שובר קופות: “מטריקס: התחייה” חוצה את 100 מיליון הדולר, אבל זה לא מספיק

מטריקס: התחייה (תמונה: טוליפ) מטריקס: התחייה (תמונה: טוליפ)

סרט ההמשך “מטריקס: התחייה” (The Matrix Resurrections) מסיים את סוף השבוע השני שלו בבתי הקולנוע עם חציית רף נמוך במיוחד. הסרט עבר כעת את 100 מיליון הדולר בהכנסות ממכירות כרטיסים ברחבי העולם – מספר לא מרשים בהתחשב בכך שתקציב הפקתו כמעט כפול מזה – 190 מיליון דולר.

הפרק הרביעי בסדרת “המטריקס” הוא הסרט האחרון בהחלט של חברת האחים וורנר שיוצא בשיטת ההפצה הסימולטנית שלהם, בה שיחררו את כל סרטי 2021 בו זמנית בקולנוע ולצפייה ישירה בפלטפורמת הסטרימינג HBO מקס ללא תשלום נוסף מעבר למנוי. שיטת ההפצה הזו הביאה לנתונים נמוכים במיוחד בבתי הקולנוע, ומלבד המטריקס גם סרטים גדולים נוספים כמו “יחידת המתאבדים” (The Suicide Squad) והמחזמר “שכונה על הגובה” (In the Heights) הסתפקו בקהל מועט שהגיע לאקרנים.

מאז שחרורו ב-22 לדצמבר, “מטריקס: התחייה” הצליח לגרוף קצת פחות מ-40 מיליון דולר ברחבי ארה”ב, כאשר ההכנסות שלו בשאר העולם הוסיפו עוד כ-75 מיליון דולר. סך הכל הסרט גרף עד כה 106 מיליון דולר בכל העולם, לא כולל את השוק הסיני הגדול, שם הסרט לא שוחרר.

אך אין להאשים רק את שיטת ההפצה במספרים הנמוכים יחסית – ישנם סרטים השנה שדווקא יצאו עם נתונים מרשימים יחסית להפצה הסימולטנית של האחים וורנר. אחד הלהיטים הגדולים יותר של החברה השנה היה “חולית” (Dune) שסיים את הפצתו המסחרית עם קצת פחות מ-400 מיליון דולר בקופות ברחבי העולם. “חולית” זכה לפתיחה מרשימה עם 40 מיליון דולר בקופות בארה”ב – כאמור, סכום ש”המטריקס” הגיע אליו רק כעת, שבועיים וחצי לאחר שחרורו. ההצלחה של חולית אף עודדה את האולפן לאשר את סרט ההמשך שתוכנן.

כעת משהשנה החדשה החלה, האחים וורנר יחזרו לשיטת ההפצה הרגילה שלהם וסרטים כמו “באטמן” (The Batman) ו“חיות הפלא: הסודות של דמבלדור” (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore) צפויים לספק רווחים גדולים יותר. עם זאת, שיטת ההפצה עדיין הושפעה מהשינויים שהביאו פלטפורמות הסטרימינג, וכל הסרטים יגיעו לצפייה ישירה ב-HBO מקס לאחר 45 ימים בבתי הקולנוע בלבד.

בינתיים, במארוול דווקא ממשיכים לחגוג את הנצחון הגדול שלהם עם “ספיידרמן: אין דרך הביתה” (Spider-Man: No Way Home) שניצב שוב בראש טבלת שוברי הקופות השבוע ושלשל לכיסו עוד 52 מיליון דולר במהלך סוף השבוע האחרון של השנה. ההכנסות הללו מביאות אותו לרווחים של מעל 600 מיליון דולר בקופות המקומיות בארה”ב. ספיידרמן ניצב כעת כסרט העשירי הכי מצליח בקופות בארה”ב אי פעם. בסה”כ בכל העולם הסרט צבר כבר 1.37 מיליארד דולר, והוא טרם שוחרר בסין.

את המקום השני השבוע תופס סרט האנימציה “לשיר 2” (Sing 2) שצבר כבר 144 מיליון דולר ברחבי העולם, ובמקום השלישי מתמקם “קינגס מן: ההתחלה” (The King’s Man) שמסתפק ב-47.8 מיליון דולר ברחבי העולם.

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*קישורים בחלק מהפוסטים באתר קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים