אתם בחרתם: אלו הם נבחרי 2018 של גולשי אתר גאדג’טי

Samsung Galaxy S9 (צילום ועריכה: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) Samsung Galaxy S9 (צילום ועריכה: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

עוד מעט מסתיימת לה שנת 2018 באופן רשמי, ורגע לפני שתצאו לרחובות לחגוג את כניסתה של השנה האזרחית החדשה, הגיע הזמן להתרפק עוד קצת על מה שהיה. אחרי שכבר פרסמנו את סיכומי השנה שלנו במגוון תחומים, חלקנו עמכם את הכתבות שאהבתם ושיתפנו אתכם בכל מה שאנחנו אהבנו באופן אישי בשנה החולפת, וגם את מה שלא. אם במקרה מצמצתם ופיספסתם את סיכומי השנה שלנו, תוכלו למצוא אותם כאן:

בסקר סיכום השנה שהצגנו מוקדם יותר החודש, ביקשנו מכם להחליט מי יהיו נבחרי השנה שלכם בקטגוריות שונות. כעת, כשהגיעה ההצבעה לסיומה, ספרנו את הקולות ואנו מציגים בפניכם לראשונה את הזוכים שלכם לשנת 2018:

סמארטפון השנה, עם 31% מהקולות:
Samsung Galaxy S9

Samsung Galaxy S9 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy S9 Plus (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

במקום הראשון: סמסונג ממשיכה להוביל – זו השנה הרביעית ברציפות בה קוראי אתר גאדג’טי בוחרים במכשיר הדגל של סמסונג כמכשיר השנה שלהם, ונראה כי המגמה לא הולכת להשתנות בקרוב. גם השנה קוטפת סמסונג את תואר מכשיר השנה בקלות, כאשר ה-Galaxy S9 השיג 31% מהקולות שלכם, לעומת 44% שקיבל ה-Galaxy S8 בשנה הקודמת, 36% שקיבל ה-Galaxy S7 ב-2016 ו-35% שקיבל ה-Galaxy S6 ב-2015. פנינו לסמסונג ישראל לקבלת תגובה בנושא, וקיבלנו אחת מגיא היבש, דירקטור חטיבת המובייל, סמסונג ישראל, שאמר:

אנו שמחים ומודים לגולשי אתר גאדג’טי שבחרו ב-S9 וב-Note9 בתור מכשירי השנה. אלו בהחלט שני הדגמים הפופולריים ביותר שהיו לנו ב-2018 ולא במפתיע סדרת ה-S זוכה כבר שנה רביעית ברציפות. נמשיך לרגש ולהפתיע את הקהל הישראלי עם חדשנות פורצת דרך.

במקום השני, עם 22% מהקולות: OnePlus 6T – חברת וואן פלוס מתמקמת במקום השני זו השנה השנייה ברציפות ואף מחזקת את מעמדה עם 22% מההצבעות לעומת 17% בשנה הקודמת. וואן פלוס השיקה השנה זוג סמארטפונים ששמו דגש מיוחד על מהירות והצליחו להרשים את קוראי האתר הרבה יותר משנים קודמות ודגמי הסדרה החדשה מתברגים בזכות זאת במקום השני ב-2018.

OnePlus 6T (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)
OnePlus 6T (צילום: אוהד צדוק, גאדג’טי)
  • מקום שלישי – Huawei P20 Pro עם 16%.
  • מקום רביעי – Apple iPhone XS עם 15%.
  • מקום חמישי –Xiaomi Mi 8 עם 8%.
  • מקום שישי – Sony Xperia XZ3 עם 4%.
  • מקום שביעי – LG G7 עם 3%.
  • מקום שמיני – Meizu 16 עם 1%.
  • מקום תשיעי – ASUS Zenfone 5Z עם 0%.

סמארטפון הפרימיום של השנה, עם 45% מהקולות:
Samsung Galaxy Note9

Samsung Galaxy Note 8 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Samsung Galaxy Note 8 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

במקום הראשון: סדרת ה-Note חוזרת – ב-2017 חזרה סדרת הגלקסי נוט של סמסונג לחזור לראש קטגוריית הפרימיום עם מכשיר ה-Galaxy Note 8, שזכה במקום הראשון עם 36% מהקולות. השנה זו השנה השנייה ברצף בה נמצאת הסדרה בראש, הפעם עם דגם ה-Galaxy Note 9, שזכה ב-45% מהקולות. הדגם החדש מגיע עם מסך Super AMOLED בגודל 6.4 אינץ’, מערך צילום כפול בגבו, זיכרון RAM בנפח של עד 8 גיגה-בייט, אחסון בנפח מירבי של 512 גיגה-בייט ועט סטיילוס חדש עם תמיכה בקישוריות בלוטות’.

נציין גם כי החל מכניסת הקטגוריה של הפאבלטים, בה שילבנו את דגם ה-Note3 ב-2013, בחרתם במכשירי ה-Note של החברה כמכשירי השנה שלכם מידי שנה, זאת פרט ל-2016, בה נבחר דגם ה-Galaxy S7 Edge, בעוד הענקתם את התואר המפוקפק של “אכזבת השנה” לדגם ה-Note7. הבחירה של ה-Note 9 כמכשיר הפרימיום לשנת 2018 היא החמישית שלכם עבור סדרת ה-Note והשישית ברצף עבור סמסונג בקטגוריה זו.

במקום השני, עם 22% מהקולות: Huawei Mate 20 Pro – כשהיא מדיחה את אפל מהמקום השני ברשימה, וואווי מצליחה למקם את מכשיר הפרימיום Mate 20 Pro עם 22 אחוזים מסך הקולות שלכם. המכשיר החדש מגיע עם מסך AMOLED בגודל 6.4 אינץ’, מעבד Kirin 980, שלוש מצלמות בגבו עם תמיכה בזום וזווית צילום רחבה במיוחד, זיכרון 6GB RAM, אחסון בנפח 128GB וסוללת ענק.

Huawei Mate 20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Huawei Mate 20 Pro (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)
  • מקום שלישי – Apple iPhone XS Max עם 19% מהקולות.
  • מקום רביעי – Xiaomi Mi Mix 3 עם 7%.
  • מקום חמישי – LG V40 עם 6%.
  • מקום שישי – Xiaomi Mi 8 Pro עם 2% מהקולות.

הסמארטפון המשתלם של השנה, עם 54% מהקולות:
Xiaomi Pocophone F1

Pocophone F1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)
Pocophone F1 (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי)

במקום הראשון: שיאומי זוכה פעם נוספת – זוהי השנה השלישית בה שיאומי רושמת את הניצחון בקטגוריית הסמארטפונים המשתלמים, והפוקופון לוקח את המקום הראשון ב-2018 לאחר שבשנה שעברה היה זה ה-Mi A1 ובשנת 2016 תפס את המקום הראשון ה-Redmi Note 4 של החברה כמכשיר המשתלם של השנה עם יותר מ-50% מהקולות שלכם. הפוקופון הגיע כהפתעה השנה והציג מפרט טכני מרשים המתמקד בביצועים ובסוללה, תוך מתן מחיר נמוך למדי.

מקבוצת המילטון, היבואנית הרשמית של שיאומי בישראל, נמסר:

אנחנו גאים להוביל בישראל את אחד המותגים הנחשקים והאיכותיים בעולם. עם הקמתה, חברת שיאומי שמה לה למטרה לייצר את המוצרים והמכשירים הטובים בעולם במחיר המשתלם בעולם. לא רק בישראל, גם בעולם, המכשירים של שיאומי קוטפים את המקומות הראשונים בקטגוריות השונות. גם כאן בישראל, הציבור כבר הפנים שלא צריך לפשוט את הרגל בשביל לרכוש את המוצרים הטכנולוגיים הטובים בעולם. אנחנו בהמילטון נמשיך לעשות הכל כדי להצדיק את האמון שהלקוח הישראלי נותן בנו ובמוצרים של שיאומי.

במקום השני, עם 19% מהקולות: OnePlus 6 – מכשיר הדגל של וואן פלוס מתברג במקום השני כאחד מהמכשירים המשתלמים של השנה החולפת ומצטרף בכך אל ה-OnePlus 6T שתפס את המקום השני בין מכשירי השנה שלכם.

  • מקום שלישי – Xiaomi Mi A2 עם 11% מהקולות.
  • מקום רביעי – Samsung Galaxy A7 2018 עם 10%
  • מקום חמישי – Meizu 15 עם 4%
  • מקום שישי – Honor 10 עם 2%

לגמרי השנה שלה, עם 43% מהקולות:
Epic Games

במקום הראשון: Epic Games – אחד הטרנדים הלוהטים ביותר בשנה החולפת היה המשחק פורטנייט, אותו מפתחת חברת Epic Games. המשחק זכה השנה להשקה בפלטפורמות המובייל, אך יותר מכך, הובילה החברה שינוי בקונספט הדורש ממפתחות משחקים לשלב את ההורדות של אלו בחנות האפליקציות של גוגל. Epic Games ראתה הזדמנות בפופולריות של פורטנייט וניצלה אותה על מנת לשבור את המוסכמות ולצאת לדרך חדשה, כזו שאולי תוליד תחרות גדולה יותר, לפחות על מכשירים מבוססי אנדרואיד.

לוגו נטפליקסבמקום השני, עם 24% מהקולות: נטפליקס – ספקית הסטרימינג המשיכה לשים את הדגש השנה על תכני מקור וזכינו לראות מספר לא מבוטל של סדרות, מיני-סדרות וסרטים חדשים בשירות הסטרימינג. עם כרבע מהקולות שלכם בשנת 2018, אין ספק כי כמונו, גם אתם מבלים את זמנכם בנעימים מול נטפליקס ושירותי סטרימינג נוספים, ולכן אין זה מפתיעה כי החברה קופצת למקום השני, לאחר שהייתה עבורכם במקום הרביעי בלבד בשנה הקודמת.

  • מקום שלישי – וואווי עם 13% מהקולות.
  • מקום רביעי – סמסונג עם 9%
  • מקום חמישי – דיסני עם 8%
  • מקום שישי – אפל עם 3%

פריצת השנה, עם 59% מהקולות:
פורטנייט

במקום הראשון: Epic Games – פורטנייט הפך למשחק הגדול ביותר של 2018. חברת Epic, המפתחת את הלהיט ההיסטרי, החליטה למרוד במודל העסקי של גוגל, ולהשיק את המשחק שלה מחוץ לחנות ה-Play Store, כקובץ APK להורדה עצמאית. Epic הלינה על התשלום הגבוה שהמפתחים מחוייבים לשלם לחנויות של אפל ושל גוגל, ולכן החליטה לעקוף את המנגנון כליל על פלטפורמת אנדרואיד. לא נראה שההחלטה פגעה בהצלחתו של פורטנייט, שהשתלט על ז’אנר ה-Battle Royal באופן מוחלט.

במקום השני, עם 15% מהקולות: רמקולים חכמים – העוזרות האישיות של גוגל ואמזון דחפו את שוק הרמקולים החכמים לסוג של סטנדרט, וגרמו להרבה יצרניות להגביר הילוך ביצור מוצרים חכמים שיכולים להתממשק עם הרמקולים החכמים של חברות אלה. אם זה לא מספיק, הדבר המדהים ביותר הוא שעוד ועוד שחקניות נכנסות לתחום, כל זאת בדרך לבית חכם מלא ואמיתי.

  • מקום שלישי – סמארטפוני גיימינג עם 11% מהקולות.
  • מקום רביעי – VIVO NEX עם 8%
  • מקום חמישי – OPPO Find X עם 7%

אכזבת השנה, עם 30% מהקולות:
חברת HTC הולכת ונעלמת

שלט HTC
צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

במקום הראשון: HTC – זה אמנם היה באוויר כבר יותר משנתיים, אבל עכשיו זה כבר כמעט ודאי: HTC בחוץ. אם ב-2016 עוד היה נראה שלחברה הטיוואנית יש סיכוי לחזור לגדולתה ולעמוד לצד שמות גדולים כמו אפל וסמסונג במירוץ הבלתי פוסק בזירת הסמארטפונים, וב-2017 קצת התבדינו וראינו אותה מדשדשת איפשהו באמצע, אז ב-2018 הסיפור הוא אחר לגמרי.

חלוצת שוק הסמארטפונים, מי שלימים היתה השותפה הכי טובה של גוגל בקריאת התיגר על האייפון של אפל, בזבזה את כל ההזדמנויות שניתנו לה. הייתי יכול לקבל זאת בהבנה אם הדעיכה היתה באה על חשבון נסיקה בתחומים אחרים כמו מציאות מדומה, אבל גם שם השתיקה רועמת.

במקום השני, עם 23% מהקולות – Google Pixel 3 XL: אולי זה בגלל המחירים הגבוהים, אולי בגלל שהם גבוהים יותר בישראל כי גוגל לא מוצאת לנכון לשווק אותם באופן רשמי בשוק המקומי, ואולי כי אתם מצפים יותר מאחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם, אבל הפיקסל של גוגל קיבל השנה שם רע. אף שלא היינו בטוחים בשילוב הסמארטפון ברשימת האיוולת השנתית, הקולות שלכם מדברים בפני עצמם ונראה כי לגוגל עדיין יש מקום להשתפר.

  • מקום שלישי – עדכוני ווינדוס כושלים עם 17% מהקולות.
  • מקום חמישי – פרצות אבטחה למעבדים עם 13%
  • מקום שישי – פרצות אבטחה בפייסבוק עם 11%
  • מקום שביעי – סגירת Inbox by Gmail עם 6%

עסקת השנה, עם 51% מהקולות:
שיאומי הולכת להנפקה

שלט MI
צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

במקום הראשון: שיאומי הולכת להנפקה – לא הייתה זו ההנפקה לה ציפינו מצידה של שיאומי, אבל החברה בכל זאת הצליחה לגייס סכום מרשים של קרוב ל-5 מיליארד דולר בהנפקת מניותיה בבורסה בהונג-קונג לפי שווי חברה של 54 מיליארד דולר. בדוחותיה האחרונים שפורסמו בנובמבר 2018 הציגה שיאומי גידול של כ-49% בהכנסות משנה לשנה יחד עם רווח תפעולי שהצטמצם בכ-40%. בינתיים, ממשיכה החברה בהשקות רבות, בתחום הסמארטפונים ובתחומים רבים נוספים.

במקום השני, עם 29% מהקולות: מיקרוסופט רוכשת את GITHUB – בעסקה המוערכת בסכום של 7.5 מיליארד דולר, הודיעה שנה מיקרוסופט כי תצרף לשירותיה את GITHUB, פלטפורמת פיתוח התוכנה השיתופית. העסקה תאפשר למיקרוסופט להיכנס עמוק יותר לעולמם של המפתחים, מה שיעזור, לדברי החברה, “לבנות, לחדש ולפתור את האתגרים הגדולים ביותר בעולם הזה“.

משחק השנה, עם 43% מהקולות:
Fortnite – פורטנייט

במקום הראשון: פורטנייט – אם שנה שעברה הייתה זו השנה של PUBG, השנה ממשיך את דרכו של חלוץ הדרך המשחק פורטנייט, שהצליח לכבוש את השוק בסערה כשהפך זמין למשחק על פלטפורמות מרובות.

במקום השני, עם 24% מהקולות – Red Dead Redemption 2: המשחק השני בסדרה של חברת רוקסטאר, המוכרת לרוב דווקא הודות למשחקי GTA. המשחק החדש של רוקסטאר עדיין חם מהתנור, אך כבר הספיק להותיר את חותמו בתעשיית המשחקים ולשבור שיאי מכירות. ניתן גם להבין מדוע: המבקרים כמו גם השחקנים מסכימים כמעט כולם שמדובר ביצירת מופת. בסיפור הייחודי במערב הפרוע, רוקסטאר התעלתה על עצמה פעם נוספת.

  • מקום שלישי – Spider-Man עם 18% מהקולות.
  • מקום רביעי – God of War ו-Assassin’s Creed Odyssey  עם 7% מהקולות לכל אחד.
  • מקום חמישי – Shadow of the Tomb Raider עם 2% מהקולות.
  • מקום שישי – Super Smash Bros. Ultimate עם 0% מהקולות.

סרט השנה, עם 53% מהקולות:
הנוקמים: מלחמת האינסוף

מתוך "הנוקמים: מלחמת האינסוף" (תמונה באדיבות פורום פילם)
מתוך “הנוקמים: מלחמת האינסוף” (תמונה באדיבות פורום פילם)

במקום הראשון: מארוול – הסרט הגדול ביותר של השנה ללא ספק היה הנוקמים: מלחמת האינסוף. הסרט האחרון בסדרת הנוקמים הציג בפנינו במלוא הדרו את הנבל העיקרי של סדרת הסרטים ארוכת השנים – ת’אנוס, יחד עם (כמעט) כל גיבור אפשרי שליווה אותנו בעשור האחרון. עם מעל 2 מיליארד דולר בהכנסות בקופות בתי הקולנוע מאז שהחלה הפצתו, אין זה מפתיע שהוא תופס את המקום הראשון. הסרט, אגב, החל להגיע לאחרונה גם לשירותי הסטרימינג, בהם סלקום TV (עדיין לא בנטפליקס).

במקום השני, עם 16% מהקולות: ספיידרמן: ממד העכביש – אחת ההפתעות החביבות עלינו השנה הייתה גרסה נוספת של ספיידרמן, אחת שפחות מוכרת לציבור הרחב. הסרט החדש הוא מפגש של שני דברים שציפינו לראות מזה זמן רב. מצד אחד, ישנה הציפיה המקומית לקבלת סרט אנימציה קומיקסי בקולנוע. סרטי אנימציה מבוססי קומיקס יוצאים כל הזמן, והם שונים מאוד מהסרטים המצולמים. חלקם יוצאים גם לקולנוע בהפצה מוגבלת, ובדרך כלל לא מגיעים לישראל בכלל – ודאי שלא בהיקף ההפצה ש”ממד העכביש” זוכה לה. מצד שני ישנה הציפיה הגלובלית, לראות סוף סוף את מיילס מורלס על המסך הגדול.

הסדרת החדשה של השנה, עם 41% מהקולות:
שומר הראש

שומר ראש (צילום: Sophie Mutevelian/World Productions, תמונה באדיבות נטפליקס)
שומר ראש (צילום: Sophie Mutevelian/World Productions, תמונה באדיבות נטפליקס)

במקום הראשון: שומר הראש – ריצ’ארד מאדן (Richard Madden), שרובכם תזהו כרוב סטארק מ”משחקי הכס”, משחק את הסמל דיוויד באד – שוטר במחלקה הדיפלומטית של משטרת לונדון, וחייל לשעבר שלחם באפגניסטין בצבא הוד מעלתה. לאחר שבאד, לא במסגרת תפקידו, מסכל פיגוע הרסני ברכבת, הוא מוצב כמאבטח אישים לשרת הפנים הבריטית ג’וליה מונטגיו. השרה מונטגיו מתכננת להעביר חוק חדש נגד טרור, שרבים מכנים אנטי-דמוקרטי – ובאד מוצא את עצמו לכוד בין הנאמנות שלו לתפקיד, הנאמנות האישית שהוא מפתח למונטגיו, רגשותיו כחייל לשעבר שלא מרגיש בטוח גם בביתו בלונדון, וכל זה בזמן שהנישואים שלו מתפרקים, מבלי שהוא יוכל לעשות עם זה דבר.

במקום השני, עם 17% מהקולות: מי מתגורר בבית היל? -“מי מתגורר בבית היל” של נטפליקס היא בפירוש סדרה גדולה מסך חלקיה, וחלקיה אדירי מימדים. כל אחד מהשחקנים, ללא יוצא מן הכלל, עושה עבודה נפלאה; התסריט כתוב נפלא הן ברמת הסיפור והן ברמת הדיאלוג; הבימוי עדין ואכזרי בדיוק ברמות הנחוצות; והעריכה מייצרת לימבו של זמנים שמטשטש את הגבולות בין ההווה לעבר, בלי לבלבל את הצופים במתרחש. היא סדרת אימה שרגישה לדמויות שלה ולסיפורים שלהם, ובזכות זה היא גם מפחידה פי כמה – כי הרבה יותר מפחיד כשדברים נוראיים קוראים לדמויות שבאמת, באמת אכפת לנו מהן.

100% תודה לכם

לוגו אתר גאדג'טישנת 2018 מסתיימת עבורנו בגאדג’טי וכשברקע אנחנו ממשיכים לבנות את האתר על מנת שנוכל להמשיך ולספק לכם את החדשות, הסקירות והעדכונים שאתם אוהבים על בסיס יומי, נרצה להודות לכם על שליוויתם אותנו שנה נוספת או הצטרפתם למעקב אחר כל הסקירות, העדכונים והביקורות בעולמות הטכנולוגיה, הטלוויזיה, המשחקים והקולנוע.

גם ב-2019, אנו מקווים להמשיך ולהציג בפניכם את כל התכנים האפשריים בשפה העברית בדרך הטובה ביותר. כבר עם פתיחת השנה נמצאת לפנינו תערוכת CES, שתביא עימה לא מעט הכרזות גדולות, חלקן כבר נחשפו מבעוד מועד, וזמן לא רב לאחר מכן תגיע תערוכת המובייל ותביא עימה את ההכרזות הבאות בתחום.

מקווים לראותכם איתנו גם ב-2019, ושתהיה שנה טכנולוגית, וגיקית, מצויינת לכולנו!


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים