גאדג’טי מסקר: Logitech Wave Keys – מקלדת ארגונומית וקומפקטית

מקלדת ה-Logitech Wave Keys (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי) מקלדת ה-Logitech Wave Keys (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

לוג’יטק (Logitech) ידועה במגוון פתרונות הציוד ההיקפי שלה, בין אם מדובר בעכברים ומצלמות רשת או במקלדות שונות, בהן גם מקלדת ה-Wave Keys האלחוטית והקומפקטית מסדרת ה-Ergo הארגונומית של החברה אותה בדקנו הפעם.

סביר להניח שבדומה לרוב האנשים, יצא לכם לחוות כאבים בפרק כף היד לאחר שימוש ממושך במקלדת והעכבר, כאבים הנגרמים מהעובדה הפשוטה שהעיצוב הסטנדרטי והשטוח שלהם לא מתחשב באנטומיה האנושית ומפעיל לחצים מיותרים על שורש כף היד, אחת הסיבות שעברתי להשתמש בעכבר ה-Lift Vertical של לוג’יטק (סקירה).

אחת ההמלצות הגדולות למשתמשים שסובלים מכאבים הוא מעבר לשימוש במקלדות שעוצבו לשימוש נכון וטבעי יותר, שנועד למנוע או לכל הפחות להפחית את כאב, כאשר לרוב מקלדות יגיעו בעיצוב “מפוצל”, דוגמת ה-ERGO K860 של לוג’יטק ומקלדות “גליות” דוגמת ה-Wave Keys, המקבלת את השם שלה מהעיצוב שנועד לייצר זווית שימוש נוחה ובריאה יותר. האם זה באמת עוזר? בדקנו.

מקלדת ה-Logitech Wave Keys (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
מקלדת ה-Logitech Wave Keys (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – Wave Keys

מבט מהיר על מקלדת ה-Wave Keys מגלה לנו שלוג’יטק בחרה להשתמש בעיצוב קומפקטי ודחוס בהרבה בהשוואה למקלדות הסטנדרטיות בהן רובנו משתמשים ביום יום, עם רוחב של כ~37.6 ס”מ, עיצוב שאולי חוסך לא מעט מקום על השולחן, אך באופן אישי הייתי מעדיף מבנה קצת יותר מרווח.

לוג’יטק הצמידה את פד המספרים ומקשי האותיות הרגילים, כאשר מקשי הכיוון ומקשי הפונקציה פוזרו בתוכם בעיצוב המזכיר יותר מקלדת של מחשב נייד, אך החלק החשוב ביותר הוא גם זה שפחות רואים במבט ראשון.

בניגוד למקלדות מחשב רגילות ו”שטוחות”, ה-Wave Keys מגיעה בעיצוב גל תלת מימדי, דבר שקצת קשה להסביר אך ניתן לראות את הקימור בתמונות המצורפות מטה. קימור זה נועד לספק תנוחה טבעיות ובריאה יותר לידיים בתוספת משענת יד מובנית.

משענת היד עצמה עשויה משלוש שכבות של קצף זיכרון ומספקת תמיכה טובה מאוד בזמן השימוש במקלדת. בניגוד להרבה מקלדות בשוק, המשענת היא חלק מהמקלדת עצמה ולא ניתנת להסרה, כשבנוסף נקודת החיבור בין המשענת לגוף הפלסטיק הופכת עם הזמן למלכודת לאבק ולכלוך.

מקלדת ה-Logitech Wave Keys (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
מקלדת ה-Logitech Wave Keys (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

המקלדת עצמה עשויה מפלסטיק איכותי למדי, כאשר ניתן לראות כי היא מיועדת לשימוש בעבור משתמשי ווינדוס ומק בו זמנית עם כפתורים יעודיים לשניהם, דוגמת כפתור ה”התחל” של ווינדוס וכפתור ה”Command” ⌘ של אפל).

פיצ’ר חשוב במקלדת ה-Wave Keys הוא היכולת לחבר אותה לשלושה מכשירים בו זמנית ולעבור ביניהם עם מקשי ה-F1, F2 ו-F3, כאשר ניתן למצוא מקשי פונקציה יעודיים נוספים אותם ניתן לתכנת (על כך בהמשך) וכפתורים נוספים, בהם הכתבה קולית (F5), הוספת אמוג’י (F6) וצילום מסך (F7).

מבט על גב המקלדת מגלה לנו תא סוללות AAA, שאמורות להפעיל את המקלדת כ-3 שנים לפני שנצטרך להחליף אותן, לפי החברה, ומקום האחסון היעודי לדונגל ה-Logi Bolt, וכן תמיכה בקישוריות אלחוטית נוסף לאפשרות החיבור באמצעות Bluetooth.

לבסוף, אפשר למצוא בגב המקלדת גם צמד רגליות, אותן ניתן לפתוח על מנת להעניק שיפוע נוסף של 4 מעלות למקלדת, אך באופן אישי העדפתי לוותר על השימוש בהן.

תוכנת ה-+Logi Options

בזמן שניתן להשתמש ב-Wave Keys ללא שום צורך תוכנה מיוחדת, בדומה לכל מקלדת אלחוטית רגילה, השימוש בתוכנת ה-+Logi Options (הורדה) היעודית של לוג’יטק מאפשר להתאים את המקלדת לצרכים שלכם.

לאחר חיבור המקלדת לתוכנה אנו יכולים לתכנת 13 כפתורים שונים לביצוע פעולות שונות מלבד ברירת המחדל הרגילה, כאשר ניתן לתכנת אותם לבצע גם פעולות מורכבות.

פיצ’ר חשוב מאוד שמאפשרת תוכנת ה-+Logi Options הוא היכולת להתאים את הפעולות של הכפתורים לתוכנה בה משתמשים, כך שכפתור יבצע פעולה א’ בדפדפן הכרום ופעולה ב’ בנגן ה-VLC, לדוגמה.

תוכנת ה-+Logi Options
תוכנת ה-+Logi Options

חווית השימוש ב-Wave Keys

אתחיל מהסוף. מקלדת ה-Wave Keys נוחה מאוד לשימוש לאחר שמתרגלים אליה. אני חייב לציין שאחרי שימוש ממושך יחסית במקלדת חלק מהכאבים שאני חווה משימוש ממושך במקלדת הרגילה שלי פחתו.

אני מוכרח להודות כי השבוע~שבועיים הראשונים שלי עם ה-Wave Keys היו פחות אופטימאליים ממה שהייתי רוצה. בזמן שכל מעבר בין מקלדת למקלדת דורש זמן הסתגלות, השילוב בין מבנה קומפקטי ודחוס יותר ומבנה ארגונומי דרש זמן הסתגלות ארוך יחסית במקרה שלי.

בזמן שאין בעיה מיוחדת להסתגל לכתיבה במקלדת, הבעיה הגדולה ביותר עבורי הייתה במיקום פד המספרים והמקשים הנוספים שעברו מקום, בהם מקשי החיצים ומקשי ה-Home, End.

בתור משתמש שרגיל לכתוב בצורה עיוורת עם זיכרון שרירים באצבעות על מקלדת בה אני משתמש כבר תקופה ארוכה, לקח לי יותר זמן להתרגל ל-Wave Keys מאשר למשתמש הממוצע, אך אחרי שמתרגלים אליה מדובר בחווית שימוש מאוד נוחה, עם כרית כף היד שמספקת משענת נוחה לידיים ומקשים רכים נוחים לשימוש שלא מפיקים יותר מדי רעש בזמן הקלדה.

ניצלתי היטב את היכולת לחבר את המקלדת ל-3 התקנים בו זמנית, כאשר יכולתי לעבור בין צמד המחשבים השולחניים שלי והמחשב הנייד.

הפיצ’ר החשוב האחרון הוא זמן הסוללה של המקלדת, כשלפי החברה צמד סוללות ה-AAA אמורות להספיק רשמית ל-36 חודשים, דבר המאפשר להבליג על העובדה כי לא מדובר על סוללה נטענת, וגם במידה וזמן השימוש בפועל קצר יותר ויעמוד רק על 24 חודשים, עדיין מדובר על זמן שימוש ארוך להחריד שהופך את הצורך להשתמש בסוללות רגילות לחסר משמעות.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Wave Keys

מקלדת ה-Wave Keys של לוג’יטק היא פתרון איכותי וזול יחסית בעבור משתמשים המחפשים מקלדת ארגונומית, בין אם כדי לפתור כאבים קיימים משימוש ממושך במקלדת או כמניעה מהגעה למצב הזה מלכתחילה.

לאחר תקופת הסתגלות, שתשתנה בין משתמש אחד לשני, מגלים מקלדת נוחה מאוד לשימוש, אם כי באופן אישי הייתי מעדיף שהיא תהיה מעט יותר רחבה ופחות דחוסה, אך גם לזה אפשר להתרגל.

בסופו של דבר מדובר על מקלדת ארגונומית נוחה מאוד לשימוש, המגיעה עם בונוס שימושי למדי בזכות היכולת להתחבר לשלושה התקנים בו זמנית ותוכנה המאפשרת להתאים את מקשי הפונקציה השונים גם באופן פרטני בין תוכנות שונות.

ה-Wave Keys מהווה פתרון מעולה ולא יקר למדי בעבור משתמשים שרוצים להתנסות במקלדת טובה ובריאה יותר בעבור הידיים שלהם, דבר קריטי למדי במיוחד למשתמשים הנמצאים שעות ארוכות על המחשב שלהם.

מקלדת ה-Wave Keys של לוג’יטק זמינה למכירה בארץ במחיר של 299 ש”ח.

מה אהבנו?

  • הקלדה נוחה מאוד.
  • אפשרות חיבור ל-3 התקנים בו זמנית.
  • זמן סוללה ארוך מאוד.
  • מקשים שקטים.
  • מחיר.

ומה פחות?

  • מבנה דחוס מאוד.
  • לא ניתן להסיר את משענת כף היד.
  • משתמשת בסוללות AAA.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים