גוגל מתכננת להגביל את הגיבוי של וואטסאפ בענן

אפליקציית וואטסאפ באנדרואיד (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אפליקציית וואטסאפ באנדרואיד (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

גוגל (Google) צפויה להגביל את האחסון של גיבויי אפליקציית הוואטסאפ (WhatsApp) דרך שירות Google Drive המוצע כיום בחינם, כך עולה מדיווח חדש של אתר WABetaInfo, המציג שורות קוד חדשות מהאפליקציה בהן מופיע אוסף התראות שונות על הגבלת נפח האחסון בגיבוי הוואטסאפ דרך ענן הגוגל דרייב.

קשה למצוא כיום הרבה ישראלים שלא משתמשים באפליקציית וואטאספ, כאשר אחד הפיצ’רים השימושיים והנוחים ביותר שקיימים בה עבור המשתמשים במכשירי אנדרואיד כולל את היכולת לגבות את תוכן הוואטסאפ לגוגל דרייב ללא עלות, אפשרות שנוספה רק ב-2015, כאשר הגיבוי השתמש בנפח האחסון הקיים בגוגל דרייב, נפח העומד על 15GB בגרסה החינמית של השירות.

המצב השתנה ב-2018, כאשר גוגל הפרידה בין נפח האחסון של הגוגל דרייב מהנפח אותו ניצלו גיבויי הוואטספ, מה שאפשר למעשה אחסון חינמי ללא הגבלת נפח של גיבוי הוואטסאפ בענן. עם זאת, כעת נראה כי בדומה להגבלת אחסון התמונות החינמי בשירות ה-Google Photos, כך חוזרת  למעשה גם הגבלת אחסון הגיבוי של וואטסאפ בגוגל דרייב, דבר שכנראה הוביל גם לפיתוח אפשרויות השליטה המשופרות בגיבוי הוואטספ בענן.

עיון בקוד המקור של וואטסאפ מציג כמה אפשרויות חדשות להתראות שמצביעות על השינוי הקרוב (בתרגום חופשי לעברית):

  • “הגבלת הגיבוי היא ____”
  • “הגוגל דרייב כמעט מלא”
  • “הגבלת גוגל דרייב בתוקף”
  • “הגעת למגבלת האחסון בגוגל דרייב”
  • “תוכנית הגיבוי בגוגל דרייב משתנה”
שורות קוד מוואטסאפ המצביעות על הגבלת האחסון בגוגל דרייב (מקור wabetainfo)
שורות קוד מוואטסאפ המצביעות על הגבלת האחסון בגוגל דרייב (מקור wabetainfo)

נכון לרגע זה לא ברור מתי תיכנס הגבלת האחסון החינמי של גיבוי הוואטסאפ בענן הגוגל דרייב.

בעוד שהמשתמשים במכשירי אייפון רגילים כבר היום לעובדה שגיבוי הוואטסאפ לוקח להם מנפח המידע החינמי בענן ה-iCloud של אפל, משתמשי אנדרואיד בוואטסאפ התרגלו לקחת את הרעיון של האחסון ללא הגבלה עבור הגיבוי בענן כדבר מובן מאליו, כאשר בלא מעט מקרים נפח הגיבויים מגיע לנפח של עשרות גיגה-בייט, דבר אשר ככל הנראה ישתנה בעתיד הקרוב.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים