גוגל תצטרף לתחרות על המטא-יקום עם משקפי מציאות מדומה שיושקו ב-2024

שלט לוגו גוגל צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת גוגל (Google) עובדת על משקפי מציאות רבודה/מדומה כחלק מ-Project Iris (“פרויקט איריס”), כך לפי דיווח חדש של אתר The Verge, שמציין כי על פרויקט המשפקיים החדש עובדים כ~300 עובדים וכי צפי ההשקה למשקפיים החדשים עומד בשלב זה על שנת 2024.

תחום המציאות המדומה והרבודה התעורר מחדש בתקופה האחרונה עם מושג מרכזי אחד, המטא-יקום (Metaverse), חזון מציאות מדומה שנועד להיות “הדבר הגדול הבא” וגרם ללא מעט שינויים, בהם שינוי שמה של פייסבוק למטא.

בעוד שלמטא כבר יש לא מעט נוכחות בתחום עם משפחת פתרונות ה-Oculus ופיתוחים חדשניים דוגמת כפפות וצמיד שיאפשרו למשתמשים לחוות את המטא-יקום בצורה טובה יותר, היא לא השחקנית היחידה בתחום המטא-יקום והמציאות המדומה והרבודה. לאנבידיה יש את פלטפורמת ה-Omniverse ואפל מפתחת את משקפי ה-Apple Glasses שצפויים להגיע אולי עוד השנה לשוק. אך נראה כי לאחרונה גם גוגל מתעוררת לשוק המטא-יקום, זאת בעקבות דיווח שהגיע בסוף 2021 על פיתוח מערכת הפעלה יעודית למציאות רבודה.

Project Iris לא יהיה הפרויקט הראשון של גוגל בתחום המציאות המדומה והרבודה, כאשר היא כבר הספיקה להציג את פלטפורמת ה-Daydream ב-2016, על אף שהיא נסגרה ב-2020. בנוסף, פיתחה החברה בעבר גם את פרויקט משקפי ה-Google Glass. עם זאת, הפעם נראה כי Project Iris יסמן את חזרתה מחדש של גוגל לשוק פתרונות החומרה עם משקפי מציאות מדומה/רבודה משלה.

לפי המידע הנוכחי, Project Iris נמצא בשלבי הפיתוח הראשונים בלבד עם צוות של כ~300 עובדים בהובלת Clay Bavor, סמנכ”ל בכיר בגוגל בתחום המציאות המדומה והרבודה. צוות זה צפוי לגדול באופן משמעותי בתקופה הקרובה, עם מאות עובדים נוספים שישולבו בו אם אכן גוגל תשיק את המשקפיים החדשים ב-2024. נכון לעכשיו, המשקפיים הבאים של גוגל צפויים להגיע עם מערכת האנדרואיד של החברה ולרוץ על מערכת שבבים יעודית של גוגל, בדומה למכשירי ה-Pixel 6 שלה, אך ייתכן ודברים ישתנו עד להשקה הרשמית של המשקפיים בעוד כשנתיים.

אין ספק כי עולם המציאות המדומה והרבודה הפך לאחד ממוקדי הפיתוח של חברות רבות בעולם הטכנולוגי, כאשר חזון המטא-יקום רק הגביר את קצב הפיתוח של החברות השונות. גוגל אינה שחקנית חדשה בתחום, אך נכון לרגע זה נראה כי היא מתכננת להתחרות בראש בראש מול חברות ענק אחרות הפועלות בתחום.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים