החודש שהיה: אלו הסמארטפונים החדשים שהוכרזו במהלך חודש אוגוסט

מכשירי Nokia 8 (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי) מכשירי Nokia 8 (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)

חודשי הקיץ כבר חלפו ואף שרבות מיצרניות המובייל כבר לא מרכזות את הכרזותיהן למועדים ספציפיים במהלך השנה, חודשים אלו מהווים לאחת מעונות הכרזת הסמארטפונים המעניינות ביותר בשנה.

במקרה שפיספסתם משהו בחודש אוגוסט האחרון, צוות גאדג’טי מרכז עבורכם את כל אותם מכשירים חדשים ומעניינים שהוכרזו בעולם. הפעם אנו נמצאים עם למעלה מ-20 סמארטפונים של יצרניות שונות שניצלו את הקיץ להצגת מוצריהן החדשים והמתקדמים ביותר.

Nokia 8

את רשימת הסמארטפונים החדשים שהוכרזו בחודש אוגוסט האחרון (ועשויים להגיע בשלב כזה או אחר לישראל) פותחת לא אחרת מאשר HMD Global, חברת הסטארט-אפ הפינית שמחזיקה ברישיון ובזכות המלאה לשימוש בשם המותג הוותיק של ענקית הסלולר הפינית בדימוס, נוקיה. זו, הציגה החודש את ספינת הדגל הראשונה למותג מזה זמן מה, היא Nokia 8.

הנוקיה 8 מבית HMD מגיע על מנת להתחרות באותה הקטגוריה מול מכשירי הדגל מבית LG, שיאומי, וואווי, סמסונג ויצרניות נוספות. הוא מציע למשתמשיו מבנה פרימיום העשוי תרכובת אלומיניום מסדרת 6000, כאשר זה מתעגל מגבו אל זכוכית מעוגלת העוטפת את חלקו הקדמי ומגנה על מסך בגודל 5.3 אינץ’ וברזולוציית Quad HD. בגב המכשיר נמצא מערך צילום כפול, כראוי לטרנד הגובר בשוק המובייל, כשזה כולל עדשות מבית Zeiss ושני חיישנים ברזולוציית 13 מגה פיקסל כל אחד, בשילוב יכולות צילום וידאו ב-4K, מייצב תמונה אופטי, מנגנון זיהוי פאזה עבור פוקוס אוטומטי ופלאש LED כפול.

מתחת למכסה המנוע ממשיך ה-Nokia 8 לשדר פרימיום, וכולל את מערכת השבבים העוצמתית ביותר בייצור קוואלקום כיום, היא Snapdragon 835. לצד זו משלבת היצרנית רכיב אחסון פנימי ניתן להרחבה בסך 64 או 128 גיגה-בייט, 4GB RAM, סוללת 3,090mAh שתטען דרך שקע USB Type-C 3.1 ומצלמת סלפי ברזולוציית 13 מגה פיקסל עם יכולות צילום וידאו ב-4K. את המכשיר מתמחרת נוקיה בלא פחות מ-600 אירו, וזה צפוי להגיע לישראל בשלב זה או אחר בייבוא רשמי של חברת יורוקום.

לפרטים נוספים אודות ה-Nokia 8 היכנסו לכתבת ההכרזה.

Xiaomi Redmi Note 5A

לאחר שהציגה את אחת מסדרות הסמארטפונים הפופולריות ביותר לשוק הביניים בישראל, Redmi Note 4, חשפה ענקית הטכנולוגיה הסינית, שיאומי, במהלך חודש אוגוסט האחרון, את הדגם הראשון לסדרה שתמשיך דרכה, הוא ה-Xiaomi Redmi Note 5A. הדגם החדש בסדרה כולל קווי עיצוב מוכרים למדי, בעודו מגיע במבנה פרימיום המשלב גב ומסגרת עשויי מתכת ויריעת זכוכית המגנה על חלקו הקדמי.

Xiaomi Redmi Note 5A
Xiaomi Redmi Note 5A

הרדמי נוט 5A מציע בחלקו הקדמי צג LCD בגודל 5.5 אינץ’ וברזולוציית HD 720p, כאשר מעל ומתחת לצג זה מוטמעים מצלמת סלפי קדמית ברזולוציית 16 מגה פיקסל ושלושה כפתורי ניווט קפסטיביים. מתחת למכסה המנוע מציע המכשיר מפרט טכני הכולל את מערכת השבבים Snapdragon 435, זיכרון RAM בסך 2, 3 או 4 גיגה-בייט המצוותים ל-32 או 64 גיגה-בייט זיכרון אחסון פנימי.

בגב המכשיר מוטמע קורא ביומטרי לזיהוי טביעת האצבע של המשתמש, כאשר מילימטרים ספורים מעליו נמצאת מצלמה ראשית ברזולוציית 13 מגה פיקסל עם פלאש LED צמוד. את ה-Redmi Note 5A מציעה שיאומי לרכישה במחיר התחלתי של 699 יואן סיני, הם מקבלים לכ-385 שקלים על פי שער ההמרה הנוכחי. את המכשיר צפויה קבוצת המילטון, יבואנית מוצרי שיאומי בישראל, להשיק במדינתנו הקטנטנה בשלב זה או אחר.

צפו בכל הפרטים אודות ה-Xiaomi Redmi Note 5A בכתבת ההכרזה

Samsung Galaxy Note 8

את הרשימה ממשיך אחד מן המכשירים המודלפים ביותר בחודשים שקדמו להכרזתו הרשמית, הוא כמובן ה-Galaxy Note 8. המכשיר, עימו מתכננת סמסונג לשים מאחוריה את הסוללות המתלקחות ב-Galaxy Note 7 שפגעה קשות במותג, מציע למשתמשיו את אותם קווי עיצוב מוכרים שהציגה סמסונג עם דור מכשירי הדגל האחרון בייצורה, גלקסי S8, אם כי הדגם החדש זוכה לעיצוב עגלגל פחות. הוא מציע מבנה סנדוויץ’ זכוכית המתמזג משני צידיו אל מסגרת מתכת, כאשר בחלקו הקדמי שוכן צג Infinity Display קמור בגודל 6.3 אינץ’ וכמעט ללא שוליים. רזולוציית המסך עומדת על Quad HD Plus (או: 2960X1440 פיקסלים), מה שמוביל יחס צפייה של 18.5:9.

אחד מן הפיצ’רים הבולטים ביותר בגלקסי נוט 8 הוא מערך הצילום הכפול שמעטר את גבו. מערך זה כולל צמד חיישנים ברזולוציית 12 מגה פיקסל עם מייצב תמונה אופטי (OIS) עבור כל אחד מהם. באמצעות שתי המצלמות הללו יכולים המשתמשים לבצע זום אופטי של עד פי 2 ללא פגיעה מהותית באיכות, לצלם אובייקטים בזמן שהרקע סביבם מטושטש (אפקט בוקה) ואף אף לצלם שתי תמונות במקביל (אחת מכל חיישן).

גולת כותרת נוספת במכשיר הפרימיום החדש של סמסונג מתבטאת בשילובו של עט S-Pen חדש, המציע שלל פונקציות: כתיבת פתקים על גבי המסך מבלי להדליק אותו ולפתוח את נעילת המכשיר; תרגום מהיר מ-71 שפות על ידי העברת העט בריחוף מעל הטקסט אותו נדרש לתרגם; וכתיבת פתקים על גבי המסך גם כאשר המכשיר רטוב.

מתחת למכסה המנוע, מהווה ה-Galaxy Note 8 העתק מדוייק של דגמי הגלקסי S8 וכולל: מערכת שבבים מדגם Snapdragon 835 או Exynos 8895, זיכרון RAM בסך 6GB, סוללת 3,300mAh, רכיב אחסון פנימי בנפח מקסימלי העומד על 256 גיגה-בייט (ניתן להרחבה באמצעות כרטיס MicroSD) ומצלמת סלפי קדמית ברזולוציית 8 מגה פיקסל.

הסמארטפון החדש של סמסונג צפוי להגיע ארצה ב-25 בספטמבר, באירוע אותו תערוך נציגות החברה המקומית בארץ. מחירו של הנוט 8 בארה”ב לא נמוך ועומד על 930 דולר, כאשר בישראל צפוי זה להימכר בכ-3,800 שקלים.

קיראו עוד על ה-Galaxy Note 8, שצפוי להגיע לישראל עד לסוף חודש ספטמבר הקרוב, בכתבת ההכרזה.

Meizu M6 Note

ממשיכה את הרשימה היא מייזו, יצרנית הסמארטפונים הסינית שהציגה בחודש אוגוסט את סמארטפון הפרימיום החדש בייצורה לשוק הביניים, Meizu M6 Note. המכשיר החדש מבית מייזו מציג שני שינויים משמעותיים בהשוואה לקודמו. הראשון ביניהם הוא שבב העיבוד שמניע את המכשיר – דגם ה-Snapdragon 625 מבית קוואלקום, כאשר מדובר בפעם הראשונה בה היצרנית מבצעת שימוש בשבבי העיבוד של קוואלקום האמריקאית.

השינוי המשמעותי הנוסף בהשוואה לקודמו הוא העובדה שה-M6 Note מביא עימו מערך צילום כפול המוטמע בגבו, זאת בהמשך למגמה הגוברת בשוק המובייל בשנתיים האחרונות. מערך זה כולל שני חיישנים ברזולוציית 12 ו-5 מגה פיקסל, עם מפתח צמצם f/1.9, ארבע נורות פלאש LED ומנגנון זיהוי פאזה עבור פוקוס אוטומטי (PDAF). מצלמת הסלפי הקדמית של המכשיר מגיעה ברזולוציית 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0.

מלבד המצויין מעלה, כולל ה-Meizu M6 Note מסך בגודל 5.5 אינץ’ וברזולוציית Full HD, מערך זיכרון המשלב 3/4 גיגה-בייט RAM ו-16/32/64 גיגה-בייט של זיכרון אחסון פנימי (ניתן להרחבה באמצעות כרטיס MicroSD) וסוללה עצומה בקיבולת 4,000mAh. המכשיר מוצע לרכישה במחיר התחלתי של 1,099 יואן סיני (כ-600 שקלים לפי שער ההמרה הנוכחי). יבואנית מייזו בישראל, באג מולטיסיסטם, צפויה להביא את ה-M6 נוט לישראל בקרוב.

צפו בכל הפרטים אודות ה-Meizu M6 Note בכתבת ההכרזה הרשמית.

Meizu M6 Note
Meizu M6 Note

LG V30 ו-V30 Plus

ה-Galaxy Note 8 של סמסונג לא היה פאבלט הדגל המתוקשר היחיד שהוכרז באופן רשמי במהלך חודש אוגוסט האחרון, כאשר במסגרת האירועים הפותחים של תערוכת IFA 2017 בברלין, הציגה ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית, LG אלקטרוניקס, את ספינת הפרימיום החדשה והמתקדמת ביותר בייצורה, LG V30.

הסמארטפון החדש של LG מיישר קו עם סדרת G6 בכל הנוגע לעיצוב, ומציע למשתמשיו מבנה המשלב בין 2 יריעות זכוכית המגנות על חלקו הקדמי והאחורי לבין מסגרת אלומיניום. בחלקו הקדמי של ה-V30, נפטרה LG מאחד מסימני ההיכר הבולטים בסדרת V, וזהו מסך ה-Ticker המשני, כאשר את מקומו תופסת פונקציה תוכנתית בשם Floating Bar, זה יוטמע על גבי צג FullVision נטול שוליים מסוג OLED בגודל 6 אינץ’ וברזולוציית Quad HD Plus.

על מנת להפעיל פונקציה זו כאשר מסך המכשיר דלוק נוכל להחליק מצידו הימני של המסך את חץ ה”בר הצף”, וזה יציג בפנינו מגוון אופציות שמטרתן להחליף את הפונקציונליות של המסך המשני. כך, ניתן לגשת לכלים, אפליקציות ואנשי קשר מועדפים. בזמן שמסך המכשיר כבוי, מחליפה את הצג המשני פונקציית המסך שדולק תמיד (Always On Display), שתציע שלל פונקציות שאינן דורשות את הדלקת המסך, בהן שליטה על נגן המוזיקה, צפיה בתאריך/שעה ועוד.

מתחת למכסה המנוע מציע ה-LG V30 מפרט מתקדם השם אותו בקנה אחד מול ה-Galaxy Note 8 של סמסונג, וזה כולל: מערכת שבבים מדגם Snapdragon 835, זיכרון RAM בסך 4GB, עמידות בפני מים ואבק תחת תקן IP68, שבב עיבוד אודיו מסוג Quad DAC Hi-Fi, מצלמת 5 מגה פיקסל קדמית, זיכרון אחסון פנימי בנפח של 64 או 128 גיגה-בייט (גרסת ה-LG V30 Plus היא זו המציעה את נפח האחסון הגבוה יותר) וסוללת 3,300mAh שתטען דרך מחבר USB Type-C.

נוסף על כך, מציע ה-V30 מערך צילום כפול בגבו, הכולל חיישן ראשי ברזולוציית 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.6 כמו גם חיישן נוסף ברזולוציית 13 מגה פיקסל. מערך זה כולל מייצב תמונה אופטי (OIS), מייצב תמונה אלקטרוני (EIS), פוקוס לייזר אוטומטי, מנגנון זיהוי פאזה עבור פוקוס אוטומטי ופלאש LED כפול.

LG V30 צפוי להגיע לישראל בגרסת ה-Plus לקראת סוף חודש ספטמבר או במהלך חודש אוקטובר. קיראו עוד על ה-LG V30, שצפוי להגיע בקרוב גם לישראל, בכתבת ההכרזה הרשמית

Nubia Z17 Lite

מותג הסמארטפונים נוביה, המגיע מבית ענקית הטלקום הסינית ZTE, חשף במהלך השנה שני סמארטפונים לסדרת הדגל Nubia Z17 ובחודש אוגוסט הצטרף אל אלו ה-Nubia Z17 Lite. הדגם האחרון בסדרה מציע קווי עיצוב זהים לאחיו ומשלב מבנה מתכת מלא המתעגל מגבו אל חלקו הקדמי. בגב המכשיר מטמיעה נוביה מערך צילום כפול בעל שני חיישנים ברזולוציית 13 מגה פיקסל כל אחד (חיישן IMX258) – האחד חיישן RGB המצלם בצבע והנותר חיישן מונכרום המצלם בשחור לבן.

מתחת למכסה המנוע מציע Nubia Z17 Lite מסך LCD בגודל 5.5 אינץ’ וברזולוציית Full HD, מערכת-על-שבב מדגם Snapdragon 653 הכוללת 4 ליבות Cortex-A72 בשילוב 4 ליבות מסוג Cortex-A53, זיכרון RAM בסך 6GB, זיכרון אחסון פנימי בנפח של 64 גיגה-בייט, סוללת 3,200mAh ומצלמת סלפי קדמית ברזולוציית 16 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0. יבואנית נוביה בישראל, חברת באג מולטיסיסטם, עשויה להשיק את הנוביה Z17 לייט בשלב כזה או אחר.

צפו בכל הפרטים בדבר ה-Nubia Z17 Lite דרך כתבת ההכרזה.

ZTE Nubia Z17 Lite
ZTE Nubia Z17 Lite

Sony Xperia XZ1 ו-XZ1 Compact

סמסונג ו-LG לא היו יצרניות הסמארטפונים היחידות שהציגו את מכשירי הדגל החדשים בייצורן במסגרת האירועים המקדימים של תערוכת IFA 2017, כאשר אליהן הצטרפה גם סוני מובייל, מבית ענקית הצילום היפנית סוני. זו הציגה את דגמי Sony Xperia XZ1 ו-XZ1 Compact, המגיעים כממשיכי דרכם של דגמי סדרות Xperia XZ ו-Xperia XZs.

צמד הסמארטפונים הללו כוללים את אותם קווי עיצוב מוכרים של סוני – קווים מלבנים חדים בחלקם העליון והתחתון, ומסגרת מעוגלת מימין ומשמאל. המכשירים מיוצרים ברובם מיריעת אלומיניום שעוטפת אותו מגבו ועד לחלקו הקדמי, שם נמצא צג בגודל 5.2 ו-4.6 אינץ’ עבור ה-Xperia XZ1 ו-XZ1 Compact, בהתאמה. מתחת למכסה המנוע כוללים השניים את מערכת השבבים Snapdragon 835 בשילוב 4GB RAM, זיכרון אחסון בסך 64 גיגה-בייט אם אפשרות להרחבה וסוללת 2,700mAh.

ה-Sony Xperia XZ1 ו-Xperia XZ1 Compact מציעים את מערך הצילום הראשי שהגיע עם ה-XZ Premium ומשלב חיישן Exmor RS ברזולוציית 19 מגה פיקסל עם תמיכה בטכנולוגיית Motion Eye ובשילוב זיכרון פנימי מובנה שיאפשר למכשירים לצלם תמונות במהירות רבה. מצלמה זו תאפשר לקלוט קטעי וידאו בהילוך איתי בקצב של 960 פריימים לשנייה, כמו גם פיצ’ר תלת מימד ייחודי המאפשר לסרוק אובייקטים ב-3D תוך דקה בלבד.

צפו בהצצה הראשונה ל-Sony Xperia XZ1 ו-XZ1 Compact, אותם נראה על גבי מדפי החנויות בארץ בהמשך השנה. 

Sony Xperia XA1 Plus

לא רק את סדרת מכשירי הדגל XZ1 הציגה סוני בתערוכת IFA 2017, אלא גם דגם נוסף לסדרת שוק הביניים בייצורה, הוא ה-Sony Xperia XA1 Plus. המכשיר החדש כולל את אותם קווי עיצוב מוכרים של סוני, אלא שהפעם ייוצר גב המכשיר מפוליקרבונט, בזמן שמסגרתו מגיעה בייצור מתכת. בחלקו הקדמי של המכשיר נמצא צג בגודל 5.5 אינץ’ ברזולוציית Full HD, ומעליו ומתחתיו משלבת החברה צמד רמקולים סטריאופוניים.

מתחת למכסה המנוע כולל ה-Xperia XA1 Plus מפרט הפונה לשוק הבינוני ומשלב: מערכת על שבב מדגם Helio P20 מבית מדיה טק (כוללת 8 ליבות Cortex-A53 בתדר מירבי של 2.3GHz), רכיב אחסון פנימי בסך 32 או 64 גיגה-בייט, 3GB RAM, סוללה בלתי ניתנת לשליפה בקיבולת 3,430mAh, מצלמת סלפי קדמית ברזולוציית 8 מגה פיקסל ומצלמה ראשית ברזולוציית 23 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0 ופלאש LED.

קיראו את כל הפרטים בעניין ה-Sony Xperia XA1 Plus בכתבת ההכרזה.

Sony Xperia XA1 Plus
Sony Xperia XA1 Plus

וזה לא הכל…

נוסף לרשימת המכשירים המגוונת המוצגת מעלה – העשויים כולם, בשלב כזה או אחר, לנחות על גבי מדפי חנויות האלקטרוניקה והמובייל בישראל, הוכרזו במהלך חודש אוגוסט האחרון לא פחות מ-12 סמארטפונים נוספים שלא בהכרח יעשו “עלייה” ויגיעו למדינתנו הקטנה. קיראו את כתבת ההכרזה על שלל המכשירים וצפו במפרטם הטכני דרך הקישורים הבאים:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים