נטפליקס שוקלת כניסה לתחום משחקי הוידאו

לוגו נטפליקס צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

אחרי ששינו את הדרך בה כולנו צורכים טלוויזיה, בנטפליקס החלו במאמצים להיכנס לתחום בידורי חדש – גיימינג. על פי דיווח של אתר The Information, החברה מחפשת מנהל למחלקה שתעסוק בפיתוח משחקי וידאו. לשם כך פנו למספר מנהלים ותיקים בתעשיית המשחקים. בעוד איננו יודעים עדיין כיצד תשתלב נטפליקס בעולם הגיימינג, ניתן לנחש כי מדובר בפלטפורמה הדומה ל-Apple Arcadeשירות המשחקים הבלעדי של אפל.

מנטפליקס נמסר כי מדובר בדרך נוספת לגוון את ההיצע של השירות, ולהרחיב את התכנים האינטראקטיביים שלהם. נטפליקס כבר החלו לשחרר תכנים טלוויזיוניים עליהם הקהל יכול להשפיע באמצעות השלט, כמו הסרטים “מראה שחורה: בנדרסנאץ” (Black Mirror: Bendersnatch) ו”קימי שמידט: קימי נגד הכומר” (Unbreakable Kimmy Schmidt: Kimmy vs the Reverend), וכן שיחררו בעבר משחקי וידאו המבוססים על סדרות כמו “דברים מוזרים” (Stranger Things) ו”בית הנייר” (Money Heist / La Casa De Papal).

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

המעבר לגיימינג ייפתח בעבור נטפליקס עולם גדול של פרסום צולב, מאחר ויש להניח כי המשחקים שייפתחו יבוססו על סדרות או סרטים מקוריים שלהם, כפי שעשתה עם המשחק של “דברים מוזרים” בעבר, או אפילו להיפך – יצירת סדרות או סרטים על פי משחקים. כבר בימים אלו נטפליקס מפתחת סדרות על פי משחקים כמו “סוניק“, “דוטה 2” ו”Magic the Gathering“.

כניסה לתחום המשחקים תמשיך לבסס את נטפליקס כיצרנית פרנצ’ייזים המשתרעים על פני שלל ז’אנרים. לאחרונה החלו לרכוש תכנים אשר מראש מתוכננים לבנות עולם בידורי רחב יותר. סרטו האחרון של זאק סניידר, “צבא המתים” (Army of the Dead) הוזמן כמותג רחב הכולל גם סרטי פריקוול וסדרת אנימה. גם המותג BRZRKR של קיאנו ריבס הוזמן מראש כסרט וסדרת אנימה. סביר כי מחלקת גיימינג תוסיף לנטפליקס אופציה נוספת להשקת מותגים גדולים בעתיד, שיוכלו להגיע מראש גם עם משחק וידאו נלווה.

הסבר אחד לעניין בתחום הגיימינג קשור לכך שנטפליקס דיווחה ב-2019 כי התחרות הגדולה ביותר שלה אינה מצד שירותי סטרימינג אחרים אלא דווקא מהמשחק “פורטנייט“, אשר גוזל את הקהל שלה עם הצעה אטרקטיבית למשחק חברתי יותר מצפייה בטלוויזיה.

השוואת מפרטים