גאדג’טי מסקר: Lenovo Legion Go – קונסולת משחקים ניידת ועוצמתית עם ווינדוס

קונסולת Lenovo Legion Go (צילום: רונן מנדזיצקי) קונסולת Lenovo Legion Go (צילום: רונן מנדזיצקי)

שוק הקונסולות הניידות פרח מאוד בשנים האחרונות הודות למגוון פתרונות גיימינג ניידים, בהם ה-Legion Go של לנובו (Lenovo), קונסולת גיימינג מבוססת ווינדוס הכוללת מסך 8.8 אינץ’ ומפרט טכני חזק המבוסס על מעבד ה-Ryzen Z1 Extreme של AMD.

קונסולת ה-Legion Go של לנובו מגיעה כחלק מדור חדש של קונסולות גיימינג ניידות שנועדו לספק פתרון גיימינג יעודי למשתמשים בדרכים.

מה שהחל עם קונסולת ה-SteamDeck של Valve התפתח לתחום נפרד וגדול יותר של קונסולות ניידות מבוססות ווינדוס, בהן קונסולת ה-ROG ALLY (סקירה) של ASUS, החולקת עם לנובו את השימוש במעבדי ה-Ryzen Z1 של AMD.

קונסולת ה-Legion Go (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי)
קונסולת ה-Legion Go (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – Legion Go

לאחר ששלפנו את ה-Legion Go מהחבילה, היה קשה שלא להתפעל מהגודל של הקונסולה. בעוד שרוב הקונסולות הניידות האחרות בשוק מגיעות עם מסך 7 אינץ’, לנובו בחרה לצייד את ה-Go עם מסך IPS גדול יותר של 8.8 אינץ’, ברזולוציית +QHD גבוהה יותר ובתדר רענון של 144Hz.

לצערי אין לי אפשרות להשוות את התצוגה לקונסולות מתחרות, אבל אפשר להגיד ללא ספק כי מדובר על תצוגה ברמה טוב מאוד, כאשר באופן אישי הייתי מעדיף אם לנובו הייתה בוחרת להשתמש במסך מט המציג פחות השתקפויות, במיוחד כאשר מדובר על קונסולה שנועדה לשימוש בדרכים ולא רק בבית.

Legion Go - בקרים לצד הקונסולה (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי)
Legion Go – בקרים לצד הקונסולה (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

בחלק העליון של הקונסולה אפשר למצוא את כפתור ההדלקה, הכולל תאורת RGB המשנה את צבעה בהתאם למצב הביצועים של הקונסולה, לצד פתח איוורור גדול למדי, זוג רמקולים שמפתיעים באיכות שלהם, חיבור USB-C בודד, צמד כפתורי ווליום וחריץ מיקרו SD להרחבת הזיכרון, כאשר ניתן למצוא חיבור USB-C נוסף בחלק התחתון של הקונסולה.

החלק החשוב והייחודי ביותר ב-Legion Go הם שני הבקרים הניתקים, המגיעים עם טקסטורה מחוספסת ונוחה למגע ומזכירים מאוד את קונסולת הסוויץ’ של נינטנדו.

התצורה של הבקרים סטנדרטית למדי:

  • הבקר הימני כולל כפתורי ABXY, ג’ויסטיק עם תאורת RGB, פד מגע קטן וכפתור לנובו יעודי לצד טריגר אנלוגי, כפתור כתף, צמד כפתורים אחוריים ואחד צדדי, וגלגלת.
  • הבקר השמאלי כולל D-Pad סטנדרטי, ג’ויסטיק עם תאורת RGB ושלישיית כפתורים יעודיים לצד טריגר אנלוגי, כפתור כתף וצמד כפתורים אחוריים.

חלק פחות שגרתי בבקר הימני הוא החיישן האופטי שבנוי בחלקו התחתון, אשר מספק לצד הקונסולה מעמד יעודי המאפשר להשתמש בבקר במצב FPS, או במילים אחרות סוג של עכבר למשחקי יריות, דבר שפחות התחברתי אליו באופן אישי.

Legion Go - צמד הבקרים (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי)
Legion Go – צמד הבקרים (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

חשוב גם לציין בונוס נחמד בדמות תיק הנשיאה היעודי שמגיע עם הקונסולה, כאשר קיים בתיק פתח שמתאים לחיבור ה-USB-C התחתון בקונסולה על מנת להטעין אותה בצורה מוגנת בתוך התיק נשיאה.

חווית שימוש ב-Legion Go

נתחיל מהסוף, קונסולת ה-Legion Go של לנובו מהווה פתרון גיימינג נייד עם ביצועים גבוהים ומסך ענק של 8.8 אינץ’ ברזולוציית +QHD, בהשוואה לרוב המתחרים המגיעים עם מסכי 7 אינץ’ ב-Full HD.

מעבד ה-Ryzen Z1 Extreme מפיק ביצועים שמספיקים על מנת להריץ בצורה טובה את רוב המשחקים שתבחרו לשחק בהם, אך הקונסולה רחוקה מלהיות מושלמת, במיוחד בגלל מערכת הווינדוס, המשקל שלה וחשוב מכך זמן הסוללה, שמספיק אולי לסשן משחקים קצר, אך אם תרצו לשחק בה הרבה זמן תצטרכו להתחבר לחשמל.

קונסולת ה-Legion Go מחוברת למחשב (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי)
קונסולת ה-Legion Go מחוברת למחשב (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

השימוש בקונסולה נוח למדי, כאשר בדומה ליצרנים אחרים לנובו שילבה בה אפליקציה יעודית לגיימינג עם הבקרים המובנים בדמות ה-Legion Space, תוכנה המציעה מגוון אפשרויות הגדרה לקונסולה עם שימוש נוח באמצעות הבקרים, אבל אפשר למצוא בה גם באגים קטנים, שסביר להניח יפתרו בעדכוני גרסה עתידיים.

עם זאת, ממשק הווינדוס 11 הרגיל לא נועד לשימוש במסכי מגע קטנים, ובעוד שניתן להשתמש בו במצב נייד, רוב המשתמשים יעדיפו את ממשק הגיימינג היעודי.

בעיה זו נעלמת במידה ואתם מחברים את הקונסולה למסך תומך עם חיבור USB-C (כפי שאפשר לראות בתמונה למעלה), המאפשר להטעין את הקונסולה מצד אחד ולהשתמש בה על מסך גדול ונוח יותר מצד שני . אני סבור שלא מעט משתמשים ישקלו אותה בתור תחליף למחשב רגיל, דבר שהיא לא תתקשה מדי לעשות.

בעיה גדולה יחסית בקונסולה היא המשקל שלה. עם משקל של 854 גרם יחד עם הבקרים קשה מאוד שלא להתעייף מלהחזיק אותה זמן ממושך.

לשם השוואה, ה-ROG ALLY שוקלת 608 גרם. עם זאת, לנובו הבינה את הבעיה מראש ושילבה בקונסולה מעמד מובנה ואת האפשרות לפרק את הבקרים לשימוש אלחוטי, כאשר הבקר הימני אף תומך במצב FPS “דמוי עכבר”, שאישית פחות התחברתי אליו.

לגבי הביצועים במשחקים השונים, השילוב בין מסך +QHD גדול של 8.8 אינץ’ עם קצב רענון של 144Hz מספק חווית גיימינג חלקה ואיכותית יחסית לגודלה של הקונסולה.

הביצועים משתנים בין משחק למשחק, אך הגיעו ברוב המקרים ל-30FPS, גם במשחקים כבדים יותר כמו Cyberpunk, כתלות בהגדרות, כאשר הפעלת טכנולוגיית ה-FSR של AMD בהגדרות תצוגה נמוכות יותר מעט יאפשרו לשחק גם בעד 60FPS , ובאופן דומה  גם במשחקים אחרים דוגמת Palworld (פוקימונים עם נשקים? איך אפשר שלא לשחק בזה), כאשר במשחקים כמו פורטנייט תקבלו בקלות 100FPS+.

החלק האחרון והחשוב ביותר, במיוחד כאשר מדובר על פתרון גיימינג נייד, הוא זמן הסוללה שלו, וכאן הנושא נהיה היותר בעייתי לבדיקה כי הכל תלוי באופן שימוש ובהגדרות של כל משחק ומשחק.

בעוד שהקונסולה מגיעה עם סוללה גדולה יחסית של 49.2WHrs, המסך גדול יותר וצורך חשמל רב. באופן כללי אפשר לומר שזמן השימוש הממוצע יעמוד על קצת פחות משעתיים בגיימינג ועד פי שתיים מכך בשימושים רגילים כמו גלישה וצפיה בוידאו. זה אולי נשמע מעט, אבל צריך לזכור כי גם ניידי גיימינג רגילים לא בדיוק מצטיינים בתחום חיי הסוללה.

מבחני ביצועים – Legion Go

קונסולות ווינדוס דוגמת ה-Legion Go נמצאות במקום מוזר. מצד אחד לא מדובר על קונסולה רגילה דוגמת ה-Switch של נינטנדו, אלא יותר על מחשב נייד יעודי לגיימינג, שנדחס לגוף קומפקטי עם בקרי קונסולות ומסך מובנה.

מאחר שבסופו של יום ניתן להשתמש בקונסולה כמחשב לכל דבר עם חיבור למסך חיצוני, ערכנו ל-Legion Go את סט הבדיקות הרגילות למחשבים ניידים, כאשר במקרה שלנו מפרט ה-Legion Go כולל:

  • מעבד – Ryzen Z1 Extreme.
  • זיכרון – 16GB LPDDR5X.
  • אחסון – SSD בנפח 512GB מדגם WD SN740.
  • כרטיס מסך – Radeon מובנה.
  • מסך –  8.8 אינץ’ IPS ביחס 16:10, רזולוציית +QHD של 2560×1600 ותדר רענון של 144Hz.
  • סוללה – 49.2WHrs.
  • משקל – 640 גרם ללא בקרים, 854 גרם עם בקרים.

על מנת לבדוק את הביצועים המקסימליים של הקונסולה, היא נבדקה כאשר היא מחוברת לחשמל ומוגדרת על ביצועים מירביים והגדרת מאוורר למקסימום עוצמה (ורעש).

לבדיקת הביצועים הכלליים, הקונסולה נבדקה בתוכנת ה-PCMark 10 עם ציון כללי של 6861.

מבחן ביצועיים PCmark 10
מבחן ביצועיים PCmark 10

בנוסף הורצו מספר בדיקות לקבל הביצועים של חלקיו השונים של הנייד בהם המעבד, כרטיס מסך וכונן ה-SSD המובנה:

  • מעבד – בבדיקת מעבד ה-Ryzen Extreme Z1 במבחן ה-GeekBench קיבל המעבד ציון של 2158 לביצועי ליבה בודדת ו-10226 לריבוי ליבות.
  • כרטיס מסך – בבדיקת כרטיס ה-Radeon המובנה במבחן ה-3DMark קיבל הכרטיס ציון של 3291 נקודות.
  • כונן SSD – כונן ה-WD SN740 בנפח 512GB קיבל ציון כללי של 6051 נקודות עם מהירות קריאה של כ~4.25GB/s וכתיבה של כ~3.35GB/s.

השורה התחתונה: מה חשבנו על ה-Legion Go

בעוד שאפשר להניח כי קונסולות גיימינג ניידות דוגמת ה-Legion Go מציעות פתרונות נישתיים יחסית בעולם הגיימינג, קשה להתווכח עם השינוי בתחום שהחל עם קונסולת ה-SteamDeck וגדל מאז עם קונסולות נוספות, בהן ה-Legion Go של לנובו לצד קונסולות של אסוס, MSI ומגוון רחב של יצרנים קטנים יותר.

בסופו של דבר מדובר על פתרון גיימינג נייד שנותן לתת למשתמשים יכולת לשחק במגוון רחב במיוחד של משחקים בזכות מערכת הווינדוס של מיקרוסופט, המאפשרת להתקין מגוון עצום של משחקים מחנויות ושירותי גיימינג שונים, כאשר באופן אישי הסתמכתי על ספריית משחקי ה-Steam הקיימת שלי ועל מנוי ה-Xbox Game Pass (עם הקונסולה מגיע מנוי חינמי ל-3 חודשים).

הקונסולה מתבססת על חומרה עדכנית וחזקה במיוחד כאשר מתחשבים בגודל שלה. היא מסוגלת להריץ מגוון רחב של משחקים בצורה חלקה למדי, דבר שמשתנה ממשחק למשחק ומהגדרה להגדרה, כאשר אפשר לקבל בקלות ביצועים של 60FPS ויותר בהגדרות הנכונות, במיוחד כאשר מנצלים את טכנולוגיית ה-FSR.

עם זאת, המשקל הגבוה של הקונסולה הופך אותה לפתרון הרבה פחות נייד ממה שאפשר לרצות, במיוחד במשחקים ארוכים, דבר שנפתר בזכות האפשרות לנתק את הבקרים לשימוש אלחוטי ונוח בהרבה (אם כי קצת מוזר בהתחלה) ולהעמיד את הקונסולה על השולחן עם המעמד המובנה.

זה לא פותר את הבעיה הגדולה יותר של זמן שימוש קצר יחסית, דבר שלא יפריע לסשן גיימינג סביר, כאשר תמיד ניתן להשתמש בה עם חיבור לחשמל.

בסופו של דבר, קונסולת ה-Legion Go של לנובו היא פתרון גיימינג רב שימושי בזכות התבססותנ על ווינדוס, כאשר חלק מהמשתמשים אולי אף ישקלו אותה כתחליף למחשב גיימינג קל סטנדרטי הודות לאפשרות החיבור למסכי USB-C מודרניים.

זה לא פתרון שמיועד לכל אחד, אבל אם אתם מחפשים פתרון גיימינג טוב ונייד, ה-Legion Go של לנובו יכול להיות פתרון מעניין עבורכם.

קונסולת ה-Legion Go זמינה במחיר של 3649 ש”ח

מה אהבנו?

  • מסך 8.8 אינץ’ ואיכותי.
  • עיצוב.
  • בקרי משחקים ניתקים ונוחים.
  • רגלית מובנית.
  • ביצועים טובים.
  • שקט בשימוש רגיל.
  • ווינדוס 11 (חופש בבחירת חנויות משחקים ואמולטורים).

ומה לא?

  • ווינדוס 11 (פחות מותאם למסכים קטנים).
  • חיי סוללה (באופן שלא אמור להפתיע אף אחד).
  • מצב FPS בבקר הימני (פחות התחברתי לנושא).
  • משקל.
  • רועש תחת עומס (בשביל זה יש אוזניות).
  • מחיר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים