גאדג’טי מסקר: Galaxy Tab S9 Ultra – אולטרה גדול, אולטרה חזק, אולטרה יקר

טאבלט Galaxy Tab S9 Ultra (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי) טאבלט Galaxy Tab S9 Ultra (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

יש טאבלטים קטנים, טאבלטים גדולים ויש טאבלטים עצומים דוגמת טאבלט ה-Galaxy Tab S9 Ultra העדכני של סמסונג (Samsung) אותו יצא לנו לבדוק הפעם.

טאבלט הפרימיום של סמסונג מגיע עם מסך AMOLED ענק בגודל של 14.6 אינץ’ ומצויד בפלטפורמת ה-Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy של קוואלקום. טאבלט מנצח? בדקנו.

אחרי שבדקנו מוקדם יותר השנה את טאבלט ה-Lenovo Tab Extreme העצום של לנובו, הפעם יצא לנו לבדוק את ה-Galaxy Tab S9 Ultra המתחרה שלו מבית סמסונג שהוכרז מוקדם יותר השנה כמחליף של ה-Galaxy Tab S8 Ultra.

הטאבלט מגיע עם מסך 14.6 אינץ’ עצום, המכניס אותו לקטגוריה נישתית יחסית בעולם הטאבלטים וכמתחרה גדול יותר בניידי 2 ב-1 סטנדרטיים.

טאבלט Galaxy Tab S9 Ultra (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
טאבלט Galaxy Tab S9 Ultra (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – Galaxy Tab S9 Ultra

ברגע שפותחים את הקופסה של ה-Tab S9 Ultra המחשבה הראשונה שעולה בראש היא עד כמה הוא עצום בזכות מסך ה-AMOLED בגודל 14.6 אינץ’.

דבר אחד שתמיד אפשר לסמוך עליו עם מוצרי הפרימיום של סמסונג הם המסכים, כאשר הטאבלט מגיע עם מסך Dynamic AMOLED 2X בדומה למכשירי ה-Galaxy S23 של החברה.

מסך ה-AMOLED מגיע ביחס 16:10 הנפוץ יותר כיום, עם יחס מסך-גוף של כ~90.7% לקבלת שולי מסך דקים, רזולוציית 1848×2960, קצב רענון של 120Hz וציפוי זכוכית Gorilla Glass לעמידות משופרת.

ניתן לומר בצורה פשוטה כי מדובר על מסך ה-AMOLED הטוב והגדול ביותר שניתן למצוא בטאבלטים. המסך מספק איכות תמונה מעולה ובהירות גבוהה, אך תופס גם לא מעט טביעות אצבע, לצד אפשרות השימוש בעט ה-S-Pen המוכר של החברה.

הגודל העצום של המסך ושולי המסך הדקים גרמו לכך שסמסונג שילבה בו צמד מצלמות ה-12 מגה-פיקסל הקדמיות, מצלמה רגילה ומצלמה אולטרה רחבה, בתוך מגרעת ש”פולשת” מעט למסך עצמו, דבר שלא מפריע יותר מדי לשימוש השוטף.

Tab S9 Ultra - מסך בשמש (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
Tab S9 Ultra – מסך בשמש (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מה שבולט בנוסף ב-Tab S9 Ultra אחרי שמוציאים אותו מהאריזה הם איכות הבניה והדקיקות שלו. הטאבלט מגיע עם גוף אלומיניום בגודל 326.4×208.6 מ”מ עם פרופיל רזה במיוחד של 5.5 מ”מ ומשקל של 732 גרם ללא הכיסוי או המקלדת שלו.

במילים אחרות, הוא אולי דק אבל לשימוש ממושך רוב המשתמשים יעדיפו להעמיד אותו על השולחן או על הברכיים.

על מסגרת הטאבלט אפשר למצוא את הכפתורים הסטנדרטיים, בהם כפתורי ווליום וכפתור הדלקה, מגירת סים וחיבור USB-C שנועד להטעין את סוללת ה-11200mAh העצומה לא פחות מהטאבלט עצמו ומגיעה בהספק מירבי של 45W.

בונוס נחמד שמגיע עם הסוללה העצומה של הטאבלט הוא האפשרות להשתמש בו על מנת לטעון מכשירים אחרים, פיצ’ר שימושי אם עומדת להיגמר לכם הסוללה בסלולר.

לצד הכפתורים אפשר למצוא במסגרת הטאבלט 4 רמקולי AKG מובנים המגיעים עם תמיכה ב-Dolby Atmos, המציעים איכות שמע גבוהה וחזקה למדי ההופכת את הטאבלט לפתרון מעולה לצפיה בסרטים וסדרות לצד מסך ה-AMOLED העצום שלו.

במקרה שלנו הטאבלט הגיע בצבע שחור גרפיט עם גימור מאוד אסתטי לטעמי האישי, כאשר הדבר הבולט ביותר בגב הוא האזור היעודי לעט ה-S-Pen, שמתמגנט לטאבלט בסמוך למצלמות האחוריות שלו.

למרות שמדובר על מיקום נוח והמגנט המובנה תופס את העט בצורה טובה, הייתי מעדיף לראות פתרון דומה יותר למכשיר ה-Galaxy S23 Ultra עם מקום אחסון פנימי לעט.

Tab S9 Ultra - גב (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
Tab S9 Ultra – גב (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

ה-Tab S9 Ultra אולי מזכיר את סדרת מכשירי ה-Galaxy S23 עם מסך ה-AMOLED האיכותי שלו ופלטפורמת ה-Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy, אך נקודת התורפה המרכזית של הטאבלט בדומה לכל טאבלט אחר בשוק היא במצלמות האחוריות המובנות שלו.

במקרה של ה-Tab S9 Ultra אפשר למצוא מצלמת 13 מגה-פיקסל ראשית ומצלמת 8 מגה-פיקסל אולטרה רחבה, מצלמות שמספקות איכות תמונה סבירה, אך בינונית לחלוטין, כאשר סביר להניח למדי כי משתמש שירכוש את ה-Tab S9 Ultra יחזיק בכיס מכשיר סלולרי בעל מצלמה טובה יותר והרבה יותר פרקטית לצילום מאשר להחזיק את הטאבלט.

אביזרי ה-Galaxy Tab S9 Ultra – איך הופכים טאבלט למחשב נייד

בדומה ל-Lenovo Tab Extreme, סמסונג מציעה למשתמשים מספר אביזרים משלימים בדמות כיסוי ומקלדת יעודית, המאפשרים להשתמש בטאבלט באופן דומה יותר למחשב נייד רגיל, במיוחד במקרה של ה-Tab S9 Ultra של סמסונג המגיע עם ממשק ה-DEX של החברה עליו נרחיב בהמשך.

במקרה שלנו קיבלנו את הטאבלט לביקורת עם המקלדת היעודית, המציעה איכות הקלדה סבירה למדי שדורשת מעט זמן להסתגלות לכפתורים היעודיים, בהם כפתור ה-DEX, שינוי שפה ועוד, מאחר שבסופו של דבר לא מדובר על מחשב נייד סטנדרטי, אלא בטאבלט אנדרואיד.

טאבלט Galaxy Tab S9 Ultra (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
טאבלט Galaxy Tab S9 Ultra (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

חיבור המקלדת נעשה באמצעות מגנטים חזקים בחלקו התחתון של הטאבלט, כאשר על מנת להעמיד אותו לשימוש נוח יותר יש לחבר לגב הטאבלט את החלק השני בסט, “כיסוי אחורי” המתמגנט אליו וכולל חלק עליון המכסה ומגן על עט ה-S-Pen וחלק תחתון אותו ניתן להעמיד במספר זוויות שונות על מנת להעמיד את הטאבלט על השולחן עם או בלי המקלדת עצמה.

Tab S9 Ultra – מקלדת (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
Tab S9 Ultra – מקלדת (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבחני ביצועים – Galaxy Tab S9 Ultra

מתחת למכסה של ה-Galaxy Tab S9 Ultra אפשר למצוא את פלטפורמת ה-Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy הקודמת של קוואלקום, המפעילה גם את סדרת מכשירי ה-Galaxy S23.

בעוד ש-Snapdragon 8 Gen 3 העדכנית יותר כבר קיימת, נכון להיום הדור הקודם ממשיך להיות הפלטפורמה המתקדמת ביותר בטאבלטי אנדרואיד, או במילים אחרות – זה לא באמת משנה מה תזרקו על ה-Tab S9 Ultra, הוא יצליח להתמודד עם זה בקלות.

לטאבלט לא הייתה שום בעיה להפעיל מגוון אפליקציות במקביל עם מעבר מהיר ביניהן, הפעלה מספר חלונות במקביל ועוד, כאשר כלל המשחקים שבדקנו, בהם Asphalt ו-Genshin Impact, עבדו בצורה חלקה וללא בעיות מיוחדות על הטאבלט.

מפרט מלא – Galaxy Tab S9 Ultra:

  • מערכת שבביםSnapdragon 8 Gen 2 for Galaxy.
  • מסך – 14.6 אינץ’ AMOLED 2X ברזולוציית 2960×1848 ותדר רענון של 120Hz.
  • זיכרון/אחסון – 12GB+256GB.
  • מצלמות – קדמית 12+12 מגה-פיקסל / אחורית 13+8 מגה-פיקסל.
  • סוללה – 11,200mAh עם טעינת 45W מהירה.
  • גודל – 326.4×208.6×5.5 מ”מ.
  • משקל – 732 גרם.

על מנת לקבל מדד לביצועי הטאבלט, ביצענו בדיקות ב-3 מבחני ביצועים:

  • בדיקת ביצועים כללית – אפליקציית AnTuTu 10 בה קיבל הטאבלט ציון של 1,568,322 נקודות.
  • בדיקת ביצועי מעבד – אפליקציית GeekBench 6.1.0 בה הטאבלט קיבל ציון של 2084 ו-5609 נקודות לביצועי ליבה בודדת וריבוי ליבות.
  • בדיקת ביצועים גרפיים – ה-Tab S9 Ultra הצליח למקסם את הביצועים של מבחן ה-Wild Life ב-3DMark, כאשר במבחן ה-Wild Life Extreme המחמיר יותר הוא קיבל ציון של 3830.

כמו שצפינו מראש, פלטפורמת ה-Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy לא מתקשה לעמוד בשום משימה ומציגה ביצועים גבוהים במיוחד עם יותר מ-1.5 מיליון נקודות במבחן ה-AnTuTu.

ממשק וחווית שימוש – Galaxy Tab S9 Ultra

בעוד שקיימת כיום כבר גרסת אנדרואיד 14 עם ממשק ה-One UI 6 העדכני של סמסונג ל-Tab S9 Ultra, את הטאבלט בדקנו עם מערכת האנדרואיד 13 הקודמת של החברה עם ממשק ה-One UI 5.

במידה והשתמשתם במכשיר גלקסי כלשהו בשנים האחרונות, חווית השימוש ב-Tab S9 Ultra תרגיש לכם דומה ונוחה למדי במיוחד עם גודל המסך הענק. על אף שהממשק הרגיל של סמסונג מתאים לשימוש גם עם מסכים גדולים, הבונוס הגדול מגיע בדמות ממשק ה-DEX.

ה-DEX מגיע בתור אחד מהפיצ’רים המעניינים ביותר של סמסונג, הזמין גם במכשירי הפרימיום של החברה בחיבור למסך חיצוני, כאשר במקום ממשק המיועד לשימוש במגע, עם המעבר ל-DEX הממשק מותאם יותר למחשב נייד עם שורת משימות בחלק התחתון של המסך ופאנל בקרה המזכיר את הממשק של ווינדוס.

היכולת להפעיל חלונות צפים מרובים משדרגת באופן ניכר את יכולת ריבוי המשימות בטאבלט, שמשמש הלכה למעשה כנייד שמתאים לשימוש סטנדרטי כמו עריכת מסמכים, גלישה ברשת ועוד.

Tab S9 Ultra - ממשק הטאבלט (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
Tab S9 Ultra – ממשק הטאבלט (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

עם סוללת 11,200mAh עצומה אפשר להמשיך ולהשתמש ב-Tab S9 Ultra במשך שעות רבות, כאשר בשימוש ממוצע הסוללה מספיקה לכ-8~9 שעות שימוש ואף כ~10 במספר מקרים.

כאן גם מרגישים חיסרון קל אך די ברור למדי, כשגם עם טעינת 45W מהירה (ויש מהירים ממנה) לוקח לא מעט זמן להטעין את הטאבלט עצמו.

השימוש בטאבלט מעולה במיוחד מאחר שאני מחזיק במכשיר Galaxy S23 Ultra, כאשר חלק מהפיצ’רים כמו העברת קבצים מהירה זמינים רק למשתמשי סמסונג, אך קשה לומר כי מדובר בפיצ’רים קריטיים מדי שיגרמו לכם לחוש תחושת פספוס אם אין בידכם טלפון של סמסונג כמכשיר נלווה.

המסך הענק הופך את הטאבלט לפתרון מושלם לצפיה בוידאו לצד מערך הרמקולים המרובע, כאשר סביר להניח שלולא המחיר הגבוה והעובדה שיש לי מחשב נייד סטנדרטי, הייתי שוקל את ה-Tab S9 Ultra כפתרון לשימוש יומיומי.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Galaxy Tab S9 Ultra

ה-Galaxy Tab S9 Ultra של סמסונג מצטרף אל טאבלט ה-Lenovo Tab Extreme (סקירה) של לנובו בקטגוריית הטאבלטים העצומים, שמותחים ואף חוצים את הגבול בינם ובין מחשבי ה-2 ב-1 עם מקלדת ניתקת, במיוחד לאור קיומו של מצב ה-DEX היעודי של סמסונג, כאשר האולטרה זמין למכירה בארץ בניגוד לאקסטרים של לנובו.

דגם האולטרה של סמסונג משלב מסך AMOLED מעולה וענק בגודל של 14.6 אינץ’, עם פרט טכני מרשים לא פחות המבוסס על ה-Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy העוצמתי, סוללה עצומה וממשק מרשים למדי, במיוחד עם מצב ה-DEX של סמסונג (דבר העורך: יאן, כבר הזכרת את ה-DEX בסיכום, כנראה שממש עפת על הפונצקיה 😉)  ועט ה-S Pen המוכר של החברה.

עם הגודל העצום שלו, הטאבלט רחוק מלהיות הפתרון המושלם לכל אחד, אך קשה מאוד למצוא בו חסרונות גדולים במיוחד כאשר מחברים אותו אל המקלדת היעודית, ההופכת אותו לפתרון דמוי מחשב נייד.

ה-Tab S9 Ultra מיועד לקהל נישתי במיוחד שמחפש טאבלט מצד אחד ותחליף למחשב נייד מצד שני עם מסך ה-14.6 אינץ’ העצום שלו.

בעוד שמדובר על טאבלט פרימיום יוקרתי במיוחד, נכון להיום אין בשוק טאבלט שעדיף עליו בעבור מי שמחפש טאבלט ענק עם מפרט טכני מרשים במיוחד.

טאבלט ה-Galaxy Tab S9 Ultra זמין לרכישה בארץ במחיר מומלץ של החל מ- 4949 ש”ח לגרסת ה-WiFi שלו ו-5549 ש”ח לגרסת ה-5G. יש לשים לב כי כיסוי המקלדת נמכר בנפרד.

מה אהבנו?

  • מסך OLED עצום ומרהיב.
  • איכות בניה.
  • מערך שמע חזק.
  • ביצועים מעולים.
  • מצב DEX יעודי.
  • סוללה ענקית.
  • עט S-Pen יעודי.
  • אפשרות למקלדת יעודית.
  • עמידות למים ואבק IP68.

ומה לא?

  • הוא עצום (לא בהכרח מתאים לכל משתמש).
  • מערך צילום בינוני.
  • מגיע ללא מטען (בדומה למכשירי הגלקסי S).
  • יקר מאוד.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים