הוכרז: Galaxy Z Flip 3 5G – מסך חיצוני גדול יותר ועמידות בפני מים

Galaxy Z Flip 3 (תמונה: Samsung) Galaxy Z Flip 3 (תמונה: Samsung)

באירוע Galaxy Unpacked גדוש במוצרים חדשים חשפה היום (ד’, 11.8) סמסונג את הדור הבא של המכשירים המתקפלים שלה, בהם גם ה-Galaxy Z Flip 3 5G, מכשיר הצדפה החדש אשר מגיע עם תמיכה ברשתות הדור החמישי, מבנה משופר וציפוי עדכני למסך המתקפל, תמיכה בקצב רענון גבוה, מסך משני גדול יותר באופן משמעותי ולראשונה גם עמידות בפני מים.

מבנה ה-Galaxy Z Flip 3 5G

השיפורים הגדולים ביותר שמגיעים אל ה-Galaxy Z Flip 3 5G נוגעים למבנה של המכשיר ולמסך המתקפל שלו. בסמסונג דאגו להתייחס לביקורת אותה שמעו מהמשתמשים הקיימים וחיזקו באופן משמעותי את סרט ההגנה הממוקם על המסך, זה יספק לטענתה הגנה הגבוהה בעד 80% בהשוואה לדור הקודם. לכך נוספת גם זכוכית המגן Gorilla Glass Victus לשיפור העמידות של המכשיר בפני נפילות ושריטות וחיזוק הצירים ומסגרת המכשיר בעד 10% לעומת הדור הקודם על ידי שימוש באלומיניום מחוזק (Armor Aluminum).

שינוי משמעותי נוסף מגיע עם התמיכה של הפליפ 3 בתקן IPX8 לעמידות בפני מים, זה מאפשר הגנה למשך עד 30 דקות בצלילה לעומק של עד 1.5 מטרים, אך עדיין לא ניתן למצוא במקרה זה עמידות בפני אבק. לבסוף, ישנה גם הגנה נוספת לעדשות המצלמות במכשיר, אלו מצופות בזכוכית ה-Gorilla Glass DX, אשר מציעות יכולת מעבר אור משופרת של 98% לקבלת איכות תמונה טובה יותר בצילום.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

Galaxy Z Flip 3 (תמונה: Samsung)
Galaxy Z Flip 3 (תמונה: Samsung)

מידות המכשיר גם הן זכו לשינויים קלים על פני הדור הקודם, כשבסמסונג צמצמו אותן מעט. המכשיר החדש פחות רחב וגבוה מקודמו, אך מצליח לשמור על שילוב מסך בגודל 6.7 אינץ’, ואף מציע עובי הנמוך מ-7 מ”מ כאשר הוא במצב פתוח. סמסונג הצליחה לצמצם במעט את המידות גם כאשר המכשיר נמצא במצב סגור, אם כי עוביו בחלק הדק ביותר גבוה מעט בהשוואה לדור הקודם.

עוביו של הדגם החדש עומד על 6.9 מ”מ במצב פתוח ועל 15.9-17.1 מ”מ במצב סגור, כך מדובר בשיפור מהעובי בדגם הקודם שעמד על 7.2 מ”מ במצב פתוח ועל 15.4-17.4 מ”מ במצב סגור. משקלו של הפליפ 3 מסתכם ב-183 גרם, זהה למשקלו של הדגם הקודם בסדרה.

מסך חיצוני גדול יותר

ה-Galaxy Z Flip 3 5G מגיע עם שני מסכים, האחד בחלקו הפנימי, אשר מוסתר ברגע שהמכשיר מקופל, והשני הוא מסך משני קטן יותר, הזמין לצפייה כאשר המכשיר במצב מקופל. המסך הראשי מגיע בגודל 6.7 אינץ’, עם פאנל Dynamic AMOLED 2X ברזולוציית +Full HD בפריסה של 1080×2640 פיקסלים, ועם תמיכה בקצב רענון גבוה של עד 120 הרץ.

Galaxy Z Flip 3 (תמונה: Samsung)
Galaxy Z Flip 3 (תמונה: Samsung)

בעוד שמדובר בשיפור של קצב הרענון בין דורות המכשירים, השינוי המשמעותי יותר מגיע דווקא למסך המשני, זה כעת גדול באופן משמעותי בהשוואה לקודמו ומציע פאנל Super AMOLED בגודל 1.9 אינץ’ (לעומת 1.1 אינץ’ בדור הקודם), עם רזולוציה של 260×512 פיקסלים וצפיפות של 303ppi. בשונה מהמסך הראשי, המסך המשני יתמוך בקצב רענון סטנדרטי בלבד (60 הרץ).

על גבי המסך החיצוני ניתן לצפות בהתראות ובמגוון רחב של וידג’טים, בהם מוסיקה, מזג אוויר, לוח שנה, שעון מעורר, שליטה באוזניות, מקליט, Samsung Health וטיימר, כשבסמסונג מאפשרים גם גישה מהירה להגדרות (Quick Settings) ול-Samsung Pay. במסך המשני ניתן להשתמש גם כתצוגה מקדימה לצילומי סלפי המצולמים בעזרת מערך הצילום הראשי, כאן כנראה משמעותי יותר המסך הגדול יותר בהשוואה לזה שראינו בדור הקודם.

Galaxy Z Flip 3 (תמונה: Samsung)
Galaxy Z Flip 3 (תמונה: Samsung)

מצלמות ה-Galaxy Z Flip 3

מלבד תוספת זכוכית המגן החדשה (Gorilla Glass DX) על גבי עדשות המצלמה, לא ניתן למצוא שינויים במערך הצילום הראשי הממוקם בגב המכשיר לצד המסך החיצוני. המערך מורכב מזוג מצלמות:

  • מצלמה ראשית – חיישן 12 מגה-פיקסל, זווית צילום של 78 מעלות, פוקוס אוטומטי מהיר (Dual Pixel AF), ייצוב אופטי (OIS), מפתח צמצם f/1.8, פיקסלים בגודל 1.4 מיקרון. הסרטת וידאו עד לרזולוציית 8K.
  • מצלמה משנית – חיישן 12 מגה-פיקסל, צילום בזווית רחבה בת 123 מעלות, פוקוס קבוע (Fixed Focus), ללא ייצוב אופטי, מפתח צמצם f/2.2, פיקסלים בגודל 1.12 מיקרון.

מצלמת הסלפי ממוקמת בתוך חור קטן בראש התצוגה הראשית כאשר המכשיר במצב פתוח. היא משתמשת בחיישן 10 מגה-פיקסל עם פוקוס קבוע (Fixed Focus), מצלמת תמונות בזווית של 80 מעלות דרך מפתח צמצם f/2.4, עם פיקסלים בגודל 1.22 מיקרון.

כמו בדור הקודם, גם כאן תאפשר סמסונג לנצל את קיפול המכשיר על מנת להציג שתי תצוגות נפרדות על גבי המסך, כך שתוכלו להניח את המכשיר כשהוא פתוח במצב של 90 מעלות ולצפות בשיחת וידאו, כדוגמה, כשהידיים נשארות חופשיות.

Galaxy Z Flip 3 (תמונה: Samsung)
Galaxy Z Flip 3 (תמונה: Samsung)

עוד במפרט הטכני

על צד הביצועים של המכשיר אמונה מערכת השבבים Snapdragon 888 5G, , המיוצרת בתהליך בגודל 5 ננו-מטר וכוללת מעבד בעל 8 ליבות הפועלות בתדר מירבי של 2.84 גיגה-הרץ. לצידה נמצא זיכרון עבודה (RAM) בנפח של 8 גיגה-בייט, רכיב אחסון מהיר (UFS 3.1) בנפחים של 128 או 256 גיגה-בייט וסוללת 3,300mAh הנטענת בהספק מירבי של 15 וואט דרך חיבור USB-C, עם תמיכה בטעינה אלחוטית בהספק 10 וואט וטעינה הפוכה בהספק 4.5 וואט.

ה-Galaxy Z Flip 3 5G יגיע באופן מובנה עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 11 וממשק המשתמש המותאם של סמסונג (One UI), כאשר הוא מציע זוג רמקולים הפועלים יחדיו בסטריאו ותמיכה בטכנולוגיית Dolby Atmos לשמע מרחבי. סורק טביעות האצבע יוטמע על גבי מסגרת המכשיר, ובחברה מוסיפים אפשרות לפתיחה מהירה של הנעילה גם באמצעות זיהוי פנים.

זמינות ומחירים

את ה-Galaxy Z Flip 3 ניתן להשיג במגוון של 4 צבעים: שחור, קרם (זהב-צהוב), סגול (לבנדר) וירוק, כשצבעים נוספים יהיו זמינים בהזמנה דרך חנות סמסונג המקוונת בלבד (לא בישראל, לפחות לא בשלב הראשון). מחיר ה-Galaxy Z Flip 3 יחל ב-999 דולרים בארה”ב, מה שמציג לנו ירידת מחיר של 450 דולרים לעומת דגם ה-Galaxy Z Flip 5G שהוצג לפני כשנה.

בישראל תיפתח המכירה המוקדמת למכשיר כבר היום (ד’, 11.8) החל מ-19:00, כשההשקה הרשמית תגיע בתחילת ספטמבר.

מחיר ה-Galaxy Z Flip 3 בישראל בגרסת 8+256GB יעמוד על 3,749 ש”ח.

לחצו כאן למידע נוסף ולהזמנה המוקדמת של המכשירים בישראל


*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים