גאדג’טי מסקר: Garmin Venu 3 – שעון ספורט חכם עם חיי סוללה מעולים

שעון ה-Garmin Venu 3 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי) שעון ה-Garmin Venu 3 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

גרמין (Garmin) ידועה במיוחד בשל שעוני הספורט החכמים שלה, כאשר הפעם יצא לנו לבדוק את ה-Garmin Venu 3, הדגם האחרון בסדרה המגיע עם מסך AMOLED בגודל של 1.4 אינץ’, תמיכה בתשלום ללא מגע (Garmin Pay) וזמן סוללה עצום של עד 14 יום.

אחרי שסקרנו בעבר את שעון ה-Venu המקורי של גרמין, דילגנו קלות על דגם ה-Venu 2 הרגיל לטובת סקירה של דגם ה-Venu 2 Plus, הגיע תורו של שעון ה-Venu 3, האחרון בסדרה, שהושק מוקדם יותר השנה.

שעון ה-Garmin Venu 3 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
שעון ה-Garmin Venu 3 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – Garmin Venu 3

השינוי הבולט ביותר בין שעון ה-Venu 3 החדש לדגמי ה-Venu 2 Plus ו-Venu 2 הקודמים של החברה הוא כצפוי במסך.

הדגם החדש משלב מסך 1.4 אינץ’ גדול יותר ברזולוציית 454×454 פיקסלים, אם כי חשוב לציין כי השעון קיים גם בגרסת 3S קטנה יותר בעלת מסך 1.2 אינץ’.

המסך בהיר דיו לשימוש גם בשמש ישירה, וניתן להגדיר אותו גם במצב “מסך הדולק תמיד” (Always On) העובר למצב תצוגה מינימלי יותר עם בהירות נמוכה אשר בהיר דיו לצפיה.

מסך השעון מוגן באמצעות זכוכית גורילה 3 לעמידות מוגברת, כאשר עיצוב מסך השעון נותר להיות נקי וזהה למדי לדור הקודם, עם שינוי קל בדמות הכפלת כמות סימוני השעות במסגרת המסך, מלבד השעות ה”זוגיות” (2, 4, 6…) המסומנות בקוביה קטנה.

החברה הוסיפה סימונים לשעות ה”אי-זוגיות (1, 3, 5…) המסומנות בקו, שינוי קל אך נחמד במיוחד אם משתמשים בתצוגת שעון בעלת מחוגים.

שעון ה-Garmin Venu 3 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)
שעון ה-Garmin Venu 3 (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

גוף השעון עשוי פולימר מחוזק (פלסטיק) המגיע בעיצוב מעט דק יותר של 12 מ”מ, כאשר החברה ויתרה על השימוש בגב עשוי פלדת אל-חלד בדגם הנוכחי, דבר המאפשר לשעון להגיע במשקל נמוך יותר של 47 גרם (עם הרצועה) על אף שהחברה הגדילה את השעון עצמו.

בגב השעון אפשר למצוא חיישן גדול למדי לצד חיבור הטעינה היעודי של גרמין, דבר שאני פחות מחבב. לצד פיצ’ר ניטורי הבריאות השונים והמוכרים, בהם דופק, רווית החמצן בדם, רמת אנרגיה (Body Battery) ועוד, הדגם החדש מציע פיצ’ר אימון שינה המיועד לשפר את שנת המשתמש עם זיהוי תנומות ומצב “כיסא גלגלים” שנועד להחליף את מעקב הצעדים הסטנדטי.

מבחינת תפעול, אפשר למצוא בצד השמאלי של השעון רמקול מובנה המשמש לביצוע שיחות או הפעלה של העוזרות הקוליות מהמכשיר הסלולרי, כאשר בצד הימני אפשר למצוא 3 כפתורים, שנועדו לתפעל את השעון לצד התפעול באמצעות מגע:

  • כפתור עליון: לחיצה קצרה – תפריט יישומים ופעילות / לחיצה ארוכה – פתיחת תפריט פקדים.
  • כפתור אמצעי: לחיצה קצרה וארוכה ניתנים להתאמה בהגדרות.
  • כפתור תחתון: לחיצה קצרה – חזור / לחיצה ארוכה – פתיחת תפריטי הגדרות.

מפרט טכני מלא:

  • מערכת הפעלה – יעודית של גרמין.
  • מסך – AMOLED בגודל 1.4 אינץ’ ברזולוציית 454×454 עם ציפוי זכוכית Gorilla Glass 3.
  • רצועה – 22 מ”מ סטנדרטית.
  • חיישנים – חיישן דופק אופטי Garmin Elevate, רווית חמצן Pulse Ox, לחץ.
  • מיקום – GPS (ארה”ב) / Galileo (אירופה) / GLONASS (רוסיה).
  • סוללה – עד 14 יום במצב שעון חכם, 5 ימים עם תצוגה פועלת תמיד.
  • עמידות – עמידות למים בעומק 50 מטר (5ATM).
  • פעילויות ספורט – מעל 30 פרופילי אימון שונים.
  • גודל – 45x45x12 מ”מ.
  • משקל – 30 גרם ללא רצועה (47 גרם עם).
  • עברית – ממשק מלא.

ממשק והשימוש בשעון ה-Garmin Venu 3

במידה ויצא לכם להשתמש בשעוני גרמין בעבר, השימוש ב-Venu 3 יהיה לכם פשוט ונוח, אך במידה והתרגלתם לשעונים חכמים אחרים תזדקקו לתקופת הסגלות קצרה לממשק בו משתמשת גרמין.

מתצוגת השעון הראשית ניתן להחליק את המסך למעלה או למטה על מנת לעבור לתצוגת “מבטים מהירים”, אליהם אפשר להתייחס כווידג’טים.

הם המציגים מידע מתומצת, דוגמת כמות צעדים, נתוני מעקב שינה, שליטה במוזיקה, מזג אוויר ועוד. לחיצה על כל אחד מהשדות יאפשר לפתוח תצוגה עם מידע מורחב בנושא.

בנוסף לכפתור האמצעי אותו ניתן להגדיר לביצוע פעולות שונות, גרמין מאפשרת גם להגדיר את הפעולה שתבצע החלקה ימינה מהמסך הראשי, פעולה המשמשת גם לביצוע חזרה למסך קודם בתפריטים אחרים.

לחיצה על הכפתור העליון פותחת את תפריט הממשק החדש והמשופר, שמפריד את המעקב אחר פעילויות הספורט (צד שמאלי) השונות והיישומים (צד ימני), בו אפשר למצוא אפשרויות כמו הפעלת תשלום ללא מגע, חיוג מהשעון והפעלת מוזיקה.

השעון מסוגל לשלוט על מוזיקה במכשיר הסלולר או במוזיקה אותה מעבירים לשעון (עד 650 שירים) מהמחשב האישי או מורידים משירותי הסטרימינג הנתמכים, בהם ספוטיפיי, אמזון מיוזיק ודיזר, כאשר ההאזנה מתבצעת דרך רמקול השעון או דרך אוזניות בלוטות’ המחוברות לשעון.

חווית שימוש וחיי סוללה

בתור משתמש “פחות ממוצע” שיוצא לו להשתמש בלא מעט שעונים חכמים מיצרנים שונים, אני תמיד חייב להזכיר כי יש הבדל בין “שעון חכם” רגיל דוגמת ה-Galaxy Watch 6 Classic אותו סקרנו לאחרונה ובין “שעון ספורט חכם” דוגמת ה-Venu 3.

ההבדל מתבטא בעיקר במגוון האפליקציות הגדול שניתן להתקין על שעון חכם סטנדרטי. עם זאת, אין ספק כי שעוני ספורט חכמים מציעים משהו חשוב הרבה יותר למרבית המשתמשים – זמני שימוש ארוכים במיוחד.

באופן שלא אמור להפתיע אחד, שעון ה-Venu 3 שם דגש גדול על הפיצ’רים הספורטיביים שלו, אם כי מדובר על שעון “פחות ספורטיבי” מאשר דגמים אחרים של גרמין.

באופן אישי שמחתי לקבל מהשעון את הסיכום היומי בבוקר לגבי השינה ודברים חשובים לאותו היום כמו מזג אוויר ותזכורות יומן לצד מאמן השינה, במיוחד בתור משתמש שלא ישן בצורה טובה מדי, למרות שלא יכולתי למדוד את אפשרות מדידת ה”נמנום” פשוט כי אני לא תופס תנומות מזמדנות.

האפשרות לנהל שיחות דרך השעון נוחה למדי למענה מהיר במידה ולא רוצים להוציא את המכשיר מהכיס, אך לא מדובר בתחליף מלא לשיחה נורמלית יותר, במיוחד אם היד רחוקה מהראש או שיש רעשים ברקע.

שני פיצ’רים חשובים ב-Venu 3 שלא מוצאים בדרך כלל בשעוני ספורט חכמים כוללים את היכולת לאחסן ולהפעיל מוזיקה ישירות מהשעון עם חיבור לשירותים כמו ספוטיפיי, ולא פחות מכך ביכולת לשלם באמצעות השעון עצמו באמצעות Garmin Pay.

עם זאת, היתרון הגדול ביותר של ה-Venu 3 מגיע בדמות חיי הסוללה שלו. בניגוד ל-9 ימים “רשמיים” בדור הקודם, השעון אמור להציע עד 14 יום של שימוש במצב שעון חכם ללא מסך פועל תמיד.

אחרי תקופה ארוכה יחסית של שימוש בשעון קיבלתי זמן שימוש ממוצע של שבוע עד 10 ימים, כאשר השעון תומך בטעינה מהירה המספקת קרוב ל~20% סוללה בכ~10 דקות במידה ורוצים לבצע טעינה זריזה.

דבר שאני חייב לציין לגבי השימוש בשעון הוא שעל אף שה-Venu 3 תומך ב-3 רשתות מיקום שונות, לקח לו לרוב שתיים-שלוש דקות להינעל על המיקום במעקב אחר פעילות ספורט, דבר שמושפע לדעתי יותר מנושא שימוש ה-GPS בתקופה הנוכחית (אפליקציות מזג אוויר חושבות שאני בבירות רוב הזמן), דבר שלא קורה לפי סקירות אחרות שבדקתי על מנת להבין אם זה בעיה נקודתית או כללית בדגם.

אפליקציות השליטה ב-Venu 3

בדומה לשעוני גרמין האחרים, השליטה ב-Venu 3 נעשית באמצעות צמד אפליקציות, אפליקציית ה-Connect (אנדרואיד/iOS) הראשית בה אפשר לראות מידע מורחב על פעילויות הכושר והמדדים השונים כמו דופק ושינה כולל מידע מתאריכים קודמים דרך “לוח שנה”, זאת בנוסף ליכולת לשלוט בהגדרות השונות של השעון.

יחד עם אפליקציית ה-Connect קיימת גם אפליקציית ה-Connect IQ (אנדרואיד/iOS), המשמשת כחנות האפליקציות ותצוגות השעון של גרמין בעבור השעון.

בעוד שלא מדובר באפליקציות רגילות אותן אפשר למצוא בשעונים חכמים מבוססי Wear OS או Watch OS של גוגל ואפל, קהילת גרמין מציעה מגוון תוכנות מותאמות לשעונים ותצוגות שעון המגיעות בחינם או בתשלום, זאת בנוסף לאפשרות ליצור תצוגות שעון מותאמות אישית על בסיס צילומים או תמונות מהמכשיר הסלולרי.

באופן אישי הייתי אומר כי ממשק אפליקציית ה-Connect מעט עמוס ממה שהייתי מעדיף, אך אי אפשר להגיד כי הוא קשה לשימוש. עם זאת, הייתי מעדיף שבגרמין היו משלבים את אפשרויות ה-Connect IQ בתוך האפליקציה הראשית ולא כאפליקציה נפרדת.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Garmin Venu 3

קשה להגיד ששעון ה-Venu 3 מהווה שדרוג עצום מדי בהשוואה לשעון ה-Venu 2 Plus הקודם של גרמין, אך הוא כולל אוסף נרחב של שיפורים, בהם מסך AMOLED גדול ואיכותי יותר, ממשק משופר ונוח יותר, והכי חשוב – זמן סוללה ארוך שיגרום לכם לשכוח מתי הטענתם אותו בפעם האחרונה.

בניגוד לשעוני Wear OS ו-Watch OS חכמים רגילים, אי אפשר למצוא בשעוני גרמין מגוון גדול של אפליקציות, דבר שאולי יפריע לחלק מהמשתמשים הזקוקים לשימוש באפליקציה ספציפית, אך הוא כן מציע תמיכה בשירותי מוזיקה מוכרים עם אחסון פנימי ותשלום ללא מגע עם Garmin Pay.

החיסרון הגדול ביותר לטעמי ב-Venu 3 הוא תג המחיר שלו. על אף שהשעון מציע זמן סוללה מעולה ופיצ’רים מתקדמים כמו ביצוע תשלומים ללא מגע, ניתן למצוא כיום בשוק שעוני Wear OS שיציעו פיצ’רים דומים, אם כי עם זמן סוללה נמוך בהרבה.

בסופו של דבר, במידה ואתם מחפשים שעון ספורט חכם ששם דגש על אפשרויות מעקב ספורט בדומה לשעוני גרמין המתקדמים יותר, אך מגיע בעיצוב יותר סטנדרטי לשימוש יומיומי עם פיצ’רים מגוונים וזמן סוללה מעולה, ה-Venu 3 יכול להיות פתרון מעולה עבורכם.

שעון ה-Garmin Venu 3 זמין למכירה בארץ במחיר של 2349 ש”חמחיר הזהה לדגם ה-Venu 3s הקטן יותר בעל מסך ה-1.2 אינץ’ במקום 1.4 אינץ’ של הדגם אותו בדקנו.

למידע נוסף ולרכישת ה-Garmin Venu 3

מה אהבנו?

  • מסך AMOLED גדול יותר.
  • ממשק משופר ונוח יותר.
  • עיצוב סולידי ויפה.
  • זמן סוללה מעולה.
  • תמיכה Garmin Pay לביצוע תשלומים.
  • תמיכה בשירותי מוזיקה.
  • עברית מלאה.
  • רצועת שעון סטנדרטית.

מה לא אהבנו?

  • ממשק מעט עמוס.
  • חיבור טעינה יעודי.
  • איכות שמע סבירה בשיחות.
  • כמות אפליקציות צד ג’ מוגבלת.
  • מחיר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים