גאדג’טי מסקר: Huawei Watch Fit – רצועת הכושר הופכת לשעון חכם

שעון Huawei Watch Fit (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

ה-Huawei Watch Fit של וואווי הגיע לאחרונה לארץ, מה שאפשר לנו לבדוק את השעון החכם החדש של החברה המגיע עם מסך 1.64 אינץ’ גדול, עברית מלאה, GPS מובנה למעקב אחר פעילויות ספורט וזמן סוללה של עד 10 ימים.

בעוד שאפשר לחשוב על שעון ה-Huawei Watch Fit כגרסה מוגדלת של רצועת הכושר Huawei Band 6, שבתורה הגיעה כגרסה משודרגת ואלגנטית יותר של רצועת ה-Honor Band 6 אותה סקרנו בעבר, הוא מוגדר כשעון חכם על ידי החברה, כאשר שני הדגמים הגיעו רשמית לישראל בחודש מאי עם יתרון גדול במיוחד לשוק הישראלי – ממשק עברי מלא בשעון.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

למעשה, שעון ה-Watch Fit מגיע ב-2 גרסאות, הגרסה האקטיבית (Active Edition) הרגילה, המגיעה עם גוף פולימר קל משקל (21 גרם), והגרסה האלגנטית (Elegant Edition) אותה אנו בודקים, המגיעה עם גוף עשוי פלדת אלחלד אלגנטי וכבד יותר (27 גרם).

שעון Huawei Watch Fit (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – Huawei Watch Fit

מבט מהיר על ה-Watch Fit של וואווי מציג לנו גוף מלבני מוארך המזכיר שעון חכם אחר, במיוחד עם הגוף הכסוף והמתכתי שלו. בצד העליון אפשר לראות את מסך ה-AMOLED הגדול, המגיע ברזולוציית 456×280 ותופס את מרבית החלק הקדמי.

המסך בהיר מספיק לשימוש גם בשמש ישירה, על אף שבתמונות קשה לראות זאת לצערי, והמצב בשמש טוב במיוחד במידה ובוחרים לעבור לבהירות מקסימלית באופן ידני במקום באופן אוטומטי לפי החיישן המובנה בשעון.

מבט על השעון בשאר צדדיו מראה לנו את מסגרת פדלת האל-חלד הכסופה של גרסת האלגנט, יחד עם כפתור כסוף בודד בחלקו הימני, כשלידו נמצא חור זעיר שלא בדיוק ברור מה היא מטרתו. מדובר בעיצוב מינימליסטי ואלגנטי כפי ששם הדגם רומז.

בצד האחורי ניתן לראות את צמד מגעי הטעינה המיועדים לשימוש עם כבל הטעינה המגנטי המצורף וחיישן דופק ורווית חמצן אופטי עגול הנמצא במרכז הגב של השעון עצמו.

מפרט טכני מלא:

  • מסך – AMOLED בגודל 1.64 אינץ’ ורזולוציית 456×280.
  • רצועה – לא סטנדרטית.
  • חיישנים – חיישן אופטי מדידת דופק ורווית חמצן בדם, שינה, צעדים.
  • מיקום – GPS+GLONASS
  • מעקב ספורט – מעקב אחרי 96 סוגי פעילויות כושר שונות + תוכניות אימון.
  • סוללה – 180mAh לעד 10 ימי שימוש במצב רגיל, 7 ימים בשימוש כבד ו-12 שעות GPS לפי החברה.
  • עמידות – עמידות למים 5ATM (עומק 50 מטר).
  • גודל – 46.0×30.0x10.7 מ”מ.
  • משקל – 27 גרם.
  • עברית – מלאה (אפליקציה, ממשק, התראות).

בעוד שהעברית המלאה ב-Watch Fit היא בונוס חשוב, לא ניתן לקבוע את שפת השעון בנפרד מהמכשיר הסלולרי ולכן הוא יהיה בעברית רק במידה והמכשיר הסלולרי מוגדר בעברית. מלבד זאת, מדובר בשעון “מסיבי” יותר בהשוואה לרצועות חכמות רגילות, כאשר וואווי ממשיכה להשתמש במתאם הרצועה הייחודי והלא שגרתי שלה.

שעון ה-Huawei Watch Fit מול ה-Honor Band 6

ניתן לראות בבירור את ההבדל הגדול בין שני הדגמים דרך מסך ה-1.64 אינץ’ של ה-Watch Fit לעומת ה-1.47 אינץ’ של ה-Band 6.

מבט מקרוב מראה לנו גם את ההבדל בין גוף הפלסטיק של ה-Band 6 לגוף המתכת של ה-Watch Fit בגרסה האלגנטית שבדקנו (קיימת גם גרסה עם גוף פלסטי), דבר שמוביל להבדל די ניכר במשקל מ-18 גרם ל-27 גרם, הבדל שמרגישים אותו בקלות בהתחלה אך זה נעלם ברקע אחרי כמה ימים.

ממשק – Huawei Watch Fit

שעון ה-Watch Fit מגיע עם מערכת ה-Lite OS המוכרת והסגורה של וואווי המספקת חווית שימוש פשוטה ונוחה למדי:

  • הסטה לימין או שמאל מהמסך הראשי תעבור על ה”ווידג’טים” השונים בשעון, בהם מזג אוויר, שליטה על מוזיקה, שינה, מתח וסיכום פעילות יומי.
  • הסטה מעלה מהמסך הראשי תעביר אותנו לתצוגת ההתראות מהמכשיר הסלולרי עם אפשרות לפתוח את ההתראות לתצוגה מלאה.
  • הסטה מטה מהמסך הראשי תעביר אותנו להגדרות מהירות הכוללת מצב “לא להפריע”, הפעלת “מצא את הטלפון”, שעון מעורר וגישה מהירה להגדרות המלאות.

בדומה לשעונים חכמים אחרים, הכפתור הצדדי הבודד של ה-Watch Fit משמש ככפתור ה”חזור” של השעון מהתפריטים השונים למסך הראשי ולפתיחת תפריט השעון כאשר הוא במסך הראשי, תפריט המציג לנו אפשרויות סטנדרטיות למדי כמו מעקב אחרי פעילויות ספורט, מדידת דופק ורווית חמצן בדם, מידע על פעילות ושינה ועוד.

אחד החלקים עליהם צריך להרחיב בשעון ה-Watch Fit נוגע ליכולות המעקב שלו אחר פעילויות ספורט, כאשר שבב ה-GPS המובנה מאפשר לו לעקוב במדויק אחר הפעילויות השונות ללא צורך במכשיר סלולרי צמוד.

בעוד שהוא תומך במעקב אחרי 96 סוגי פעילויות ספורט שונות, בהן הליכה, ריצה, רכיבה ועוד רבים אחרים, הוא גם תומך במעקב אחר פעילויות מים בזכות עמידות למים בעומק של עד 50 מטר (5ATM) ומגיע בנוסף עם “קורסי” אימון וריצה המשמשים כמאמן אישי, עם תוכניות אימון מסודרות ואנימציות המדגימות כיצד לבצע פעילויות כושר שונות.

טעינה וחיי סוללה – Huawei Watch Fit

אחד הדברים הקריטיים ביותר בכל מוצר לביש הוא זמן הסוללה שלו. במקרה של ה-Watch Fit וסוללת ה-180mAh המובנית שלו, היא אמורה להספיק לעד 10 ימי שימוש במצב רגיל ו-7 ימים תחת שימוש כבד לפי הצהרת החברה.

מבחן המציאות היה דומה יחסית למספרים הרשמיים, עם כ~8-9 ימים בשימוש במצב רגיל. פרק זמן של שבוע ומעלה נחשב מבחינתי כמעולה למוצר לביש. אך עם זאת, במצב בו פועלת תצוגת המסך בהמתנה (Always-On) זמן הסוללה ירד לכחצי עם כ~4 ימי שימוש בלבד.

השעון עצמו נטען באמצעות כבל טעינה מגנטי הזהה לזה של ה-Band 6, כאשר הוא תומך בטעינה מהירה המספיקה ליום שימוש בטעינה של 5 דקות, דבר שנראה סביר למדי בהתחשב כי ב-10 דקות בלבד התמלאה כשליש מהסוללה בבדיקה שלי.

אפליקציית “בריאות” / Huawei Health‏

בדומה לרצועות ושעונים חכמים קודמים של החברה, גם ה-Watch Fit החדש משתמש באפליקציית ה”בריאות” או Huawei Health‏ (אנדרואיד/iOS) של וואווי המגיעה בשפה עברית מלאה. מאחר ואין שינויים גדולים באפליקציה נעבור עליה בקצרה בלבד, כאשר היא מחולקת ל-4 מסכים עיקריים:

  • בריאות – המסך הראשי המציג את כמות הצעדים, דופק, שינה, מתח, רווית חמצן בדם ועוד נתונים בתצוגה מהירה עם אפשרות לתצוגה מורחבת בלחיצה עליהם.
  • התעמלות – מסך המאפשר להתחיל מעקב אחר פעילות כושר ישירות מהאפליקציה ולא מהרצועה עצמה, כאשר במידה והמכשיר הסלולרי נמצא בקרבת רצועת הכושר במהלך פעילות, העא תוכל להשתמש במיקום ה-GPS שלו.
  • התקנים – מסך ההתקנים המחוברים לאפליקציה, המאפשר גישה להגדרות המורחבות של הרצועה עצמה.
  • אני – מסך הגדרות כללי לאפליקציה ולפרופיל של המשתמש.
  • הגדרות שעון – מסך ההגדרות הראשי של השעון עצמו הקובע אילו התראות יציג, תצוגות שעון ועוד.

תצוגות שעון – Huawei Watch Fit

בדומה לכל שעון או רצועה חכמה אחרת, אחד הפיצ’רים המרכזיים להתאמת השעון הוא תצוגת השעון שלו, כאשר במקרה של ה-Watch Fit הוא מגיע עם מספר תצוגות שעון מובנות שניתן להגדיר ישירות מהשעון עצמו או להוריד חדשות דרך אפליקציית הבריאות.

מלבד תצוגות השעון הרגילות, במקרה של ה-Watch Fit אנו יכולים לבחור גם בתצוגת “פני שעון בהמתנה”, השם של החברה למצב Always-On המשאיר תצוגה קבועה על השעון, כאשר אפשר לבחור בין מספר אפשרויות שונות ולקבל בנוסף אזהרה על כך שמצב זה יחתוך בחצי את זמן הסוללה של השעון ויבטל את האפשרות להפעלת המסך האוטומטית בהרמת היד.

לבסוף, ניתן לבחור ולהוריד תצוגות שעון חדשות מהחנות המובנית באפליקציית הבריאות של וואווי, עם האפשרות ליצור תצוגת שעון מותאמת אישית המבוססת על תמונות מהמכשיר הסלולרי.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Huawei Watch Fit

מתי רצועה חכמה היא לא רצועה חכמה אלא שעון חכם? שאלה ששאלנו בעבר ועולה שוב עם שעון ה-Watch Fit של וואווי, כאשר סביר להניח שהתשובה קשורה לא רק לגודל המסך שלו, אלא לפיצ’ר ה-GPS המובנה המאפשר מעקב טוב יותר אחר פעילויות ספורט, ואינו זמין ברצועות חכמות רגילות.

השעון מגיע בעיצוב אלגנטי במיוחד עם גוף המתכת בגרסת האלגנט שנבדקה, דבר שאולי מעלה מעט את המשקל, אך לא מפריע לאחר תקופת הסתגלות קצרה. השעון מציע מסך גדול ונוח לשימוש עם עברית מלאה, שמאוד תעזור למשתמשים בארץ, יחד עם מגוון פיצ’רים בהם תוכניות כושר עם אנימציות בשעון ההופכות אותו לכלי ספורטיבי יותר מהרגיל.

בעוד שקיימים שעונים ורצועות חכמות זולים יותר ממנו, אוסף הפיצ’רים ב-Watch Fit, בהם המסך הגדול, זמן סוללה הארוך של יותר משבוע, GPS מובנה ועברית מלאה, הופכות אותו לפתרון טוב ולא יקר במיוחד.

שעון ה-Huawei Watch Fit זמין למכירה בארץ במחיר של 489 ש”ח – לחצו כאן לרכישה.

מה אהבנו?

  • גוף מתכת אלגנטי.
  • מסך AMOLED גדול.
  • אפשרות לתצוגת שעון Always-On.
  • עמידות למים 5ATM.
  • מעקב אחרי 96 סוגי פעילות ספורט.
  • “מאמן כושר” מובנה.
  • GPS.
  • זמן סוללה ארוך.
  • לא יקר.

ומה לא?

  • כבד יחסית.
  • רצועת שעון לא סטנדרטית.
  • אי אפשר לקבוע שפת ממשק בנפרד מהסלולר.

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים