שנת 2022 החזירה את העולם הטכנולוגי לשגרה מלאה לאחר דשדוש שהמשיך במהלך 2021 כתוצאה מהשפעות הקורונה שפרצה לחיינו שנה קודם לכן. ועם זאת, אנו עדיין עדים להשפעות של הסגרים בסין, המשפיעות על המחירים בשוק ועל חוסרי מלאי עבור מוצרים מסוימים.
מידי שנה אנו נוהגים להסתכל אחורה כדי להבין מה עניין אתכם בצד הטכנים הטכנולוגים באתר גאדג'טי, וכך גם השנה. עברנו על כל התכנים אותם בחרתם בעצמכם עם כל כניסה לכתבה במהלך השנה החולפת והוספנו לכך גם כמה מדדים חדשים שלא זכו להתייחסות בעבר שחשבנו שתאהבו.
כמו כל שנה, אנו מסתכלים על הנתונים הללו לא רק כדי להציג אותם בכתבת סיכום שנה, אלא גם כדי להבין מה מעניין אתכם, אילו חדשות אתם רוצים לקרוא, אילו מוצרים מעניינים אתכם יותר ובאילו קטגוריות תרצו שנעסוק יותר. יש לנו עוד תוכניות רבות בגאדג’טי ונמשיך לבנות את הקהילה הקטנה שהקמנו לפני יותר מעשור.
הדבר החשוב לנו מכל הוא המשוב שלכם, בין אם לרעה ובין אם לטובה, הדרך בה אתם מסתכלים על האתר היא הדרך שהנחתה אותנו תמיד כדי שנוכל להציג בפניכם בדיוק את מה שאתם מחפשים ובדרך הטובה ביותר שנוכל לעשות זאת. גם אם לא הספקנו לענות לכל מייל, או לכל תגובה, אין הרבה שפספסנו, ונשמח להמשיך לשמוע מכם דרך קבוצת הטלגרם, מנוע התגובות (גם הוא של טלגרם) המופיע מתחת לכתבות או במייל ישירות אלינו דרך עמוד יצירת הקשר באתר.
אנדרואיד או iOS?
השאלה שחוזרת כל פעם מחדש, ואפילו כמה פעמים בשנה, נוגעת לבחירת המחנה האהוב עלינו בין זה של אפל וזה של גוגל. בשל הכמות הגדולה של החברות המציעות לנו מכשירים מבוססי אנדרואיד כמובן שאין זו בכלל שאלה איזה מחנה מנצח ברמה המספרית, אבל בשנת 2022 הבחנו במגמה מעניינת של התחזקות המחנה של אפל.
המספרים:
מתוך כלל הגולשים לאתר גאדג'טי במהלך 2022 במובייל, 61% מהגולשים עשו זאת דרך מכשיר מבוסס אנדרואיד, בעוד רק 39% גלשו ממכשיר iOS של אפל.
יחד עם זאת, מערכת ההפעלה iOS מקבלת נתונים גבוהים יותר ככל שמדובר בעניין של הקוראים בגאדג'טי. כתבות בנושאי iOS תפסו נתח של 42%, בעוד כתבות בנושאי אנדרואיד תפסו נתח של 58%.
הנתונים האלה יכולים להעיד על מתנדנדים, אלה שמתעניינים במערכת ההפעלה של המחנה השני לפני מעבר, אך גם עשויים להעיד על עניין כללי בפלטפורמה של אפל ומה שיש לה להציע על פני מה שמציעה אנדרואיד.
נתון מעניין נוסף שמצאנו הוא שבהשוואה לשנת 2021, בשנה הנוכחית הצטמקה כמות הגולשים לגאדג'טי דרך מכשירים מבוססי אנדרואיד ב-3%, בעוד שראינו גידול של 6% בכמות הגולשים לאתר דרך מכשירים מבוססי iOS.
אנדרואיד | iOS | |
---|---|---|
כמה גולשים לאתר? | 61% | 39% |
שינוי בכמות הגולשים בהשוואה ל-2021? | 3%- | 6%+ |
כמה קוראים לכתבות? | 58% | 42% |
מותגי הטלפונים הכי פופולריים בגאדג'טי ב-2022
אם נסתכל על השוק הישראלי לא נוכל למצוא מגוון רחב מידי של מכשירים הנמצאים בפועל בידיים של האנשים שקונים פה טלפונים. אפל, סמסונג ושיאומי מובילות את התחום ללא עוררין וחולשות על החלק הרחב ביותר בשוק.
אבל שלוש החברות האלה אינן היחידות שזוכות לעניין ובבחינת העניין של קוראי גאדג'טי מצאנו לא מעט חברות נוספות, אז הנה לפניכם הרשימה המלאה לפי רמת העניין (כלומר, צפיות בכתבות) של מותגי הטלפונים:
- שיאומי (Xiaomi) – עם 23% מכמות הקוראים
- סמסונג (Samsung) – עם 20% מכמות הקוראים
- אפל (Apple) – עם 12% מכמות הקוראים
- וואן פלוס (OnePlus) – עם 10% מכמות הקוראים
- גוגל (Google/Pixel) – עם 7% מכמות הקוראים
- פוקו (POCO) – עם 5% מכמות הקוראים
- רילמי (Realme) – עם 4% מכמות הקוראים
- סוני (Sony) – עם 3% מכמות הקוראים
- אופו (OPPO) – עם 3% מכמות הקוראים
- אסוס (ASUS) – עם 2% מכמות הקוראים
- Nothing – עם 2% מכמות הקוראים
- נוקיה (Nokia) – עם 1% מכמות הקוראים
- VIVO – עם 1% מכמות הקוראים
הטלפונים הכי פופולריים בגאדג'טי ב-2022
בעוד שרמת העניין במותגי הטלפונים שמה את שיאומי במקום הראשון, דווקא אפל היא זו שממוקמת בראש הרשימה ככל שהדבר נוגע לדגם ספציפי של טלפון. עם זאת, בעוד ששיאומי וסמסונג זכו למספר טלפונים בעלי רמת עניין גבוהה בשנת 2022, באפל זה הסתכם באחד – אייפון 14 פרו מקס.
iPhone 14 Pro Max – סדרת האייפון 14 הביאה עימה שינוי עיצובי בדמות המעבר משימוש במגרעת לסוג של מגרעת צפה המאפשרת התממשקות גדולה יותר בצד התוכנה עם אפשרויות תצוגה חדשות ומעניינות עבור אפליקציות המותקנות במכשיר. את עיקר הפוקוס תפס דגם הפרו מקס הענק, את ההתרשמות שלנו ממנו תוכלו למצוא בלחיצה על שם הטלפון.
Galaxy S22 Ultra – מכשיר הדגל של סמסונג הושק בתחילת השנה, אך כמעט כמו כל שנה זכה לפופולריות גדולה במיוחד. השנה פופולריות זו הייתה מעט נמוכה מזו של האייפון מבחינת העניין של הקוראים בגאדג'טי (הבדל של 1% בלבד מול האייפון 14 פרו מקס), אך אנו סבורים כי דווקא מכשיר דגל אחר של סמסונג גרם לו להשתרך מעט מאחורי אפל (עוד על כך בהמשך).
Galaxy A73 – מכשיר הביניים של סמסונג זכה לעניין גדול במיוחד השנה, ואם תגללו קצת מטה תגלו כי סקירת המכשיר שלו שפרסמנו באתר זכתה להיות השנייה בכמות הצפיות מבין כל הסקירות שלנו השנה, ולא רק סקירות בתחום הטלפונים.
ה-A73 משלב בין מפרט מגוון הכולל מסך גדול עם תמיכה בקצב רענון גבוה, סוללה גדולה עם תמיכה בטעינה מהירה ומערך צילום שזכה מאיתנו לציון 8/10 בסקירה, כל זאת במחיר של 2,000 ש"ח, לא מהנמוכים בקטגוריה שלו, אך ודאי נמוך בהרבה ממכשירי הדגל הזמינים בשוק הישראלי.
Xiaomi 12T Pro – מכשיר שזכה לפרסום נרחב לאחרונה מצד היבואן הרשמי ומסיבה טובה, שכן מדובר באחד מהמכשירים בעלי רמת העניין הגבוהה ביותר השנה מצד הקוראים בגאדג'טי.
על ה-Xiaomi 12T Pro כתבנו בסקירה שלנו כי הוא "מסמן וי על רבות מהציפיות שלנו למכשיר דגל, עם מסך מצויין, רמקולים חזקים, חיי סוללה טובים עם טעינה סופר מהירה ומצלמה ראשית מרשימה", אך התייחסנו מן הצד השני מנינו גם כמה חסרונות, בהם ממשק המשתמש (את זה הבטיחה שיאומי לשפר עם MIUI 14), העיצוב והדגש ששמה החברה על גימיקים כמו מצלמת 200 מגה-פיקסל, אשר בפועל לא תשמש עבור מרבית המשתמשים לצילום תמונות בגודל זה.
OnePlus 10 Pro – אחד המכשירים שהלהיבו אותנו יותר השנה ומסתבר שאתם בדעה אחת איתנו, שכן ה-OnePlus 10 Pro הוא אחת הסיבות העיקריות בגינן ממוקמת וואן פלוס בחמישיה הראשונה של המותגים בעלי העניין הגבוה ביותר אצלנו באתר בשנת 2022.
על המכשיר כתבנו בסקירה שלנו כי הוא "מתחרה ראש בראש מול מכשירים כדוגמת האייפון 13 הרגיל, ה-Xiaomi 12 Pro וה-Galaxy S22 Plus, ובעוד שלכל אחד מאלו יש מאפיינים ייחודיים לו, וואן פלוס מציעה השנה חבילה מסקרנת משלה באמצעות שילוב של פיצ’רים כמו צילום ב-150 מעלות, טעינה חוטית בהספק גבוה יותר ועיצוב חדש."
Nothing Phone 1 – מכשיר הטלפון הראשון של חברת Nothing זכה לקפיצה המרשימה ביותר ברמת העניין עבור מותג חדש מאז הצגתם של טלפונים כמו ה-OnePlus One ב-2014 או ה-Pocophone F1 ב-2018.
עם הייפ חסר תקדים, את התוצאה בשטח דווקא אהבנו פחות, כשבסקירה שלנו כתבנו עליו כי "הגענו עם המון תקוות [..] רצינו שזה יצליח, בדיוק כמו שהאוזניות הצליחו. לצערנו זה פשוט לא קרה – מערך הצילום בינוני מידי, אין כאן עמידות מלאה במים ואבק, חיי הסוללה זקוקים לשיפור, האנימציות עוד צריכות עבודה ואנו מקווים שאם יהיה דור הבא עם פסי אור בגבו, שיתמוך ב-RGB בבקשה."
טלפונים בולטים נוספים:
- Galaxy A33 5G
- Xiaomi 12S Ultra (לא הושק בישראל באופן רשמי)
- Galaxy S21 FE – מכשיר הדגל הזה הושק ממש עם פתיחתה של שנת 2022 ורגע לפני שהושקה סדרת ה-S22. השאלה הנדרשת הייתה "למה להשיק מכשיר דגל עם מיתוג של 2021 כשעוד רגע מגיעים דגמי 2022", אך אתם דיברתם (ובקבוצת הטלגרם עדיין מדברים) על ה-S21 FE כעל אחד מהדגמים המשתלמים ביותר שהוצגו בשנה החולפת.
הסקירות המובילות בגאדג'טי ב-2022
- Samsung Galaxy S22 Ultra – עם 74 אלף צפיות.
- Samsung Galaxy A73 5G – עם 45 אלף צפיות.
- Samsung Galaxy Watch 5 Pro – עם 40 אלף צפיות.
- Xiaomi 12T Pro – עם 33 אלף צפיות.
- Xiaomi S1 – עם 17 אלף צפיות.
כתבות בולטות בשנת 2022
בעוד שטלפונים, מחשבים, שעונים, אוזניות וגם סרטים וסדרות תופסים את עיקר העניין של הקוראים באתר, ישנן גם מעת לעת כתבות שמצליחות לבלוט מחוץ לתחומים אלה:
- Tomgrow (עם 55 אלף צפיות) – העציץ שצריך להשקות רק פעמיים בשנה.
- סלקום ESIM (עם 50 אלף צפיות) – סלקום הכריזה על ESIM בקרוב באפריל 2022, ואנחנו כמוכם עדיין מחכים.
- Mia Four (עם 44 אלף צפיות) – קורקינט חשמלי מתקפל עם דגש על רמת יציבות גבוהה.
- Kan Box (עם 41 אלף צפיות) – עם השקה מדויקת לקראת המונדיאל, אין זה פלא שתאגיד השידור כאן הצליח לתפוס עניין רב עבור האפליקציה החדשה.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.