מיקרוסופט תסיר את דפדפן ה-Edge המקורי בעדכון אפריל של ווינדוס 10

עוברים ל-Microsoft Edge (מקור מיקרוסופט)

מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה על “חיסול” דפדפן האדג’ (Edge) המקורי של החברה במערכת ההפעלה ווינדוס 10, עם עדכון חדש שצפוי לצאת באפריל הקרוב. העדכון החדש יסיר באופן מלא את הגרסה המקורית של דפדפן ה-Edge מהמערכת, וישאיר רק את דפדפן ה-Microsoft Edge העדכני במחשב, זאת לאחר שהפך להיות דפדפן ברירת המחדל בעדכון אוקטובר האחרון.

בעוד שהחברה הכריזה עוד ב-2020 על הפסקת התמיכה בדפדפן ה-Edge שתתרחש ב-9.3.2021, העדכון החדש מראה כי לא רק שמיקרוסופט תפסיק לתמוך בדפדפן האדג’ המקורי, אלא גם כי עדכון הווינדוס 10 שיצא ב-13.4.21 יסיר את הדפדפן באופן מלא מהמערכת וישאיר רק את דפדפן אקספלורר המקורי ואת דפדפן ה-Microsoft Edge החדש, שהחליף את דפדפן האדג’, כשהוא מתבסס על מנוע הכרומיום בדומה לדפדפן הכרום של גוגל.

העדכון החדש יהיה תקף לכלל מערכת הווינדוס 10 מ“עדכון אפריל 2018” (גרסה 1803) ועד “עדכון אוקטובר 2020” (גרסה 20H2), כאשר החריג היחיד המאפשר שימוש בדפדפן האדג’ הישן של מיקרוסופט הוא שימוש במצב “קיוסק” (kiosk mode), מצב המיועד בעיקר למשתמשים מסחריים.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

לו”ז סיום התמיכה וההסרה של דפדפן האדג’ (מקור מיקרוסופט)

עד היום משתמשי ווינדוס 10 קיבלו למעשה 3 דפדפנים מובנים במערכת, דפדפן האקספלורר המקורי, דפדפן האדג’ המקורי ודפדפן האדג’ החדש מבוסס מנוע הכרומים. בעוד שמיקרוסופט לא מצליחה עד היום להסיר ולהרוג סופית את דפדפן האקספלורר, העדכון החדש מצליח לסיים רשמית את השימוש בדפדפן האדג’ המקורי והפחות מוצלח של החברה בהשוואה לגרסת הכרומיום העדכנית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים