גאדג’טי מסקר: Realme 7 5G – מכשיר 5G בפחות מ-1500 ש”ח

Realme 7 5G (צילום: רונן מנדזיצקי) Realme 7 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

חברת רילמי משיקה מכשירי טלפון חדש בקצב קדחתני ואחד האחרונים שבהם הוא ה-Realme 7 5G, אשר מצטרף לסדרה הכוללת כבר את ה-7i, ה-7 וה-Realme 7 Pro, אותו גם סקרנו לאחרונה בגאדג’טי. דגם ה-5G בסדרה מוצע במחיר דומה לזה של דגם הפרו, אך הוא שונה ממנו בכמה חלקים במפרט הטכני, כשהוא מציע מעבד מבית מדיה-טק במקום קוואלקום, מסך התומך בקצב רענון גבוה של 120 הרץ, אך מסתפק בתצוגת LCD במקום AMOLED, שומר על חיי סוללה ארוכים ומשלב תמיכה ברשתות 5G.

מה בקופסה?

  • מכשיר realme 7 5G
  • מטען קיר מהיר (Dart Charge), תומך 30W
  • כבל לטעינה והעברת נתונים USB-C ל-USB
  • סיכה לפתיחת מגירת ה-SIM
  • כיסוי גב גמיש שקוף בצבע כהה

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

realme 7 5G: עיצוב, מסך וביצועים

כאשר קצב השקות המכשירים כה תכוף, קשה לשים את האצבע על שינויים משמעותיים בין הדגמים, אך ברילמי כן דואגים לשנות דברים בין דגם ה-Realme 7 Pro וגרסת ה-7 החדשה, אשר מוסיפה תמיכה ברשתות 5G.

המסך של הדגם הנוכחי מעט גדול יותר, 6.5 אינץ’ מול 6.4 אינץ’ של דגם הפרו, כאשר גם סוג המסך שונה, ובחברה חוזרים להשתמש בתצוגת LCD בקצב רענון גבוהה שראינו במכשיר ה-Realme 6 Pro, אם כי הפעם מדובר בקצב רענון גבוה אף יותר, שמגיע עד 120 הרץ.

Realme 7 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)
Realme 7 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

המידות גם הן גדולות יותר בהשוואה לדגם הפרו, בעיקר בצד המשקל, שעולה מ-182 גרם עד 195 גרם, ויחד עם הממדים הגדולים במעט של דגם ה-5G, הוא הופך נוח פחות לאחיזה בהשוואה לדגם הפרו.

רזולוציית התצוגה עומדת על +Full HD בפריסה של 1080×2400 פיקסלים, אך ניכר ההבדל בהשוואה לתצוגת ה-AMOLED של דגם הפרו, שמציעה צבעים עשירים יותר וניגודיות טובה יותר. הבהירות המירבית בדגם ה-5G טובה, אך נתקלתי בלא מעט מקרים בהם הפעלת ויסות התאורה האוטומטי אינו מתאים עצמו כמו שצריך לתאורה בחדר, כך שלעיתים המסך כהה מידי בחדר מואר ולעיתים בהיר מידי בחדר חשוך. ניתן כמובן לכבות את פונקציית התאמת התאורה האוטומטית בפשטות דרך תפריט ההודעות הנשלף.

Realme 7 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)
Realme 7 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

חלקת הביצועים ב-Realme 7 5G נתמכת על ידי זיכרון בנפח 8GB RAM (בדגם שנבדק) ומערכת השבבים Dimensity 800U החדשה של מדיה-טק, היא זו שגם משלבת את מודם ה-5G המאפשר תמיכה ברשתות הסלולר החדשות. ה-Dimensity 800U מגיעה בייצור 7nm ומשלבת מעבד בעל 8 ליבות הבנוי מ-2 ליבות Cortex-A76 חזקות במהירות של עד 2.4GHz, ו-6 ליבות Cortex-A55 חסכוניות בתדר של עד 2GHz, והיא הציגה ביצועים ברמה גבוהה בזמן השימוש במכשיר.

בזמן משחקים לא נתקלתי בהתחממות יתר של המכשיר (משחק ב-PUBG וב-CoD), כאשר ב-PUBG ההגדרה הגבוהה ביותר הניתנת לבחירה היא לרזולוציית HD, ללא תמיכה ב-HDR, אך גם בבחירה של הגדרות פרטים רבים שיופיעו על המסך, לא חוויתי תקיעות בזמן משחק של כ-50 דקות. חיי הסוללה בזמן המשחק גם הם נשמרו היטב, בקצב משוקלל של כ-20% לשעת משחק על ההגדרות הגבוהות ביותר בהן יכולתי לבחור.

הסוללה במכשיר מגיעה בקיבולת גבוהה יותר מזו של דגם הפרו, בסך של 5000mAh, אך תומכת בטעינה “איטית” יותר של 30 וואט בלבד. זה אומר שתיאלצו להסתפק בטעינה מלאה תוך מעט יותר משעה, במקום כ-40 דקות שמספקת טעינת ה-65 וואט של דגם הפרו, אך מדובר בסוללה שמחזיקה הרבה מאוד זמן. לא הצלחתי לסיים יום עבודה מלא עם המכשיר כשהסוללה מרוקנת לחלוטין, גם בימים בהם השימושים היו תובעניים יותר, ובימים מסוימים הצלחתי להגיע גם עד 2 ימי שימוש, כשזמן המסך הממוצע לאורך תקופת הניסיון עם המכשיר עמד על כ-8 שעות מסך.

Realme 7 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)
Realme 7 5G (צילום: רונן מנדזיצקי)

מצלמות ה-Realme 7 5G

מערך הצילום של ה-Realme 7 5G כולל 4 מצלמות, עם חיישן 48 מגה-פיקסל ראשי במפתח צמצם של f/1.8, חיישן 8 מגה-פיקסל לצילום תמונות בזווית רחבה של 119 מעלות דרך מפתח צמצם f/2.3 וזוג מצלמות 2 מגה-פיקסל, לצילום תמונות בשחור-לבן ומאקרו, כאשר בחלקו הקדמי ממוקמת מצלמת סלפי עם חיישן 16 מגה-פיקסל במפתח צמצם f/2.1.

בצילומי אור יום ניתן להפיק תמונות שנראות טוב, אם כי ניכר חוסר בפרטים בעצמים מסוימים, כמו עצים למשל. רמת הצבע גם היא הרגישה מעט נמוכה בצילום תחת הגדרות רגילות, אך דווקא כאן תרמה רבות אפשרות ה-Chroma Boost, ששינתה כבר את שמה ל-AI Dazzle Color בדגם ה-7 פרו וכעת מופיעה פשוט כ-“AI”, עליה התלוננתי לא מעט בעבר. עדיין אעדיף צבעים הנאמנים יותר למציאות, אך כשאלו לא תמיד מדויקים, תוספת הצבע בהחלט מתקבלת בברכה. תמונות בזווית רחבה מציגות רמה נמוכה אף יותר של צבעים.

צילומי מאקרו נראים טוב, אך טוב פחות ממה שראיתי בדגם הפרו, כשהפוקוס אינו רחב מספיק ומתמקד בחלק צר למדי מהאובייקט המצולם.

פרח
צילום: רונן מנדזיצקי

תמונות לילה אינן מוצלחות במיוחד, עם הרבה מאוד רעש בתמונה ואיזורים חשוכים רבים. מעבר לשימוש במצב הלילה היעודי באפליקציית המצלמה מוסיף מעט לתאורה ולפרטים.

תמיכה בזום אופטי לא קיימת גם בדגם ה-Realme 7 5G, אך תוכלו להשתמש באפליקציית המצלמה כדי לבצע זום דיגיטלי פי 2 או פי 5 דרך הגדרות מהירות, ועד פי 10 בצביטה של המסך לביצוע זום. תוצאות הזום פי 2 לא מרהיבות, אך מספקות את הסחורה המינימלית של להתקרב לאובייקט מבלי להתקרב אליו פיזית, אך בביצוע זום פי 5 כבר מורגשת מאוד הירידה בפרטים.

תמונות סלפי נראות טוב על גבי מסך הטלפון, אך מציגות מריחות מסוימות במבט מקרוב. בבחירת מצב צילום תמונות הפורטרט ההפרדה מתבצעת מצויין, פרט לפספוסים קלים מאוד בקצוות שיער מסוימות.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Realme 7 5G

לרילמי היה חשוב לספק פתרון עבור מי שמחפשים מכשירים זולים עם תמיכה ברשתות סלולר מהדור ה-5, ובחלק זה מצליחה החברה לספק את הסחורה, אך הבלבול הרב שנוצר עם השקת כל כך הרבה מכשירים בזה אחר זה, ללא שינויים משמעותיים במיוחד ביניהם, אך עם משחק במפרטים שמצליח יותר לבלבל, פחות נעים לנו.

מסך ה-120 הרץ מוסיף להנאה בשימוש השוטף במכשיר ותורם גם בצד המשחקים, אך לא מדובר במסך OLED. חיי הסוללה של ה-Realme 7 5G מושלמים, ולכך נוספת גם טעינה מהירה שמשלימה את החבילה, כשהביצועים של מערכת השבבים החדשה מבית מדיה-טק מפתיעים לטובה הן בשימוש השוטף והן בזמן משחק.

מערך הצילום הוא כנראה הויתור הגדול ביותר של החברה במכשיר בניסיון לשמור על רמת מחיר נמוכה, אך זהו לא הויתור היחיד, כשדגם ה-5G מסתפק ברמקול בודד ועדיין תקוע מאחור עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 10, כשממש עוד מעט כבר נתחיל לדבר על אנדרואיד 12.

האריזה ותכולתה
9/10
עיצוב ואיכות בניה
9/10
חומרה וביצועים
9/10
מסך ותצוגה
8/10
מערכת הפעלה
8/10
מולטימדיה
7/10
סוללה
10/10
מצלמה
7/10
8.4
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מחיר
  • חיי סוללה וטעינה מהירה
  • ביצועים
  • מסך 120 הרץ
  • חיבור אוזניות
מה פחות אהבנו
  • רמקול מונו
  • מצלמה
  • מסך LCD

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי (באג): 1299 שקלים
  • שוק פתוח: 1150 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים