גאדג’טי מסקר: Vivobook Pro 16X OLED – נייד ליוצרי תוכן מתחילים והרבה מעבר

נייד ASUS Vivobook Pro 16X OLED (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי) נייד ASUS Vivobook Pro 16X OLED (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

ניידי ה-Vivobook של אסוס (ASUS) מגיעים כחלק מסדרת המיינסטרים של החברה המכוונת למשתמשים צעירים. הפעם יצא לנו לבדוק את נייד ה-Vivobook Pro 16X OLED, שמיועד כפתרון בעבור יוצרי תוכן מתחילים, המשלב מסך OLED 4K בגודל 16 אינץ’ ומפרט טכני חזק למדי.

ה-Vivobook Pro 16X OLED של ASUS מגיע כחלק מהמאמץ של החברה להפוך מסכי OLED לנפוצים יותר במיינסטרים, בדומה ל-VivoBook 15 OLED אותו סקרנו.

עם זאת, ובניגוד לדגמי ה-Vivobook הרגילים, ה-Pro 16X מכוון יותר לקהל יוצרי התוכן המתחילים, כאשר הוא מאמץ פיצ’רים מסדרת ה-ProArt היעודית של ASUS בעבור יוצרים.

מסך ה-Vivobook Pro 16X OLED

בניגוד לניידי ה-OLED הקודמים של ASUS אותם יצא לי לבדוק בעבר, כמו ה-Zenbook 13 OLED ו-VivoBook 15 OLED שהגיעו עם מסכי Full HD בלבד, מסך ה-OLED של ה-Pro 16X מגיע בגודל של 16 אינץ’ וברזולוציית 4K, מה שיוצר שילוב איכותי לא רק ליצירת תוכן, אלא גם לצפיה בתוכן, למרות שהוא חלק ומחזיר לא מעט אור בסביבה מוארת.

Vivobook Pro 16X OLED – מסך ה-OLED (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
Vivobook Pro 16X OLED – מסך ה-OLED (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

המסך מגיע ביחס 16:10 הנפוץ יותר היום ומשלב מסגרת NanoEdge דקה, כשהוא מציעיחס מסך-גוף של 86%.

הוא מגיע עם כיול צבעים של PANTONE ועומד ב-100% מתקן הצבעים DCI-P3 ותקן ה-Display HDR True Black 500, עם בהירות מקסימלית של 550 ניט, כל אלה יחד הופכים את חווית הצפייה במסך לטובה מאוד, במיוחד עבור תכנים המשודרים באיכות גבוהה.

בחלק העליון של המסך אפשר למצוא מצלמת 720p, המגיעה עם תריס פרטיות פיזי אותו ניתן לסגור, ולצידו צמד מיקרופונים עם סינון רעשים לשיחות וידאו, אך ללא תמיכה בזיהוי פנים כאמצעי אבטחה.

Vivobook Pro 16X OLED – מצלמת רשת (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
Vivobook Pro 16X OLED – מצלמת רשת (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבנה ה-Vivobook Pro 16X OLED

מקלדת ה-Pro 16X דומה למדי למקלדות Vivobook קודמות שיצא לי להתנסות בהן. היא מגיעה עם פד מספרים בצידה הימנית ומספקת חווית השימוש נוחה למדי, כאשר החיסון העיקרי הוא החוסר בציר ה-ErgoLift, שנועד להציע זווית הקלדה טובה ונוחה יותר, והגודל של כפתורי החיצים שדורשים זמן הסתגלות.

ASUS החליטה לשלב בדגם הנוכחי חיישן טביעת אצבע בכפתור ההדלקה, כאשר נקודת הצבע האופיינית לסדרת ה-Vivobook מגיעה בדמות כפתור ה-Esc הכתום בחלק העליון והשמאלי.

בנוסף, כפתור ה-Enter מקבל עיצוב מעט משודרג עם חריכים בחלקו התחתון המבליטים אותו כאשר יש שימוש בתאורה האחורית המובנית.

בעוד שאחד מהפיצ’רים המוכרים ביותר של ASUS ממגוון דגמי ניידים אחרים הוא פד ה-NumberPad, המשלב בין משטח עכבר רגיל לפד מספרים, בדגם ה-Pro 16X החברה הציגה לראשונה את ה-ASUS DialPad, גרסת מגע של חוגת ה-ASUS Dial הפיזית שאפשר למצוא בדגמי ה-ProArt Studiobook Pro של החברה.

ל-DialPad אפשר להתייחס כגלגלת עכבר וירטואלית משודרגת שיכולה לבצע פונקציות נוספות. עם החלקה של האצבע מהצד הימני העליון לאמצע הפד נדלק ה-DialPad, כאשר במרכזו עיגול המשמש לאישור פעולות ומעגל של נקודות מסביבו, המשמש למעבר על התפריטים השונים שמופיעים על המסך.

נייד ה-Pro 16X מספק כמות חיבורים סבירה למדי, אם כי לדעתי היה עדיף לשנות מעט את הסידור והסוג שלהם:

  • בצד ימין – חיבור טעינה יעודי, חיבור USB-A3.2 Gen 1, חיבור HDMI 1.4, חיבור USB-C Gen 2, קורא כרטיסים microSD וחיבור אוזניות 3.5 מ”מ.
  • בצד שמאל – צמד חיבורי USB 2.0 ונורית חיווי לטעינה ופעילות.

ASUS שדרגה את חיבור ה-USB-C לתקן מתקדם יותר בהשוואה ל-Vivobook הקודם שבדקתי, עם תמיכה בטעינה של הנייד והוצאת אות וידאו.

למרות שהנייד יכול להיטען בחיבור USB-C, הוא מגיע עם חיבור יעודי מאחר והמטען המצורף מגיע בהספק גבוה למדי של 120W, ולא 65W~45W כמו חלק מדגמי החברה, להם מספיק חיבור USB-C סטנדרטי.

נייד ה-Pro 16X מגיע עם גוף עשוי אלומיניום בצבע “כסוף” (Cool Silver) ובעיצוב מינימליסטי ונקי הנותן לו מראה מרשים למדי המזכיר יותר את סדרת ה-ZenBook.

מבט קרוב יותר על הגב מראה לנו תווית מתכת בולטת עליה מצויין שם הסדרה – ASUS Vivobook, וסלוגן הסדרה – Uncage Your Possibilities (“שחרר את האפשרויות שלך”), המוסיף למטרה העיקרית של ה-Pro 16X – לשמש כמחשב ליוצרי תוכן.

החלק התחתון של ה-Pro 16X מגיע בעיצוב נקי למדי עם פתחי איוורור לכל רוחבו, יחד עם פתחי איוורור מוסתרים בציר המסך.

כנייד שמיועד לשימוש ליצירת תוכן, החברה שילבה בו קירור כפול בטכנולוגיית ה-IceCool Plus על מנת שלא לפגוע בביצועים שלו מחימום יתר.

החיסרון? תחת עומס אפשר לחשוב שהנייד ימריא עוד שניה מרוב רעש במידה ובוחרים בביצועים מקסימליים, אך בהגדרות אחרות הרעש הרבה פחות בעייתי.

בנוסף לקירור, אפשר למצוא גם את צמד רמקולי ה-Harman Kardon, שמגיעים באופן די לא שגרתי בצד הקדמי יותר של הנייד ולכיוון המשתמש, ולא לצדדים כפי שאפשר למצוא במרבית הניידים.

הרמקולים מספקים איכות אודיו טובה למדי, אך הם לא הכי חזקים בהשוואה לרמקולים של מחשבים ניידים אותם יצא לי לשמוע בעבר.

יחד עם הנייד שהגיע לסקירה מצאתי באריזה גם תיק גב בעיצוב מעט לא שגרתי שאולי לא הייתי משתמש בו באופן אישי, אך עדיין מדובר בבונוס נחמד, שכן התיק עשוי במיוחד לגודל הנייד.

בנוסף, ובדומה לניידי VivoBook אחרים, ניתן היה למצוא סט מדבקות באריזה, אותם אפשר להדביק במקומות שונים, בהם גב הנייד, בונוס קטן אך נחמד לדעתי.

בסיכומו של דבר, ה-Vivobook Pro 16X OLED של ASUS מגיע כקפיצת מדרגה לעומת דגמי Vivobook אחרים, עם גוף מתכתי מרשים יותר ומסך OLED 4K גדול של 16 אינץ’ המתאים בפועל לכל שימוש.

עם עובי של 18.9 מ”מ ומשקל של 1.95 ק”ג לא מדובר על הנייד הנוח ביותר לנשיאה, אבל הוא גם לא הכבד ביותר, במיוחד כשמתחשבים בעובדה ש-ASUS שילבה בדגם סוללה גדולה מאוד של 96WHr.

חווית שימוש – Vivobook Pro 16X OLED

למרות שזהו לא נייד ה-OLED 4K הראשון של ASUS שיצא לי לבדוק, תיאור השמור ל-ZenBook Flip S, אין ספק שמסך 16 אינץ’ משפר בצורה ניכרת את חווית השימוש בנייד, במיוחד בזמן צפייה בסרטים וסרטונים תומכי HDR, שיכולים לנצל את מלוא היכולת של שלו.

המפרט הטכני (עליו נעבור בהמשך) מרשים למדי כאשר מתחשבים בעובדה כי מדובר בנייד שמיועד בעיקר לשוק המיינסטרים, אך יכול לשמש בקלות גם לגיימינג ומשימות אחרות.

סוללת ה-96WHr של ה-Pro 16X מספקת זמן שימוש ארוך למדי של 9~10 שעות, ואף יותר מכך, בשימוש רגיל. השליטה על מרבית הפונקציות של הנייד נעשית דרך תוכנת MyASUS, בדגש על אפשרויות השליטה על הגדרות מסך ה-OLED.

תוכנת ה-MyASUS
תוכנת ה-MyASUS

בנוסף ל-MyASUS, ה-Pro 16X מגיע גם עם תוכנת ה-ProArt Creator Hub, המושאלת מסדרת ניידי ה-ProArt ומאפשרת שליטה מורחבת על הנייד, שכוללת בין השאר אפשרויות כיול צבע והגדרה של ה-DialPad לשימושים השונים, עם הדגש על תוכנות Adobe המשמשות יוצרי תוכן עם מגוון גדול של אפשרויות שליטה עבורן.

מבחני ביצועים – Vivobook Pro 16X OLED

נייד ה-Pro 16X מגיע עם מפרט המבוסס על סדרת מעבדי ה-Tiger Lake H35 מהדור ה-11 של אינטל, כאשר אליו צירפה החברה את כרטיס ה-GeForce RTX 3050 של אנבידיה.

למרות שקיימים מעבדים חדשים יותר וכרטיסי מסך חזקים יותר מהשילוב שאפשר למצוא ב-Pro 16X, יש לזכור כי מדובר בנייד מסדרת המיינסטרים של ASUS שנועדה לקהל רחב יותר.

המפרט המלא של הנייד כולל:

  • מעבד – Core i7-11370H.
  • זיכרון – 16GB DDR4.
  • אחסון – כונן SSD בנפח 1TB של SK Hynix מדגם HFM001TD3JX013N.
  • כרטיס מסך – GeForce RTX 3050 Max-Q 4GB GDDR6.
  • מסך –  16 אינץ’ ביחס 16:10 עם פאנל OLED ברזולוציית 4K.
  • סוללה – 96WHrs.
  • משקל – 1.95 ק”ג.

על מנת לקבל מדד לביצועי הנייד ערכנו מספר בדיקות ביצועים, כאשר הנייד מחובר לחשמל ומוגדר על מצב טורבו לביצועים מקסימליים על חשבון רעש מוגבר.

הבדיקות מתחלקות לביצועים כלליים, ביצועי מעבד, ביצועי כרטיס מסך וביצועי אחסון מובנה, כאשר לצורך מדד הביצועים הכללי הנייד נבדק בתוכנת ה-PCMark 10 עם ציון כללי של 5170.

מבחן ביצועיים PCmark 10
מבחן ביצועיים PCmark 10

לבדיקת מעבד ה-Core i7-11370H הורצו תוכנת ה-GeekBench 5.4.4, בה המעבד קיבל ניקוד של 1516 לביצועי ליבה בודדת ו-4885 לריבוי ליבות וכן תוכנת ה-Cinebench בגרסת R23.2, בה קיבל 1430 נקודות לביצועי ליבה בודדת ו-6562 נקודות לביצועי ריבוי ליבות.

לשם בדיקת כרטיס ה-GeForce RTX 3050 Max-Q הורצו תוכנות ה-3DMark עם מבחן Time Spy, בה הנייד קיבל ניקוד של 4496 ומבחן Superposition, בו הנייד קיבל ניקוד של 7894 בהגדרת 1080p Medium.

כונן ה-SSD של SK Hynix מצליח להציג מהירות קריאה של עד 3.3GB/s וכתיבה של עד 2.95GB/s בבדיקת ה-ATTO, כשבתוכנת ה-AS SSD הכונן מקבל ציון כללי של 3001 נקודות עם מהירות קריאה של כ~2.6GB/s וכתיבה של כ~1.85GB/s.

בעוד שה-Vivobook Pro 16X OLED מיועד לשוק המיינסטרים ובמיוחד ליוצרי תוכן, המפרט הטכני שלו מציע רמת ביצועים גבוהה למדי, עם אפשרות להשתמש בו גם לגיימינג.

על אף שהוא לא מתוכנן להיות נייד גיימינג יעודי, העוצמה שמגיעה עם ניידים המתוכננים ליוצרי תוכן מספיקה גם למחשקים ולמשימות כבדות אחרות.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Vivobook Pro 16X OLED

בניגוד לניידי ה-Vivobook הרגילים של ASUS, נייד ה-Vivobook Pro 16X OLED מגיע כמוצר ברמת גימור ומפרט גבוהים, המתקרבים יותר לסדרת ה-ZenBook, סדרת הפרימיום העיקרית של החברה.

הנייד משלב מסך OLED 4K גדול של 16 אינץ’ ומפרט טכני ברמה גבוהה, שנועד לספק לו די כוח בעבור קהל היעד העיקרי של הדגם, יוצרי תוכן, כאשר יש לזכור כי מדובר בסופו של דבר ב-Vivobook ולא בנייד ProArt עוצמתי שגם מגיע במחיר יקר בהרבה.

אם לאחר בדיקת ה-Vivobook 15 OLED אמרנו ש-ASUS התפשרה על כמה דברים בעיצוב הנייד, הרי שה-Pro 16X OLED מגיע ללא אותן הפשרות, כשהוא מציע גוף עשוי מתכת, קפיצת מדרגה במפרט הטכני ומסך OLED משופר.

ASUS מייעדת את הנייד כפתרון ליוצרי תוכן מתחילים, אבל למעשה כל משתמש יהנה מהשימוש בנייד שמשלב מסך OLED 4K גדול ומפרט טכני חזק המבוסס על ה-Tiger Lake H35 של אינטל וכרטיס ה-GeForce RTX 3050, אליהם מצטרפת סוללת 96WHrs המספקת זמן שימוש ארוך במיוחד.

נייד ה-VivoBook Pro 16X OLED בתצורה שנבדקה זמין למכירה בארץ במחיר של 6790 ש”ח.

למידע נוסף ולרכישה: KSP \ אייבורי

מה אהבנו?

  • מסך OLED גדול באיכות 4K.
  • ביצועים גבוהים.
  • כמות חיבורים גדולה.
  • ה-DialPad.
  • שקט בשימוש רגיל.
  • תומך בטעינת USB-C.
  • זמן סוללה מעולה.
  • מחיר.

ומה לא?

  • רועש מאוד תחת עומס כבד.
  • חיבור טעינה יעודי.
  • שני חיבורי USB 2.0.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים