העולם הרחב של “חולית” נראה מבטיח בטריילר לאדפטציה הקולנועית החדשה

מתוך הסרט “חולית” (תמונה: Warner Bros)

הערב שוחרר טריילר ראשון לאחד הסרטים המצופים ביותר של השנה, “חולית” (Dune), אדפטציה ליצירת המד”ב המפורסמת של פרנק הרברט מ-1965. “חולית” עוקב אחר פול אטריאידס, נער מבריק שנולד לגדולה, הנוסע אל הכוכב המסוכן ביותר ביקום על מנת להבטיח את עתיד משפחתו ובני מינו. על כוכב הלכת, המכונה “חולית”, נמצא המשאב החשוב ביותר ביקום – המרקוח – סם המסוגל להרחיב את הפוטנציאל האנושי, ולהעניק למשתמשיו כוחות על וחיים ארוכים יותר. הסם הוא מצרך מבוקש, שכן ניתן גם להשתמש בו בחלליות כדי לשבור את מהירות האור. כאשר כוחות זדוניים מנסים להשתלט עליו, פורצת מלחמה על המשאב שרק מי שיתגבר על פחדיו יצליח לשרוד.

הטריילר נפתח עם פול, בגילומו של טימות’י שאלאמה (“נשים קטנות”, “המלך”), המתעורר מחלום שמתברר כחיזיון עתידני. הטריילר מעדיף להתמקד יותר בעולם הרחב של “חולית” מאשר בסיפור העלילה עצמה, וכך אנו זוכים להצצות למלחמה האפית, המדברים העצומים ועקלתוני החולות המפורסמים שקיווינו לראות, אך ללא יותר מדי ספוילרים למתרחש. הטריילר נשען בעיקר על התמה המרכזית של הסרט – התגברות על הפחד.

את הסרט ביים דניס וילנב, הבמאי שמאחוריו סרטי המד”ב המצליחים “המפגש” (Arrival) ו-“בלייד ראנר 2049” (Blade Runner 2049). זוהי כמובן האדפטציה השניה לספרו של הרברט, אחרי הסרט בבימוי של של דיוויד לינץ’ מ-1984. סרטו של לינץ’ נכשל קשות בקופות, אך זכה לאורך השנים במעמד סרט קאלט. עם זאת, הגרסה החדשה של וילנב מנסה להתרחק מהסרט הקודם, ומבטיחה להיות נאמנה יותר לספר האהוב.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

אל שאלאמה יצטרפו שלל שמות מוכרים, ביניהם אוסקר אייזק (“מלחמת הכוכבים: עלייתו של סקייווקר”), ג’ייסון מומואה (“אקווהמן”), ג’וש ברולין (“הנוקמים: סוף המשחק״), זנדאיה (“ספיידרמן: רחוק מהבית”, “אופוריה”), דייב בטיסטה (“שומרי הגלקסיה”), רבקה פרגסון (“דוקטור סליפ”), חאווייר ברדם (״ארץ קשוחה”) ו-סטלן סקארסגארד (“ת׳ור: העולם האפל”, “צ׳רנוביל”).

הסרט צפוי לכסות את עלילת החצי הראשון של הספר המקורי, כאשר סרט המשך שכבר בתכנון יעקוב אחר חציו השני. בנוסף לצמד הסרטים, מתוכננת גם סדרת פריקוול בשם “Dune: The Sisterhood” שתשודר בשירות הסטרימינג HBO Max. עדיין אין תאריך עלייה צפוי לסדרה או לסרט ההמשך.

“חולית” יעלה לאקרנים ב-18 בדצמבר. יחד עם עליית הטריילר, חשבון הטוויטר Twitter Movies העלה גם פאנל עם הבמאי והשחקנים, בו ניתן לצפות כאן:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים