גאדג’טי מסקר: Amazfit Bip U – הדור השלישי בסדרת ה-Bip הבסיסית

שעון Amazfit Bip U (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

באתר גאדג’טי יצא לנו לסקור לא פעם שעונים חכמים מסדרת ה-Amazfit של הואמי, כאשר הפעם בדקנו את שעון ה-Amazfit Bip U הבסיסי החדש של החברה המציע מגוון פיצ’רים בתג מחיר נמוך.

שעון ה-Bip U הוכרז בסוף 2020 יחד ה-Bip U Pro כדור השלישי בסדרת ה-Bip, כאשר דגם ה-Pro מגיע עם שבב GPS למעקב מיקום ותמיכה בהפעלה קולית של Alexa ואף הושק רשמית בארץ. שני הדגמים החדשים נועדו להחליף את שעוני ה-Bip S וה-Bip המקורי אותם סקרנו בעבר, כאשר בדומה אליהם השעון מגיע עם ממשק עברי מלא.

בניגוד לדגמים מתקדמים יותר של Amazfit דוגמת ה-T-Rex Pro, GTS 2e ו-GTR 2 אותם סקרנו, שעון ה-Bip U נועד לספק פתרון לשוק הנמוך יותר של השעונים החכמים עם תג מחיר תחרותי המיועד להתחרות בשעוני ה-Mi Watch Lite ו-Realme Watch המתחרים.

שעון Amazfit Bip U (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט מקרוב – BIP U

שעון ה-Amazfit Bip U החדש שומר על העיצוב המרובע של דגמי ה-Bip הקודמים ומגיע עם גוף עשוי פוליקרבונט בצבע שחור, ירוק וורוד עם כפתור פיזי בודד בחלקו הימני. השינוי הגדול ביותר בדגם החדש הוא המעבר למסך גדול יותר של 1.43 אינץ’, המגיע בדגם החדש כמסך LCD סטנדרטי, במקום מסכי ה-Transflective TFT שליוו את הדגמים הקודמים, כאשר מתחתיו ניתן לראות את לוגו ה-Amazfit.

למרות שניתן לחשוב על המסך כעל מרובע, למעשה מדובר במסך מלבני עם קצוות מעוגלים המגיע ברזולוציית 302×320. באופן מפתיע יחסית למסך LCD רגיל, הנראות של מסך ה-Bip U בשמש טובה למדי על אף שפחות רואים זאת בצילום, דבר שרק משתפר עם קצת צל אותו יכול לספק ענן חולף או פשוט הסתרה של השעון משמש ישירה.

בצד האחורי ניתן לראות שינוי גדול נוסף לעומת הדגמים הקודמים עם חיישן ה-BioTracker 2 PPG העדכני של הואמי הנמצא גם בשעונים היקרים יותר של החברה. המעבר לחיישן החדש מביא איתו בונוס נוסף בדמות שימוש בכבל טעינה מגנטי פשוט ונוח בהרבה מהעריסה של הדגמים הקודמים.

Bip U – צד אחורי (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מפרט טכני מלא:

  • מסך – IPS בגודל 1.43 אינץ’ ורזולוציית 302×320.
  • רצועה – 20 מ”מ סטנדרטי.
  • חיישנים – חיישן BioTracker 2 PPG עם מדידת דופק ורווית חמצן בדם, שינה, צעדים.
  • מיקום – ללא (קיים בדגם ה-BIP U Pro).
  • מעקב ספורט – מעקב אחרי 60+ סוגי פעילויות כושר שונות.
  • סוללה – 230mAh לעד 9 ימי שימוש במצב רגיל ועד 5 ימים בשימוש כבד לפי החברה.
  • עמידות – עמידות למים 5ATM (עומק 50 מטר).
  • גודל – 40.9×35.5×11.4 מ”מ.
  • משקל – 31 גרם.
  • עברית – מלאה (אפליקציה, ממשק, התראות).

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

המפרט הטכני של ה-Bip U מהווה קפיצה ושינוי משמעותי יחסית לדגמי ה-Bip S ו-Bip, בעיקר בזכות המעבר למסך גדול יותר ושינוי סוג התצוגה ל-LCD סטנדרטי. השעון מגיע עם רצועת 20 מ”מ סטנדרטית הנוחה להחלפה ומשקל נמוך שמאפשר שימוש נוח במהלך כל היום.

שעון ה-BIP U מול ה-BIP המקורי

מבחינה חיצונית, ה-Bip U החדש שומר על העיצוב של הדור הראשון למרות שהוא מגיע עם מסך 1.43 אינץ’ גדול יותר לעומת 1.28 אינץ’ בדגמים הקודמים ומשתמש במסך IPS LCD סטנדרטי יותר לעומת ה-Transflective TFT.

מבט מקרוב מראה כי למרות הדימיון בעיצוב, ה-Bip U מגיע בעיצוב מעודכן יותר הקטן במ”מ לעומת ה-Bip, כאשר מבט בצד האחורי חושף את ההבדל הגדול ביותר בין הדגמים, חיישן ה-BioTracker 2 PPG הענק והחדש של הואמי ויחד איתו המעבר לטעינה מגנטית במקום שימוש בעריסה יעודית לשעון.

ממשק – Bip U

שעון ה-Bip U מגיע עם מערכת ה-RTOS העדכנית של הואמי, מה שמספק חווית שימוש הדומה לזו שנמצא בשעונים אחרים אותם בדקנו, כאשר הדגש העיקרי הוא כי ממשק השעון כולו, מרמת הממשק ועד ההתראות, מגיע בעברית מלאה.

הניווט בין המסכים נשאר דומה לדגמי Amazfit האחרים, כאשר:

  • הסטה מטה מהתצוגה הראשית פותחת את חלון ההגדרות המהירות של השעון.
  • הסטה מעלה מהתצוגה הראשית פותחת את חלון ההתראות של השעון עם אפשרות לפתיחת ההתראות בתצוגה גדולה יותר.
  • הסטה לצדדים מהתצוגה הראשית עוברת בין הווידג’טים השונים של השעון, בהם: מדד הפעילות PAI של חברת Huami, מד דופק, מד רווית חמצן בדם, מזג אוויר, מוזיקה, פעילות ועוד.

בנוסף לשימוש במסך המגע, השעון מגיע עם כפתור בודד בחלקו הימני המשמש ככפתור “חזור” למסך הראשי מהתצוגות השונות וככפתור פתיחת תפריט השעון כאשר הוא נמצא במסך הראשי.

שינוי גדול נוסף שמגיע עם ה-Bip U לעומת הדגמים הקודמים הוא תמיכה במעקב אחר הרבה יותר פעילויות ספורט, עם למעלה מ-60 פעילויות ספורט שונות ב-Bip U לעומת 12 בדגם המקורי ו-17 ב-Bip S.

Bip U – מעקב פעילות (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

טעינה וחיי סוללה – Bip U

סוללת ה-230mAh המובנה ב-Bip U אמורה להספיק, לפי החברה, לעד 9 ימי שימוש במצב רגיל ו-5 ימים תחת שימוש כבר, כאשר במקרה שלנו הצלחנו להגיע לזמן סוללה של כשבוע ימים, פרק זמן מכובד בעבור כל שעון חכם לדעתי.

Bip U – סוללה (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

אפליקציית Zepp

בדומה לשאר שעוני ה-Amazfit, השליטה על ה-Bip U נעשית דרך אפליקציית ה-Zepp (אנדרואיד/iOS) של הואמי, המותג החדש של החברה, כאשר האפליקציה מגיעה עם ממשק עברי מלא. מאחר וסקרנו לא מעט שעוני Amazfit בעבר, נעבור בקצרה על האפליקציה, המגיעה עם 3 מסכים עיקריים ומסך הגדרות יעודי לשעון עצמו שנגיש ממסך הפרופיל:

  • דף הבית – המסך הראשי מציג מידע הכולל את כמות הצעדים/מרחק/קלוריות ברמה יומית, תיעוד השינה, דופק אחרון שנמדד, עמידה ביעדים ומדד PAI. ניתן לפתוח עמוד משנה לכל אחד מהמדדים לפירוט טוב יותר ומידע מימים קודמים.
  • תהנה (Enjoy) – הגדרות שעון מהירות דוגמת שעון מעורר, תזכורות, מצא את המכשיר ועוד.
  • פרופיל – מסך הכולל את הגדרות האפליקציה וההתקנים המחוברים למכשיר, בהם שעון ה-Bip U עצמו.
  • מסך הגדרות ה-Bip U – מסך ההגדרות של השעון המאפשר לשלוט על כלל הפיצ’רים שלו, החל מתצוגת השעון, קבלת התראות, רשימת ווידג’טים, הגדרות ניטור ועוד.

תצוגות שעון – Bip U

בעוד שהעובדה כי מדובר בשעון בסיסי גורמת לכך שקיים מספר מועט של תצוגות מובנות בשעון, חלקן מגיעות עם אפשרות להתאמה אישית של המידע המוצג עליהן, כאשר ניתן להוריד בקלות תצוגות שעון נוספות דרך אפליקציית ה-Zepp.

דרך אפליקציית ה-Zepp ניתן להוריד ולהתקין בשעון תצוגות שעון חדשות או לחילופין להשתמש ביוצר תצוגות השעון המובנה המאפשר להשתמש בתמונה קיימת כרגע לאחד מתצורות תצוגת השעון הקיימות באפליקציה. לחילופין, משתמשים יכולים להשתמש בפתרונות צד ג’ דוגמת AmazFaces (אנדרואיד/iOS) המציעים תצוגות שעון נוספות להורדה.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Amazfit Bip U

שעון ה-Amazfit Bip U העדכני של הואמי ממשיך להוות פתרון בעבור משתמשים המחפשים שעון חכם בסיסי ולא יקר, כאשר הוא מציע שדרוג משמעותי לעומת הדורות הקודמים עם מעבר למסך LCD סטנדרטי וגדול יותר, מערכת RTOS מעודכנת המציעה מגוון פיצ’רים וזמן סוללה ארוך של כשבוע ימים.

עבור אנשים שלא צריכים שעון חכם יקר ומתקדם במיוחד, ה-Bip U מהווה פתרון איכותי עבור המחיר שלו, עם יתרונות כמו הממשק העברי המלא ומגוון תצוגות השעון שניתן להתקין עליו. מי שמעוניין בפיצ’רים נוספים דוגמת GPS ו-Alexa יוכל לעשות זאת עם שעון ה-Bip U Pro היקר יותר שנחשב כאחד הדגמים הזולים ביותר עם GPS מובנה שקיימים היום בשוק.

מחפשים שעון חכם ולא יקר? כדאי מאוד לשקול את ה-Amazfit Bip U כפתרון נוח ופשוט לשימוש עם אפשרות למעקב פעילויות ספורט טוב יותר בדגם ה-Pro.

שעון ה-Amazfit Bip U לא נמכר רשמית בארץ, כאשר ניתן להשיג אותו בחנות Amazfit הרשמית באליאקספרס במחיר רשמי של 70 דולר.

לחילופין ניתן לרכוש את דגם ה-Amazfit Bip U Pro המשודרג המגיע עם GPS ותמיכה ב-Alexa בארץ במחיר של 379 ש”ח (KSP \ אייבורי).

מה אהבנו?

  • מסך IPS גדול ואיכותי יחסית.
  • עמידות למים 5ATM.
  • מעקב אחרי +60 סוגי פעילויות כושר שונות.
  • משקל נמוך.
  • זמן סוללה ארוך.
  • מגוון פי’צרים: מדד PAI, שליטה במוזיקה, מד סטרס ועוד.
  • מגוון גדול של תצוגות שעון.
  • רצועת שעון סטנדרטית 20 מ”מ.
  • מחיר זול.

ומה לא?

  • גוף פלסטיק פשוט.
  • בהירות השעון מוגדרת ידנית ולא אוטומטית.
  • רזולוציית מסך נמוכה.

*חלק מהקישורים המופיעים בפוסט קשורים בתכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים