אנבידיה מוסיפה תמיכה לטכנולוגיות ה-DLSS ו-Ray Tracing במעבדי ARM

אנווידיה רוכשת את ARM תמונה: Nvidia

חברת אנבידיה (nvidia) הכריזה היום (ב’ 19.7) במהלך כנס מפתחי המשחקים GDC 2021 על הוספת תמיכה בטכנולוגיות ה-DLSS (ר”ת Deep Learning Super Sampling) ו-Ray Tracing למערכות מחשב מבוססות ARM עם כרטיסי ה-GeForce RTX, צעד שצפוי לאפשר לחברה להוסיף תמיכה בטכנולוגיות למגוון גדול יותר של פלטפורמות ולשיפור חווית הגיימינג בהן יחד עם כרטיסי ה-GeForce שלה.

סדרת כרטיסי המסך GeForce של אנבידיה מוכרת למרבית משתמשי המחשב הביתיים כיום. היא מגיעה עם תמיכה בצמד טכנולוגיות משפרות ביצועים ואיכות למשחקים מחשב, ה-DLSS, שמגיעה היום כבר בגרסה השניה שלה, DLSS 2.0, המשתמשת בטכנולוגיית הלמידה העמוקה על מנת לשפר את ביצועי המשחקים התומכים ואת איכות התמונה בהם, ובנוסף את טכנולוגיית ה-Ray Tracing המיועדת לשיפור נראות המשחק. שתי הטכנולוגיות זמינות למשתמשי כרטיסי ה-GeForce RTX של החברה, בהם סדרות ה-RTX 2000 ו-RTX 3000 האחרונות שלה.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

עם זאת, לטכנולוגה הייתה עד כה מגבלה פשוטה שהגבילה את השימוש בה למערכות מחשב מבוססות x86 עם מעבדי אינטל ו-AMD. כעת החברה מרחיבה את התמיכה גם למערכות מחשב מבוססות ARM, צעד צפוי למדי בהתחשב ברכישה של ARM על ידי אנבידיה ב-2020.

במהלך כנס ה-GDC, הדגימה אנבידיה את השימוש בטכנולוגיות ה-DLSS ו-Ray Tracing לראשונה על מערכות ARM עם המשחק Wolfenstein: Youngblood שרץ על מערכת לינוקס מבוססת על מעבד של מדיה-טק, יחד עם כרטיס GeForce RTX, ובנוסף דמו של “Bistro” שהשתמש גם בטכנולוגיות ה-RTXDI (ר”ת RTX Direct Illumination) ו-NRD (ר”ת NVIDIA Optix-Ai Acceleration Denoiser) על מערכת מבוססת מעבד Kompanio 1200 בשילוב עם כרטיס המסך GeForce RTX 3060.

משחק Wolfenstein: Youngblood על מערכת לינוקס מבוססת ARM (מקור אנבידיה)

ג’ים קג’לין (Jim Kjellin), סמנכ”ל הטכנולוגיה ב-MachineGames, אמר:

Wolfenstein Youngblood הוא משחק ה-PC הראשון שמציע את הביצועים של כרטיסי RTX על גבי מערכת מבוססת Arm. משחק המבוסס על מנוע ה-iD Tech שרץ על גבי מעבד מבוסס Arm עם תמיכה ב-Ray Tracing מהווה קפיצת מדרגה משמעותית במסע שתוצאותיו יהיו הרבה יותר פלטפורמות משחק הזמינות לכל מפתחי המשחקים.

ניק פנוורדן (Nick Penwarden), סנן נשיא להנדסה ב-Epic Games, אמר:

לתמיכה של טכנולוגיות NVIDIA RTX עם מעבדי Arm ו-Linux יש פוטנציאל אדיר למשחקים וגם לתעשיות אחרות, כמו תעשיית הרכב, שם יצרניות מבצעות שימוש במנוע הפיתוח Unreal Engine לא רק עבור ויזואליזציה, אלא גם לטובת מערכות מולטימדיה ועיצוב תא נהג דיגיטלי”, אמר “אנחנו תמיד מקבלים בברכה פיצ’רים עוצמתיים וחדשים וערכות פיתוח מעודכנות אותן ניתן למנף למגוון פלטפורמות.

הוספת תמיכה ב-DLSS ו-Ray Tracing למערכות ARM צפויה להעניק יתרונות רבים לפלטפורמות מחשוב וגיימינג המתבססות על מעבדי ARM ולא אלו של אינטל או AMD, מה שיתרום לשחקני מחשב שהוגבלו ביכולות שלהם בזמן שהשתמשו במערכות ARM עם כרטיסי ה-GeForce של אנבידיה ולא היו יכולים לנצל את מלוא הפוטנציאל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים