השוואה: Galaxy S9 Plus מול Galaxy S8 Plus – עיצוב, מפרט ומחיר

Galaxy S9 Plus מול Galaxy S8 Plus (תמונות: Samsung)

השנה הקדימה סמסונג את מועד הצגתם של זוג מכשירי הדגל בסדרת ה-Galaxy S9 כך שאלו חזרו להופיע בתערוכת המובייל MWC. שני הדגמים מהווים שדרוג לדגמי ה-Galaxy S8 שהוצגו בשנה שעברה, אך השנה ביצעה היצרנית הדרום קוריאנית בידול משמעותי יותר בין דגם ה”פלוס” לדגם הרגיל של הגלקסי S9, כך שזה מציג מצלמה נוספת וזיכרון פעולה מורחב פרט למסך וסוללה גדולים יותר.

על מנת שתוכלו לבחון את ההבדלים בין שני הדגמים טוב יותר, אספנו את כל הפרטים אודות דגם ה-Galaxy S9 Plus וה-Galaxy S8 Plus וביצענו השוואה בין השניים על הנייר. את מכשיר הדגל Galaxy S9 ו-S9 Plus תציג סמסונג בישראל במסגרת מסיבת עיתונאים ב-11 במרץ, כאשר השקת הדגמים תגיע מספר ימים מאוחר יותר, ביום שישי, ה-16 במרץ.

עיצוב

במבט ראשון לא נראה עיצוב זוג המכשירים שונה, אך פרט לתוספת של הצבע הסגול-לילך ביצעה סמסונג מספר שינויים בגודלו הפיזי של דגם ה-Galaxy S9 Plus אל מול דגם ה-S8 Plus מהשנה שעברה. הסמארטפון החדש כעת נמוך יותר מקודמו ב-1.4 מ”מ – לא הרבה, אך עשוי לעזור מעט בגישה לחלק העליון של המסך באחיזת המכשיר ביד אחת. את צמצום הגובה משיגה סמסונג על-ידי הגדלת רוחבו של ה-S9 פלוס ב-0.4 מ”מ אל מול רוחבו של דגם ה-S8 פלוס, כאשר עובי המכשיר עולה ל-8.5 מ”מ, כ-0.4 מ”מ יותר מעוביו של הדגם מהשנה הקודמת.

השינוי המשמעותי יותר מגיע בצד משקל הסמארטפון החדש, זה עומד כעת על 189 גרם ומהווה עליה של 16 גרם על פני משקלו של המכשיר מהדור הקודם. מדובר במכשיר כבד למדי, אך מתוך ההתנסות הקצרה שהייתה לנו עימו בתערוכת המובייל MWC 2018, נראה כי חלוקת המשקל טובה מספיק על מנת להקל על העומס.

תצוגת ה-Infinity Display בשני המכשירים מגיעה בגודל זהה של 6.2 אינץ’ ורזולוציה מירבית +Quad HD בפריסה של 1440×2960 בפורמט 18.5:9 עם צפיפות של 527ppi. חשוב לזכור כי הגדרת ברירת המחדל בדגם ה-Galaxy S8 Plus עמדה על רזולוציית תצוגה +Full HD וכך יהיה גם עם מכשיר ה-S9 Plus.

הכפתורים שהופיעו על גבי מסגרת מכשיר ה-S8 Plus בשנה שעברה מגיעים במיקום זהה גם בדגם ה-S9 Plus, כך שתוכלו למצוא את כפתור ההפעלה כיבוי ולחצני ויסות הווליום מצידו האחד של הסמארטפון ואת כפתור קיצור הדרך להפעלת “ביקסבי” (Bixby) מצידו השני.

Galaxy S9 Plus מול Galaxy S8 Plus (תמונות: Samsung)
Galaxy S9 Plus מול Galaxy S8 Plus (תמונות: Samsung)

שני שינויים משמעותיים בצד העיצוב של סדרת הסמארטפונים מגיעים בגבו של דגם ה-Galaxy S9 Plus, זה מציג כעת זוג מצלמות במערך צילום כפול, הממוקמות האחת מתחת לשנייה. השינוי הנוסף הינו במיקומו של קורא טביעות האצבע, אשר נמצא כעת מתחת למערך הצילום הראשי במקום לצידו, מיקום שהוכיח לא נוח במיוחד בדגם ה-Galaxy S8 Plus.

מפרט טכני

המפרט הטכני של הסמארטפונים מתעדכן משנה לשנה, והשנה אין הדבר שונה. מערכת העל שבב Exynos 8895 שהוצגה עם דגמי ה-Galaxy S8 Plus בשנה שעברה מקבלת עדכון לגרסת Exynos 9810 המגיעה עם שיפור בביצועים ובצריכת החשמל, מעבד חדש עם ליבות מעודכנות של סמסונג בסדרת ה-Mongoose ומאיץ גרפי חדש מבית ARM מדגם Mali-G72.

שתי פלטפורמות העיבוד מיוצרת בתהליך ה-10nm של סמסונג, אם כי הגרסה החדשה משתמשת בדור השני לייצור השבבים, וזו משלבת 4 ליבות Mongoose 3 (או M3) חזקות הפועלות בתדר 2.8GHz אשר ככל הנראה מבוססות על ליבות Cortex-A75, כך שמדובר בעדכון לעומת ליבות ה-M2 שהציגו תדר עבודה מירבי של 2.3GHz בדגם ה-S8 Plus.

ארבע הליבות האחרות במכשיר ה-S9 פלוס מקבלות גם הן עדכון ואלו מבוססות על ליבות Cortex-A55 של חברת ARM – מדובר בליבות החסכוניות בעד 15% לעומת ליבות Cortex-A53 ששולבו בדגם ה-S8 פלוס, כאשר בצד הביצועים ישנו שיפור (על הנייר) של עד 18% בביצועים.

הליבה הגרפית המעודכנת שמגיעה לגלקסי S9 פלוס הינה ה-Mali-G72, זו מספקת שיפור של עד 40% בביצועים וחיסכון של עד 25% בצריכת החשמל אל מול ליבת Mali-G71 שהוצגה בדגם ה-S8 פלוס בשנה הקודמת.

Mali-G72
Mali-G72

העדכון המשמעותי יותר בצד המעבד מגיע דרך תמיכתו בביצוע פעולות למידה עמוקה, אלו מאפשרות חישוב פעולות מורכבות הדרושות בצד המצלמה לצורך הפעלת פונקציית ה-AR Amoji שהציגה סמסונג השנה עם דגמי ה-Galaxy S9. לצורך ביצוע פעולות למידה עמוקה שילבה סמסונג ב-Exynos 9810 יחידת עיבוד נפרדת, באמצעותה ניתן לבצע פעולות נוספות כמו קיטלוג אוטומטי וחיפוש מהיר של אנשים המופיעים בתמונות וסריקת פנים בתלת מימד לצורכי אבטחה.

חשוב להדגיש כי ההתייחסות לפלטפורמת ה-Exynos 9810 מתבצעת בשל שזו הפלטפורמה שבוחרת סמסונג להציג במכשירים אותם היא משיקה בישראל מידי שנה. מכשירי ה-Galaxy S8 Plus וה-Galaxy S9 Plus מציעים שניהם גם גרסה המבוססת על פלטפורמות ה-Snapdragon 835 וה-Snapdragon 845, בהתאמה.

שבב Exynos 9810 (תמונה: סמסונג)
תמונה: Samsung

עדכון נוסף שמגיע לדגם ה-Galaxy S9 Plus הינו בצד זיכרון הפעולה (RAM), זה מציע ברירת מחדל של 6 גיגה-בייט לצד רכיב אחסון בגדלים של 64, 128 או 256 גיגה-בייט, זאת לעומת זיכרון 4GB RAM ורכיב אחסון של 64 גיגה-בייט “בלבד” בדגם ה-S8 Plus. בסמסונג מבצעים שדרוג קטן נוסף בצד זיכרון האחסון עם תמיכה בהרחבת זיכרון באמצעות כרטיס microSD המורחבת כעת עד 400GB (לעומת 256GB). העדכון מגיע בעקבות השקתו של דגם חדש של כרטיס הזיכרון ממותג סנדיסק המציע אף הוא נפח של 400GB.

מערך האודיו בדגם הגלקסי S9 פלוס מקבל אף הוא עדכון, כאשר בסמסונג בוחרים להשתמש ברמקול המשולב בחלקו העליון של הטלפון כאחד מתוך שני רמקולים שיעבדו יחדיו בתצורת סטריאו. עוצמת השמע של רמקול זה לא מגיעה לעוצמה או לאיכות הקול של הרמקול השני, כך שבדומה למכשירים אחרים בשוק המציעים פתרון זה, לא נשמע כאן צלילים אחידים בסטריאו, אולם אופציה זו לא הייתה קיימת בדגם הגלקסי S8 פלוס כלל. הדגם החדש, כמו הישן, ממשיך להציע את מחבר האוזניות בגודל 3.5 מ”מ.

המצלמות במכשיר ה-Galaxy S9 Plus מהוות שינוי גדול נוסף בצד המפרט הטכני, אלו מגיעות כעת במערך כפול הכולל זוג מצלמות 12 מגה-פיקסל, האחת בעלת חיישן Dual Pixel המאפשר ברירה אוטומטית בין מפתח צמצם f/1.5 ו-f/2.4 לצילום בתנאי תאורה שונים, בעוד החיישן השני מציע ביצוע זום ללא איבוד מאיכות התמונה. מדובר בעדכון משמעותי מול מצלמת ה-S8 פלוס, אף שזו מספקת רמה גבוהה במיוחד של תמונות גם ללא העדכון הנוכחי.

Samsung Galaxy S9 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy S9 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

בצד הסוללה אנו לא רואים שינוי בנתונים הטכניים מדור לדור של הסמארטפונים מבית סמסונג, כאשר שני הדגמים מציעים סוללת 3,500mAh, תמיכה בטעינה אלחוטית ובטעינה מהירה. פלטפורמת העיבוד החדשה עשויה להציע שיפור מסויים בצריכת חיי הסוללה, אך ניאלץ להמתין עד שיגיע המכשיר לידנו על מנת לבחון שינויים באספקט זה. פרט נוסף אותו חולקים שני הדגמים הינו תמיכה בתקן IP68 לעמידות בפני מים ואבק.

מערכת ההפעלה המגיעה עם הדור החדש של המכשיר הינה אנדרואיד 8.0 אוראו, עדכון לעומת גרסת אנדרואיד 7.0 שהגיעה עם דגם ה-Galaxy S8 Plus, אולם האחרון החל לקבל לאחרונה את העדכון לגרסה החדשה כך שלא מדובר בהבדלים משמעותיים במקרה זה.

לפניכם השוואת מפרטי הטלפונים, להשוואה המלאה – לחצו כאן.

error

מחירים ומועדי השקה

ההשקה של דגמי סדרת ה-Galaxy S9 מגיעה מהר יותר לישראל בהשוואה להשקת סדרת ה-Galaxy S8 בשנה שעברה. מיד עם תום אירוע ההכרזה על זוג המכשירים שלחה לנו סמסונג ישראל הזמנה למסיבת עיתונאים שתיערך ב-11 במרץ, כאשר תאריך ההשקה הגלובלי נקבע ל-16 במרץ. בשנה שעברה הושקו דגמי ה-S8 רק בחודש מאי, כחודש לאחר חשיפתם הראשונית.

מחירו של דגם ה-Galaxy S8 Plus במועד ההשקה בשנה שעברה עמד על 3,699 שקלים, ובעוד סמסונג עדיין לא מסרה את התמחור למכשירי ה-Galaxy S9 Plus, אלו עשויים להתייקר אל מול המחירים שהוצגו בשנה שעברה. ההערכות שלנו עומדות סביב 3,899-3,999 שקלים בשלב זה, כאשר דגם ה-Galaxy S9 בעל מסך ה-5.8 אינץ’ עשוי להגיע במחיר דומה לזה שהציגה החברה עבור דגם ה-S8 בשנה שעברה, כלומר סביב 3,200-3,300 שקלים.

השורה התחתונה

ישנם הבדלים בין שני דגמי הפלוס שהוצגו ב-2017 וב-2018, אם כי אנו עדיין רואים במכשיר ה-Galaxy S8 Plus כאחד הדגמים הטובים ביותר שהציגה סמסונג גם בשנה זו. יחד עם העדכון לאנדרואיד 8.0, מקבלים בעלי ה-S8 Plus כמה תכונות חדשות שמציעות גוגל (דרך אנדרואיד אוראו) וסמסונג (דרך ממשק ה-Samsung Experience).

כך, השיקול לרכישת מכשיר חדש מדגם S9 Plus נעוץ ברצון לקבל מצלמה מעודכנת לצד מצלמה נוספת בעלת עדשת טלפוטו שראינו קודם לכן רק ב-Galaxy Note 8, לצד עדכוני חומרה שאינם בהכרח יספקו יתרון משמעותי על פני אלו שהופיעו בדגם ה-Galaxy S8 Plus.

דגם ה-Galaxy S8 Plus נמכר כיום על-ידי היבואן הרשמי של סמסונג במחיר של 3,099 שקלים, כאשר ביבוא מקביל ניתן למצוא את המכשיר במחירים הנעים בין 2,500-2,600 שקלים. מכאן, שצפויים הבדלים שיגיעו עד 1,000 שקלים בין הדגמים.

צפו בהצצה הראשונה שלנו למכשירי ה-Galaxy S9 וה-S9 Plus:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים