גאדג’טי מסקר: Sonos Move 2 – רמקול “נייד” איכותי, אבל יקר

Move 2 - בסלון (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי) Move 2 – בסלון (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מותג האודיו סונוס (Sonos), המוכר בזכות פתרונות השמע הביתיים שלו, מציע למשתמשים גם פתרונות ניידים דוגמת רמקול ה-Move 2 האלחוטי, המותח את ההגדרה של רמקול נייד עם משקל של 3 ק”ג, אך בו בזמן מציע פיצ’רים מתקדמים כמו זמן סוללה של עד 24 שעות וקישוריות WiFi מובנית להשמעת מוזיקה ישירות מהרמקול ובאופן עצמאי ממגוון רחב של שירותי מוסיקה שונים.

בזמן שהחברה מתמקדת בעיקר בפתרונות שמע סטנדרטיים יותר כמו מקרן הקול Ray (סקירה) והסאבוופר Sub Mini (סקירה), היא מציעה גם פתרונות ניידים יותר, דוגמת רמקולי ה-Roam ו-Roam SL, קטגוריה אליה החברה מכניסה גם את רמקול ה-Move 2 אותו נבדוק הפעם, הגרסה המשודרגת של רמקול ה-Move המקורי (סקירה), המגיעה בתור רמקול נייד וחכם “במשקל כבד”.

מבט מקרוב – Sonos Move 2

הדבר הראשון שעולה בראש כאשר מוציאים את רמקול ה-Move 2 מהאריזה שלו הוא שיש פער תהומי בין המושג “רמקול נייד” כפי שהכרתם אותו לפני כן ובין ה-Move 2, המגיע בגודל לא זעיר במיוחד של 241x160x127 מ”מ (נפח של כ~4.9 ליטר) ובמשקל של 3 ק”ג.

ובכל זאת, רמקול ה-Move 2 מגיע בעיצוב מינימליסטי ויפה במיוחד לדעתי, כאשר במקרה שלנו הוא הגיע בצבע לבן, אך ניתן להשיג אותו גם בצבעים שחור וירוק.

הרמקול מגיע בעיצוב אליפטי וגבוה, כאשר רשת המתכת הצפופה הקדמית מסתירה מאחוריה צמד טוויטרים (בניגוד לאחד בדור הקודם) ו-וופר, המספקים איכות שמע מרשימה במיוחד.

Move 2 - חלק קדמי (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי)
Move 2 – חלק קדמי (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

מבט קרוב יותר על הרמקול מגלה לנו מערך מיקרופונים וסט כפתורי מגע הכולל כפתור להפעלה ועצירה של המוזיקה, לצד כפתורים לדילוג לשיר הבא והקודם ופס שקוע המאפשר להגביר או להנמיך את עוצמת השמע על ידי העברת האצבע עליו.

המיקרופונים מיועדים להפעלת עוזרות קוליות דוגמת אלקסה של אמזון, שאינה זמינה רשמית בארץ, או את העוזר הקולי היעודי של החברה המשמש לשליטה ללא מגע ברמקול.

בנוסף, המיקרופונים מיועדים לשימוש בפיצ’ר ה-Trueplay, המכייל את השמע בהתאם למיקום הרמקול בחלל על ידי האזנה להחזרי הקול.

מבט לחלק האחורי של ה-Move 2 מגלה בפנינו אזור “שקוע” המשמש כידית אחיזה נוחה למדי לנשיאת הרמקול הכבד ממקום למקום, אזור הכולל (מלמעלה למטה): כפתור הדלקה, כפתור חיבור ל-Bluetooth, מתג לכיבוי פיזי המיקרופונים המובנים, חיבור USB-C לטעינה ושתי נקודות מגע לטעינה באמצעות הבסיס היעודי של הרמקול.

בעוד שהרמקול נועד לשימוש אלחוטי דרך WiFi או Bluetooth, החברה מציעה למכירה גם מתאם רשת חוטי ומתאם כבל 3.5 מ”מ רגילים למי שמעדיף חיבור חוטי.

 

חווית השימוש ב-Move 2

נתחיל מהדבר החשוב ביותר בכל רמקול, בין אם מדובר על רמקול חכם או פשוט, איכות השמע שלו. סונוס ידועה באיכות השמע הגבוהה של המוצרים שלה, וה-Move 2 לא יוצא דופן במובן הזה. השמע איכותי וחזק למדי ובשימוש שוטף לא הזדקקתי לעוצמה של יותר מ-50~60 אחוז… יותר מזה והשכנים כבר שמים לב.

השימוש ברמקול פשוט למדי באמצעות אפליקציית ה-Sonos היעודית של החברה, כאשר כחלק מתהליך ההגדרה הראשוני ניתן לחבר את הרמקול לאחד ממגוון שירותי המוזיקה הזמינים ופשוט ליהנות ממוזיקה באיכות גבוהה ברחבי הבית.

Move 2 - לצד המחשב ורמקול שולחני (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי)
Move 2 – לצד המחשב ורמקול שולחני (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

על אף שה-Move 2 מוגדר על ידי החברה כ”רמקול נייד”, בדומה ל-Roam, קשה לקרוא לרמקול ששוקל 3 ק”ג רמקול נייד באמת.

באופן אישי הייתי מגדיר אותו כרמקול שאפשר להסתובב איתו ברחבי הבית, להוציא אותו לגינה ועוד… אך רחוק מהרמקול שתיקחו איתכם לטיול בשטח, זאת על אף שהוא עמיד למים ואבק בתקן IP56 ומוגדר על ידי החברה כעמיד לנפילות, ובמיוחד כאשר הוא מאבד את היכולות המתקדמות שלו והופך להיות לרמקות Bluetooth רגיל במקרה הזה.

ובכל זאת, הוא אכן רמקול נייד. עמדת הטעינה היעודית שלו יושבת על שולחן המחשב הרגיל שלי בין המחשב לרמקול השולחני, אך מאוד נוח להרים אותו באמצעות הידית המובנית ולקחת אותו לשימוש בסלון או במטבח על מנת להאזין מוזיקה באיכות גבוהה.

מבחינת זמן השימוש שלו, סוללת 44Wh המובנית מציעה באופן רשמי זמן שימוש ארוך במיוחד של עד 24 שעות בטעינה בודדת, כאשר במהלך הבדיקה השימוש הממוצע עמד על כ-19~20 שעות, ארוך דיו בעבור מרבית השימושים, במיוחד כאשר תחנת הטעינה שלו מספקת פתרון נוח לטעינה בהשוואה לצורך לחבר כבל באופן קבוע.

פיצ’ר קטן ושימושי נוסף אותו מציע ה-Move 2 הוא תמיכה בטעינה הפוכה לטעינת מכשירים שונים מהסוללה המובנית בו באמצעות חיבור ה-USB-C בחלקו האחורי, אם כי הטעינה מוגבלת למדי על אף התמיכה בתקן PD3.0 ועומדת על הספק של 7.5W בלבד לפי בודק ה-FNB58, שימושי למקרה הצורך, פשוט אל תצפו לטעינה מהירה מהרמקול.

Move 2 - טעינה מהרמקול (צילום: יאן לנגרמן, גאדג'טי)
Move 2 – טעינה מהרמקול (צילום: יאן לנגרמן, גאדג’טי)

אפליקציית Sonos

בעוד שניתן להשתמש ב-Move 2 בתור רמקול אלחוטי רגיל באמצעות קישוריות Bluetooth או דרך ה-AirPlay 2 של אפל, הפיצ’ר המרכזי של סונוס הוא היכולת לחבר את הרמקול לאחד מעשרות שירותי מוזיקה שונים (ואני מתכוון לעשרות) כאשר הוא מחובר לרשת ה-WiFi הביתית.

על מנת להגדיר ולנצל את מלוא היכולות של ה-Move 2 יש להשתמש באפליקציית Sonos (אנדרואיד/iOS) היעודית, המציעה ממשק נוח ונרחב למדי, אך מגיעה בשפה האנגלית בלבד.

במקרה שלי, מלבד שירות ה”סונוס רדיו” המובנה, חיברתי את הרמקול גם לשירותי היוטיוב מיוזיק וספוטיפיי.

באפליקציה ניתן לעבור בין מספר מסכים שונים, בהם מסך ראשי המציג את השירים שהופעלו לאחרונה, אפשרות להיכנס לשירותי המוזיקה השונים אליהם התחברנו להפעלת שירים ועוד דרך אפליקציית סונוס’ יחד עם מסך חיפוש יעודי המאפשר לחפש אחר תוכן בכלל השירותים אליהם התחברנו.

למרות שקיים אקוולייזר מובנה באפליקציה, הוא בסיסי למדי וכולל שליטה בבאס וטרבל בלבד.

פיצ’ר חשוב נוסף של סונוס הוא האפשרות לחבר יחדיו מספר רמקולים, בין אם שימוש בשני Move 2 בסטריאו או חיבור לרמקולי סונוס נוספים להשמעת אותה המוזיקה ברחבי הבית בו זמנית.

חשוב לציין כי מלבד השליטה ברמקול ה-Move 2 באמצעות אפליקציית ה-Sonos, ניתן להפעיל מוזיקה באמצעות העוזר הקולי של סונוס (קיימת תמיכה באלקסה שאיננה זמינה בארץ), כאשר בנוסף ניתן להפעיל שירים על הרמקול ישירות משירותי המוזיקה ספוטיפיי, פנדורה ו-TIDAL לאחר שהם מחוברים לרמקול.

השורה התחתונה – מה חשבנו על ה-Move 2

אפשר לקרוא בקלות ל-Move 2 של סונוס אחד מהרמקולים האלחוטיים הטובים ביותר בשוק כיום בזכות החיבור שלו לשירותי הסטרימינג השונים ואיכות השמע הגבוהה שהוא מציע, אבל קשה לקרוא לו “רמקול נייד” אמיתי בשל המשקל הגבוה שלו. אפשר לקחת אותו מחדר לחדר או לחצר, אבל פחות סביר שתיקחו אותו לטיול שטח על אף העמידות שלו לנפילות, למים ואבק.

אני מוכרח להודות שנהנחתי להשתמש ב-Move 2 על מנת להאזין למוזיקה בבית שלי, כאשר רוב הזמן העדפתי להשתמש בו על פני הרמקולים השולחניים הרגילים שלי. הם אולי נשמעים טוב, אבל הם מחווירים לעומת איכות השמע שלו.

הייתי שמח אם היה ניתן להפעיל עליו את אלקסה של אמזון כפי שאני עושה עם ה-Echo Show שלי, אך העוזר הקולי של סונוס נותן מענה לתפעול הקולי של ה-Move 2.

אם אתם מחפשים פתרון פחות נייד ויותר ביתי ומוכנים להשקיע את התקציב, ה-Sonos Move 2 יכול להפוך לפתרון שמע איכותי להאזנה למוזיקה בבית עם החיבור שלו לשירותי הסטרימינג השונים דרך WiFi באופן עצמאי.

רמקול ה-Move 2 של סונוס זמין למכירה בארץ במחיר של 1999 ש”ח.

מה אהבנו?

  • עיצוב נקי ויפה.
  • איכות שמע מרשימה מאוד.
  • קישוריות Bluetooth (שלא זמינה בכל מוצרי החברה).
  • תמיכה במגוון רחב של שירותי מוזיקה.
  • סוללה חזקה.
  • עמידות למים ואבק IP56.
  • אפשרות להטעין מהרמקול.

ומה פחות?

  • יש צורך במתאם נוסף לחיבור 3.5 מ”מ ורשת.
  • משקל (קשה לקרוא ל-3 ק”ג נייד).
  • מחיר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים