אתם בחרתם: אלו הם נבחרי 2017 של גולשי אתר גאדג’טי

Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

שעות בודדות נותרו עד שתסתיים שנת 2017 באופן רשמי, ורגע לפני שתצאו לרחובות לחגוג את כניסתה של השנה האזרחית החדשה, הגיע הזמן להתרפק עוד קצת על מה שהיה. בשבוע האחרון פרסמנו את סיכומי השנה שלנו במגוון תחומים, חלקנו עמכם את הכתבות שאהבתם ושיתפנו אתכם בכל מה שאהבנו, וגם במה שלא, בשנה החולפת. אם במקרה מצמצתם ופיספסתם את סיכומי השנה שלנו, תוכלו למצוא אותם כאן:

בסקר סיכום השנה שהצגנו מוקדם יותר החודש, ביקשנו מכם להחליט מי יהיו נבחרי השנה שלכם בקטגוריות שונות. כעת כשהגיעה ההצבעה לסיומה, ספרנו את הקולות ואנו מציגים בפניכם לראשונה את הזוכים שלכם לשנת 2017:

סמארטפון השנה, עם 44% מהקולות:
Samsung Galaxy S8

Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy S8 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

במקום הראשון: סמסונג ממשיכה להוביל – זו שנה שלישית ברציפות בה קוראי אתר גאדג’טי בוחרים במכשיר הדגל של סמסונג כמכשיר השנה שלהם. גם השנה קוטפת סמסונג את תואר מכשיר השנה בקלות, כאשר ה-Galaxy S8 השיג 44% מהקולות שלכם, לעומת 36% שקיבל ה-Galaxy S7 בשנה הקודמת ו-35% שקיבל ה-Galaxy S6 ב-2015. פנינו לסמסונג ישראל לקבלת תגובה בנושא, וקיבלנו אחת מגיא היבש, דירקטור חטיבת המובייל, סמסונג ישראל, שאמר:

אנו מודים לגולשי גאדג’טי על הבחירה במכשירי הסמסונג גלאקסי S8 וה-Note8 כמכשירי השנה, זו השנה השלישית ברציפות. סמסונג שמה בראש מעייניה את שביעות רצונם של לקוחותיה ושוקדת על פיתוח המכשירים האיכותיים והמתקדמים ביותר בעולם. הזכייה שלנו שנה אחר שנה מעידה כי הצרכנים הישראלים מעריכים את ההשקעה של סמסונג בפיתוח טכנולוגיות חדשות שתורמות לחוויית שימוש טובה יותר לקהל לקוחותינו, ואני שמח מאוד על הבחירה.

במקום השני, עם 17% מהקולות: OnePlus 5 / 5T – חברת וואן פלוס הצליחה להציג השנה זוג סמארטפונים שהצליחו להרשים את קוראי האתר הרבה יותר משנים קודמות ודגמי ה-OnePlus 5 מתברגים בזכות זאת במקום השני ב-2017, תוך שהם עולים בשני מקומות (מהמקום הרביעי) בהשוואה לשנה הקודמת.

OnePlus 5T
OnePlus 5T
  • מקום שלישי – Apple iPhone 8 / Plus עם 11%.
  • מקום רביעי – Google Pixel 2 עם 9%.
  • מקום חמישי – LG G6 עם 8%.
  • מקום שישי – Xiaomi Mi6 עם 3%.
  • מקום שביעי – HTC U11 עם 3%. (הפרש של קולות בודדים מה-Xiaomi Mi6)
  • מקום שמיני – Huawei P10 / P10 Plus עם 2%.
  • מקום תשיעי – Sony Xperia XZ Premium עם 1%.
  • מקום עשירי – Nokia 8 עם 1%. (הפרש של קולות בודדים מה-Sony Xperia XZ Premium)
  • מקום 11 – Meizu Pro 7 עם 1%. (הפרש של קולות בודדים מה-Nokia 8)
  • מקום 12 – Lenovo Moto Z2 Force עם 0%.
  • מקום 13 – ZTE Nubia Z17 עם 0%.

סמארטפון הפרימיום של השנה, עם 36% מהקולות:
Samsung Galaxy Note8

Samsung Galaxy Note 8 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Note 8 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

במקום הראשון: סדרת ה-Note חוזרת – סדרת ה-Galaxy Note של סמסונג זכתה לשנת חופש ב-2016 עם משיכתו מהשוק של דגם ה-Note7. אולם ב-2017 הצליחה סמסונג להחזיר אל השוק את הדגם הבא בסדרה, ה-Galaxy Note8, שהציג לראשונה עבור החברה מערך צילום כפול לצד מסך ענק בעל שוליים מצומצמים שהחל את דרכו בסדרת ה-Galaxy S8 מוקדם יותר השנה. אם בשנה שעברה נתתם לסמסונג לקטוף את תואר סמארטפון הפרימיום עבור סדרת ה-Edge עם 30%, הרי שהשינויים שביצעה סמסונג במכשיר הובילה את ה-Note8 לקבל כעת 36% מהקולות.

נציין גם כי החל מכניסת הקטגוריה של הפאבלטים, בה שילבנו את דגם ה-Note3 ב-2013, בחרתם במכשירי ה-Note של החברה כמכשירי השנה שלכם מידי שנה, זאת פרט ל-2016, בה נבחר דגם ה-Galaxy S7 Edge, בעוד הענקתם את התואר המפוקפק של “אכזבת השנה” לדגם ה-Note7. הבחירה של ה-Note8 כמכשיר הפרימיום לשנת 2017 היא הרביעית שלכם עבור סדרת ה-Note והחמישית ברצף עבור סמסונג בקטגוריה זו.

במקום השני, עם 31% מהקולות: Apple iPhone X – אפל הצטרפה השנה למגמה הגוברת של מסכי ה-OLED בעלי השוליים הדקיקים עם האייפון X, שהצליח להרשים לא מעט אנשים בזכות עיצוב יפהפה ולעצבן לא מעט אחרים בשל השקע (notch) בחלקו העליון של המסך. עם מחיר של של 1,000 דולר לפחות, מדובר באחד הסמארטפונים היוקרתיים והיקרים ביותר בשוק כיום.

iPhone X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
iPhone X (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)
  • מקום שלישי – LG V30 עם 12% מהקולות.
  • מקום רביעי – Google Pixel 2 XL עם 10%.
  • מקום חמישי – Razer Phone עם 3%.
  • מקום שישי – Huawei Mate 10 / Xiaomi Mi Mix 2 עם 3% מהקולות כ”א. (הפרש קטן מה-Razer Phone)
  • מקום שביעי – Sony Xperia XZ1 / Essential Phone עם 1% מהקולות כ”א.
  • מקום שמיני – Meizu Pro 7 Plus / ZTE Nubia Z17s עם 0% מהקולות.

הסמארטפון המשתלם של השנה, עם 40% מהקולות:
Xiaomi Mi A1

Xiaomi Mi A1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Xiaomi Mi A1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

במקום הראשון: שיאומי זוכה פעם נוספת – עוד בשנה שעברה בחרתם ב-Redmi Note 4 של שיאומי כמכשיר המשתלם של השנה , כאשר הפעם מקבל את התואר ה-Mi A1, הסמארטפון הראשון של החברה אשר משלב ממשק נקי של גוגל התופס את מקומה של מערכת ה-MIUI . המכשיר מוצע למכירה במחיר נמוך למדי שנע בין 900-1,300 שקלים ומציע לא מעט עבור סכום זה. על כן, אין זה מפתיע כי דגם ה-Mi A1 מקבל השנה 40% מהקולות שלכם, ומעבר ל-37% שקיבל דגם ה-Redmi Note בשנה הקודמת.

במקום השני, עם 21% מהקולות: Samsung Galaxy J7 Pro – סדרת ה-Galaxy J הינה פופולרית למדי בישראל והשנה היא זוכה למקום השני ברשימת הסמארטפונים המשתלמים של 2017, כאשר היא מציעה מסך גדול וסוללה בהתאם, יחד עם פלטפורמת העיבוד של סמסונג ומחיר שנע כיום סביב 1,000-,1300 שקלים.

  • מקום שלישי – Xiaomi Redmi 5 Plus עם 15% מהקולות.
  • מקום רביעי – Xiaomi Mi Max 2 עם 10%
  • מקום חמישי – LG Q6 עם 9%
  • מקום שישי – Meizu M6 Note עם 5%

לגמרי השנה שלה, עם 25% מהקולות:
סמסונג

שלט לוגו סמסונג בתערוכת IFA 2017 בברלין
צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

במקום הראשון: סמסונג – נראה כי כוחה של סמסונג בישראל התחזק באופן משמעותי בשנת 2017, כאשר ההצבעות שלכם ניתנו לחברה בקטגוריות רבות. השנה בחרתם בסמסונג גם כחברת השנה שלכם, זאת לצד סמארטפון השנה, סמארטפון הפרימיום של השנה ואת המקום השני והמכובד בקטגוריית הסמארטפון המשתלם של השנה. נראה כי ליצרניות האחרות יש עבודה קשה שעליהן לעשות לקראת השנה הבאה אם ברצונן לנשל את סמסונג ממעמדה המתחזק בישראל.

לוגו שיאומיבמקום השני, עם 18% מהקולות: שיאומי – היצרנית הסינית קטפה את תואר חברת השנה שלכם בשנת 2016, וכעת שומרת עליו באופן חלקי במקום השני. שיאומי הציגה לא מעט סמארטפונים השנה, אך גם הצליחה לבלבל אותנו מעט עם דגמי המשך לסדרות שסטו ממה שהורגלנו אליו והצגת סדרות חדשות שהתחבבו עלינו במהירות. אין ספק כי שיאומי תמשיך לצמוח ולהשתפר במהלך השנה הקרובה, כאשר כבר כעת אנו מצפים למכשירי הדגל הבאים שלה.

  • מקום שלישי – אפל עם 16% מהקולות.
  • מקום רביעי – נטפליקס עם 15%
  • מקום חמישי – AMD עם 9%
  • מקום שישי – דיסני עם 9% (הפרש קל מ-AMD)
  • מקום שביעי – גוגל עם 8%

אכזבת השנה, עם 48% מהקולות:
מחירי הסמארטפונים בעליה

במקום הראשון: סמארטפונים ב-1000 דולר – השנה זכינו להפחתת מיסי הקניה על טלפונים בישראל שהובילה לירידה במחירים. עם זאת, יצרניות הטלפונים הגדולות המשיכו מצידן להציג מכשירים יקרים יותר ויותר, שכבר חצו את מחיר ה-1,000 דולר למכשיר. זוהי אחת המגמות הכואבות ביותר לטעמנו וים הקולות שלכם מוכיחים שאתם איתנו באותה דעה. נשמח לראות את האלטרנטיבות המשתלמות יותר מתרחבות במהלך 2018.

במקום השני, עם 28% מהקולות – השקות מוצרים מאוחרות: בשנים קודמות ראינו התקדמות משמעותית במהירות ההשקות של מוצרים בישראל לאחר השקתם בחו”ל, אך בעוד חלק מהחברות דאגו לשמור על המומנטום, הבחנו כי חלקן החליטו דווקא להאט את הדברים. השוק הישראלי הוא אמנם קטן, אך תמיד היה תחרותי למדי, ועם האפשרויות לרכישת מכשירים ביבוא מקביל או ביבוא אישי, אנו מקווים שב-2018 יישרו היבואנים המקומיים כולם קו ויתחילו לבצע השקות זריזות יותר בישראל לכלל הדגמים.

  • מקום שלישי – Star Wars Battlefront II עם 15% מהקולות.
  • מקום רביעי – רובוטריקים, האביר האחרון עם 9%

עסקת השנה, עם 45% מהקולות:
אינטל רוכשת את מובילאיי

שלט אינטל
צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

במקום הראשון: אינטל רוכשת את מובילאיי – עם כל הכבוד לעסקת דיסני-פוקס בגובה מעל 50 מיליארד דולר, אין כמו סיפור הצלחה ישראלי. חברת מובילאיי הצטרפה השנה ליצרנית השבבים אינטל לאחר רכישה בסכום לא פעוט של 15.3 מיליארד דולר. חטיבת הרכב של אינטל היא כעת מהגדולות בעולם ויחד עם מובילאיי צפויה להביא לנו לא מעט הפתעות בשנים הקרובות, חלק מהן ודאי נראה כבר בשבוע הקרוב בתערוכת CES 2018.

במקום השני, עם 27% מהקולות: דיסני רוכשת את פוקס – העסקה עדיין לא נסגרה, אך מדובר באחת מבין העסקות הגדולות ביותר בעולם המדיה. אם בשנה שעברה תפסה את המקום השני שלכם עסקת הענק בגובה 85.4 מיליארד דולר, בה רכש תאגיד התקשורת AT&T את חברת המדיה טיים וורנר, הרי שהשנה זו דיסני, שמבקשת להשתלט על תכנים רבים אותם מחזיקה פוקס בעולמות הקולנוע והטלוויזיה.

  • מקום שלישי – גוגל רוכשת את חטיבת פיתוח הפיקסל של HTC עם 13% מהקולות.
  • מקום רביעי – אפל רוכשת את שאזאם עם 10% מהקולות
  • מקום חמישי – אמזון רוכשת את Whole Foods עם 3% מהקולות
  • מקום שישי – אלקטרה צריכה רוכשת את גולן טלקום עם 2% מהקולות

משחק השנה, עם 38% מהקולות:
PUBG – PlayerUnknown’s Battlegrounds

לוגו משחק PUBG
צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

במקום הראשון: PUBG – התופעה שסחפה את הגיימרים השנה הייתה ללא ספק, PUBG, המשחק שרק לקראת תום השנה הושק באופן רשמי ויצא סוף סוף מבטא סחב אחריו כמות בלתי נתפשת של שחקנים, טורנירים וגם לא מעט חיקויים.

במקום השני, עם 20% מהקולות – Super Mario Odyssey: המשחק שהוכיח כי נינטנדו עדיין יודעת איך לייצר תכנים חדשים עבור אחד ממותגיה הוותיקים ביותר. Super Mario Odyssey הצליח להביא את מריו לעיר הגדולה והפך לאחד המשחקים המעניינים, המושקעים והמהנים שיצאו השנה.

  • מקום שלישי – Horizon Zero Dawn עם 16% מהקולות.
  • מקום רביעי – Zelda Breath Of The Wild  עם 13% מהקולות.
  • מקום חמישי – Cuphead עם 10% מהקולות.
  • מקום שישי – Persona 5 עם 3% מהקולות.

סרט השנה, עם 38% מהקולות:
וונדר וומן

גל גדות מתוך "וונדר וומן" (תמונה באדיבות גלובוס מקס)
גל גדות מתוך “וונדר וומן” (תמונה באדיבות גלובוס מקס)

במקום הראשון: גל גדות – אף שאנחנו לא יכולים להיכנס לכל אחד מכם לראש ולהוכיח זאת, לטעמנו מה שהפך את וונדר וומן לסרט השנה שלכם היא ללא ספק גל גדות. השחקנית הישראלית הגדולה ביותר כיום קיבלה סרט משלה שהיה לסנסציה בקופות והכניס כבר מעל 800 מיליון דולר סביב העולם. סרט נוסף כבר בדרך..

במקום השני, עם 17% מהקולות: מלחמת הכוכבים, אחרוני הג’דיי – הפרק השני בטרילוגיה החדשה בסדרה זכה להצלחה לא קטנה בקופות ורגע לפני סוף השנה כבר מדגדג את רף מיליארד הדולר בהכנסות.

סדרת השנה, עם 52% מהקולות:
משחקי הכס

מתוך "משחקי הכס" - עונה 7 פרק 1 (תמונה באדיבות HBO)
מתוך “משחקי הכס” – עונה 7 פרק 1 (תמונה באדיבות HBO)

במקום הראשון: משחקי הכס – כבר אזלו לנו הסופרלטיבים לתיאור אחת מהסדרות הנצפות בכל הזמנים. משחקי הכס מוכיחה זו שנה נוספת כי אם היא משודרת בטלוויזיה, כולנו (טוב נו, רובנו) נצפה בה, ועל כן אין זו הפתעה שהיא לא רק סדרת השנה שלכם גם ב-2017, אלא קוטפת יותר מ-50% מהקולות שלכם. עוד עונה אחת נותרה.

במקום השני, עם 20% מהקולות: ריק ומורטי – סדרת הקומדיה הגסה מבית היוצר של דן הרמון הופכת פופולרית יותר ויותר משנה לשנה ומתברגת אצלכם במקום השני ב-2017.

100% תודה לכם

לוגו אתר גאדג'טישנת 2017 הייתה מאתגרת עבורנו בגאדג’טי – המשכנו לבנות את האתר, הן בצד התוכן והן דרך עדכונים שביצענו, רובם מאחורי הקלעים. חלק מהתכניות שלנו ל-2017 נדחו, כאשר הן מפנות מקומן לאחרות, אך כל העת המשכנו לעבוד כדי לספק לכם את החדשות, הסקירות והעדכונים שאתם אוהבים על בסיס יומי.

לא מעט עשייה עדיין לפנינו וב-2018 אנו מקווים להמשיך ולהציג את התכנים בתחומים הטכנולוגיים, בגיימינג והבידור והפנאי בפניכם בשפה העברית בדרך הטובה ביותר. כבר עם פתיחת השנה נמצאת לפנינו תערוכת CES, שתביא עימה לא מעט הכרזות גדולות, וזמן לא רב לאחר מכן תגיע תערוכת המובייל ותביא עימה את ההכרזות הבאות בתחום.

מקווים לראותכם איתנו גם ב-2018, ושתהיה שנה טכנולוגית, וגיקית, מצויינת לכולנו!


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים