעיט בערך המידע אותו הבוט החדש מציג. מדובר בבעיה חמורה עוד יותר לפרטיות המשתמשים מאשר הדלפת המאגר המלא בצורתו הראשונית, מאחר והוא מאפשר למעשה לכל אדם, ללא צורך בידע טכני כלשהו, לקבל גישה אל המאגר המודלף באמצעות בוט הטלגרם החדש. בעוד שמדובר “רק” על מספר הטלפון המשויך לחשבון מסויים, זהו עדיין מידע פרטי החושף את המשתמשים להונאות אפשריות.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

לפי חוקר האבטחה הישראלי, אלון גל, מנהל טכנולוגיות ראשי בחברת Hudson Rock ו-running Under The Breach, שאיתר את בוט הטלגרם החדש, במאגר המודלף קיימים פרטים של כ~4 מיליון משתמשים ישראלים (3,956,428 למי שרוצה לדייק). למרות שמאגר המידע קיים עוד מ-2019, החומרה הגדולה שמתגלה בבוט החדש היא קלות השימוש בו על ידי כל גורם זדוני שלא צריך לקנות את מאגר המידע המלא מ”הרשת האפלה” (Darknet), אלא להשתמש בבוט פשוט המאפשר לבדוק את קיום המשתמש הרצוי במאגר ולחשוף את הפרטים המלאים בתשלום של 20 דולר בלבד.

נושא אבטחת המידע הפרטי של משתמשי פייסבוק עלה לא פעם לכותרות במהלך 2018 ו-2019 עם פרשת Cambridge Analyticaפרשת שמירת ההודעותפרשת דליפת התמונותפרשת שיתוף המידע עם חברות מסחריות ועוד בעיות אבטחה נוספות של החברה, כאשר רק לאחרונה שמה של פייסבוק עלה שוב לכותרות עקב שינוי מדיניות הפרטיות של וואטסאפ.

הפעם לא מדובר בבעיית אבטחה חדשה, אלא בקלות הבלת נסבלת בה הבוט החדש מאפשר לכל אחד לקבל גישה לפרטי המשתמש במאגר פייסבוק המודלף, כאשר בבדיקה שביצעתי מצאתי כי גם הפרטים האישיים שלי נכללו באותו המאגר.

פרטי המשתמש שלי בבוט הטלגרם


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים