גאדג’טי מסקר: Samsung Galaxy A54 – מקום טוב באמצע

Galaxy A54 (צילום: רונן מנדזיצקי) Galaxy A54 (צילום: רונן מנדזיצקי)

כמעט בכל פעם שאנחנו מפרסמים ביקורת לסרט קולנוע קיימות תגובות שאומרות לנו, בצדק, משהו בסגנון “אבל אני אהבתי את הסרט, למה אתם מלכלכים עליו”. וזו בדיוק ההרגשה שאפשר לייחס גם לסקירות של מכשירי טלפון משוק הביניים, כי בסופו של דבר מדובר במכשירים שמגיעים במחירים הרבה יותר הגיוניים, כאלה שכמעט כולם יכולים להסכים עליהם על פני ה-4,000-5,000 ש”ח שבהם זמינים דגמי דגל כמו ה-Galaxy S23 Ultra או iPhone 14 Pro.

פשרות הן חלק מהעניין כשמגיעים לקנות מכשיר שאנחנו בגאדג’טי (וגם במקומות אחרים) קוראים לו “ביניים”, אבל אם פעם ממש הרגשנו את ה”ביניים” הזה בטלפונים, היום כבר יותר קשה להגיד שיש בהם משהו שבאמת יפריע לנו. אז נכון שהדגמים הסופר יקרים יהיו יותר טובים בצילום או יגיעו עם תמיכה בטעינה מהירה יותר, מסך איכותי יותר ועוד, אבל כשמסתכלים היום על דגמי ביניים כל היתרונות שמשחקים לטובת דגמי הדגל קצת פחות מרשימים כשמבקשים מאיתנו עוד כמה אלפי שקלים כדי לקבל אותם.

בסמסונג כבר די מזמן הבינו את הסיפור והפכו את סדרת הגלקסי A לאחת מהפופולריות שלה ואחרי שבשנה שעברה החלטנו להתמקד בדגם היקר יותר (Galaxy A73), השנה התמקדנו ב-Galaxy A54 שמגיע במחיר שנע סביב 1,600-1,750 ש”ח (תלוי אחריות רשמית או אחרת).

Galaxy A54 (צילום: רונן מנדזיצקי)
Galaxy A54 (צילום: רונן מנדזיצקי)

מפרט טכני – Galaxy A54

  • מסך: Super AMOLED בגודל 6.4 אינץ’, רזולוציית +FHD, קצב רענון 120 הרץ
  • מעבד: Samsung Exynos 1380
  • זיכרון: 8 / 6 גיגה-בייט
  • אחסון: 256 / 128 גיגה-בייט (עם אפשרות הרחבה עד 1TB)
  • סוללה וטעינה: 5,000mAh, טעינת 25W דרך USB-C
  • מידות: 158.2x76x8.2 מ”מ, משקל: 189 גרם

לחצו כאן למפרט המלא

דברים שאהבתי בגלקסי A54

מסך

לסמסונג קצת קשה להפתיע ככל שזה מדובר במסכים, פשוט כי החברה עקבית למדי בשמירה על איכות גבוהה בחלק זה. המסך שמגיע עם הגלקסי A54 גדול מספיק כדי ליהנות מסרטים עליו, מציע בהירות גבוהה (עד 1000nits) שמאפשרת להשתמש בו גם מחוץ לבית וקצב רענון גבוה של 120 הרץ, שאני שמח לראות שכבר מתחיל להפוך לשגרה בדגמי ביניים.

Galaxy A54 (צילום: רונן מנדזיצקי)
Galaxy A54 (צילום: רונן מנדזיצקי)

מבנה ועיצוב

עיצוב הוא משהו שתמיד יהיה נתון במחלוקת, אך עבורי אימוץ העיצוב של סדרת הדגל Galaxy S הוא נכון כאן.

הייתי מעדיף לראות איזה עיצוב ייחודי לסדרת הגלקסי A, בעיקר בשל ההצלחה הגדולה שלה, אבל אני מבין ואפילו מכבד את ההחלטה של סמסונג ליישר קו עם סדרת הדגל ובעצם להגיד – הנה, גם זה מכשיר פרימיום, אפילו אם הוא לא Galaxy S23. לצד העיצוב ניתן לצרף גם את העמידות של המכשיר בפני מים ואבק (תקן IP67), תכונה חיובית בכל מכשיר.

חיי סוללה וביצועים

הסוללה היא חלק נוסף בו מציג הגלקסי A54 יתרון גדול. הסוללה בקיבולת גבוהה של 5,000mAh מציעה יום עבודה מלא בשימוש מעורב, הכולל גם מעט משחקים וצילום תמונות, כאשר גם בשימוש אינסטנסיבי יותר קיבלתי תוצאות טובות. בממוצע אוכל לומר כי בסוף יום לרוב נותרו לי כ-30-40 אחוזי סוללה וכי בימים מסוימים הספיק המכשיר אפילו כמעט עד סוף היום השני.

צד הביצועים הוא משהו שאני חלוק לגביו ככל שזה נוגע לגלקסי A54. ה-Exynos 1380 מספק מצד אחד את כל מה שצריך בשימוש היומיומי במכשיר. אפשר לשחק איתו ואפילו המעבר בין אפליקציות מבוצע היטב, אך הוא לא חף מחסרונות.

דברים שפחות אהבתי בגלקסי A54

חיישן ביומטרי

למרות שהמסך מציע הרבה יותר יתרונות מחסרונות מבחינתי, החלק שפחות אהבתי בו היה דווקא מה שנמצא מתחתיו, סורק טביעות האצבע הביומטרי שהצליח להפתיע לרעה. בשנת 2023 חשבתי שכבר עברנו את כל המשוכות בתחום, אבל הסורק של הגלקסי A54 גמגם פעמים רבות, גם לאחר למידה מחדש של טביעות האצבע.

טעינה איטית

ביצועי הסוללה המרשימים של המכשיר נתמכים על ידי טעינה בהספק של 25 וואט. לא מדובר בהספק הנמוך ביותר שקיים כיום בטלפונים וסמסונג משלבת תמיכה בהספק טעינה זה ברבים ממכשיריה, אך כל מכשיר שלוקח כיום יותר משעה לטעון מ-0 ל-100% מבחינתי שייך לקטגוריה של הדברים שאני פחות אוהב, בטח ובטח כשזה לוקח הרבה יותר משעה וקרוב יותר לשעה וחצי.

לא מכשיר לגיימרים

בעוד שמעבד ה-Exynos במכשיר מציע ביצועים טובים למדי, אם מקשים על המעבד עם משחקים תובעניים יותר ניתן להתחיל להבחין במעט גמגומים מעת לעת. זה לא מכשיר שמיועד לגיימרים כבדים כמובן, משהו שצריך לקחת בחשבון אם אתם כאלה. הוא נוטה להתחמם מעט בזמן משחק וגם בפעולות הדורשות שימוש ברשת כמו הורדת אפליקציות למשל.

הרכב מערך הצילום

  • מצלמה ראשית: חיישן 50 מגה-פיקסל, ייצוב אופטי (OIS), פוקוס אוטומטי, מפתח צמצם f/1.8
  • מצלמה משנית: חיישן 12 מגה-פיקסל, צילום בזווית רחבה, פוקוס קבוע, מפתח צמצם f/2.2
  • מצלמת מאקרו: חיישן 5 מגה-פיקסל, צילום תמונות מאקרו, פוקוס קבוע, מפתח צמצם f/2.4
  • מצלמת סלפי: חיישן 32 מגה-פיקסל, פוקוס קבוע, מפתח צמצם f/2.2

ביצועי מערך הצילום

הצילומי אור יום התוצאות של מצלמות הגלקסי A54 מרשימות. ניתן למצוא רמה טובה של פרטים בשימוש במצלמה הראשית, ומעט פחות במצלמת הזווית הרחבה, כאשר צמחיה (כולל עצים) מוכיחה בעייתית גם כאן, כמו במקרה של הרבה טלפונים.

תמונות מאקרו היה קשה יותר להפיק בשל החוסר בפוקוס אוטומטי. השימוש במצלמת 5 מגה-פיקסל נותן יתרון קל לגלקסי A54 על פני מכשירים כה רבים שעדיין משתמשים במצלמות 2 מגה-פיקסל, אך כפי שניתן לראות בדוגמאות מטה, זה לא תמיד מושלם ודורש “פוקוס” מהצד שלכם בשל החוסר מצד המצלמה.

בצילומי לילה ניתן להבחין בין תמונות שמצולמות באמצעות מצב הלילה היעודי ובין צילומים רגילים, כאשר אפשרות צילום הלילה מוסיפה עוד תאורה לתמונה, אך אין הדבר תמיד מתבטא ביותר פרטים. כן, אפשר לראות טוב יותר כשיש יותר תאורה בתמונה, אך רמת הפרטים לא עולה.

תמונות סלפי מציגות איכות טובה מאוד בצילומי אור יום, עם הפרדה מצוינת בזמן צילום תמונות פורטרט עם אפקט הבוקה. עם זאת, מצאתי שיש צורך במעט סבלנות כדי לקבל תמונה טובה, שכן לעיתים תזוזה קטנה עשויה לגרום לחוסר פוקוס מסוים. בצילומי לילה אין מה לדבר, האיכות לא טובה כלל ואם רוצים תוצאה נורמלית יש להשתמש במבזק.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Galaxy A54

כמכשיר לשוק הביניים ה-Galaxy A54 מציע לטעמי יותר יתרונות מאשר ויתורים כשבסמסונג מנסים להגיע לעמק השווה בכל הנוגע למחיר.

לא מדובר במכשיר הזול ביותר בקטגוריה שלו, אבל תמורת פחות מ-2,000 ש”ח מקבלים כאן לא מעט – מסך מצוין, חיי סוללה מרשימים, ביצועים טובים ועיצוב שמתחקה אחר זה של סדרת הדגל Galaxy S. לכך נוספות מצלמות שמספקות תוצאות טובות למדי בצילומי אור יום, אך פחות מכך בלילה, לצד תמונות סלפי עשירות בפרטים עם אפקט בוקה מדויק.

הויתורים שאנו נאלצים לסבול, ולו רק מעט, הם אי ההתאמה של המכשיר למשחקים כבדים יותר ומעט גמגומים בשימושים כבדים במכשיר באופן כללי, וזה כולל מעט התחממות בביצוע פעולות תובעניות יותר. ישנה גם התמיכה בטעינת 25W, שלפחות עבור סמסונג עדיין נחשבת מהירה, אך לטעמי לא מספיק.

שימו לב, למרות שזה כבר אמור להיות דבר ידוע – אין בקופסה ראש מטען, רק כבל.

לחצו כאן לרכישת ה-Galaxy A54 5G

האריזה ותכולתה
8/10
עיצוב ואיכות בניה
8/10
חומרה וביצועים
8/10
מסך ותצוגה
9/10
מערכת הפעלה
8/10
מולטימדיה
8/10
סוללה
8/10
מצלמה
7/10
8
ציון כללי   ... ולא בהכרח ממוצע

מה אהבנו
  • מסך
  • חיי סוללה
  • עמידות במים ואבק
מה פחות אהבנו
  • טעינה איטית
  • מתחמם מעט
  • מגמגם במשחקים כבדים

איפה קונים ומה המחירים?
  • יבואן רשמי: 1750 שקלים
  • שוק פתוח: 1590 שקלים


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים