LG Gear VR (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)

LG Gear VR (צילום: אוהד צדוק, גאדג'טי)

סיכום העשור בגיימינג: הרגעים הגדולים שעשו לנו את העשור

| יום ראשון, 29 בדצמבר 2019, 12:00 | משחקים

"הזמן רץ", נהוג לומר, אך כשמנסים לחשוב באמת על עשר שנים – מגלים שמדובר בלא מעט זמן. הדבר נכון במיוחד כאשר מנסים לסכם תקופה כזו, בטח ובטח כשמדובר בתחום כל כך צבעוני, מהיר ומשתנה כגיימינג. העשור החולף הביא איתו שינויים משמעותיים במיוחד לשחקנים בכל אספקט שקשור לתחביב הגיימינג. בכתבה זו, אנסה לעבור איתכם על חלק מהרגעים המשמעותיים בעשור, האירועים המשפיעים ביותר, ועל השינויים שעברו עלינו.

אירועי העשור בגיימינג

2010: האמבל באנדל משנה את האופן בו אנו קונים משחקים

ב-2010, אחרי שכבר התרגלנו לקנות משחקים ב-Steam, ובזמן שניסינו לעכל מה בדיוק מציעה לנו החנות החדשה עם השם המוזר GOG, הגיע סוג חדש של עסקה שטרף את כל הקלפים: האמבל באנדל. בעמוד צנוע שהוקם לצורך המכירה, יכולנו לבחור כמה אנחנו רוצים לשלם – כל מחיר, אפילו סנט בודד – ולקבל סט של משחקים טובים (World of Goo, Aquaria, Gish, Lugaru, Penumbra Overture).

אם זה לא מספיק, יכולנו לקבוע בעצמנו כמה מסכום המכירה יילך לתרומות עבור מטרות נעלות, וכמה למפתחים. באותו זמן לא היה ברור אם המודל העסקי הזה יכול להחזיק מעמד, אך כפי שאנו יודעים היום, ה-Humble Store היא בין החנויות המוצלחות באינטרנט, שמציעה כעת חבילות לאורך כל השנה, תוכנית מנויים ומשחקים רבים.

2011: Duke Nukem Forever יוצא אחרי עשור וחצי

במשך תקופה ארוכה DNF הפך לבדיחה מתמשכת באינטרנט, דוגמה למשחק שאבד לתהום הנשיה. Duke Nukem, גיבור הניינטיז המחוספס עם שורות המחץ, היה אמור לקבל המשך מגניב, מפחיד, מטורף ורציני יותר, או לפחות כך נראה מההדגמות המוקדמות של Duke Nukem Forever, שהוצגו עוד ב-2001.

הגרסה ההיא, שכמעט הושלמה, ננטשה ברגע האחרון על מנת לעבור למנוע משחק מתקדם יותר, ומשם המשחק נכנס לסחרור הולך וגובר של שיפורים, שינויים והחלפות מנוע. בסופו של דבר, DNF נכנס ללימבו. עקבותיו אבדו בחשיכה, והחברה שפיתחה אותו – 3D Realms, החלה לשמור על דממת אלחוט. הפרויקט הפך לבדיחה שכיכבה באינספור ממים.

עם זאת, כנגד כל הציפיות, המשחק לבסוף יצא ב-2011 לאחר 14 שנות פיתוח. חברה אחרת, Gearbox, אליה המשחק התגלגל לאחר כמה תהפוכות, שחררה את הכותר שהיה רחוק מאוד מהחזון אותו ראינו עשור קודם לכן. למרות ששחקנים רבים התאכזבו ממנו, למשחק בעצם היה רכיב מולטיפלייר כיפי למדי, שהצליח להחזיק מעמד זמן מה.

2012: קיקסטארטר הופכת את עולם הגיימינג

ב-2012 פלטפורמת מימון ההמונים קיקסטארטר עשתה גלים, ולא פסחה גם על הגיימרים. בשנה זו נפתחו כמה קמפיינים חשובים למימון המונים, אך אנו נדבר על אלו שעשו שינויים גדולים במיוחד באותו זמן, אותם אנו מרגישים עד היום. הפרויקטים הללו הפכו את עולם הגיימינג הן מבחינת החומרה, והן מבחינת התוכן.

נער צעיר בשם פאלמר לאקי (Palmer Luckey), אז בן 19 בלבד, פיתח במחסן של ההורים אב-טיפוס למשקפי מציאות מדומה מסוג חדש. המטרה שלו היתה ליצור משקפי VR זולים לגיימרים, שהיו טובים בהרבה ממה שהוצע באותו זמן בשוק. לאקי פתח את קמפיין הקיקסטארטר שלו עבור משקפי ה-Oculus Rift, שהפכו להצלחה אדירה עד שהחברה נרכשה לבסוף על ידי פייסבוק. כפי שכולנו יודעים, אוקולוס מובילה כיום את שוק ה-VR, שממשיך להתפתח.

אירוע חשוב לא פחות שהתרחש באותה שנה בקיקסטארטר נוגע למשחקים עצמם: טים שייפר, מפתח המשחקים המפורסם, רצה לבנות שוב משחק בסגנון הישן אותו אהב: הרפתקה מסוג Point and Click. שייפר ידע שמפיצות המשחקים לא ימהרו למסור את כספן עבור פרויקט מסוכן כזה, שפונה לקהל נישתי. את הכסף מצא שייפר בקיקסטארטר, עם למעלה מ-3 מיליון דולר שגויסו. הדבר פתח עידן של מימון המונים בגיימינג, שממשיך עד היום עם משחקים כמו Shenmue 3.

2012: Telltale ממריאה עם משחקים אפיזודיים, נופלת וקמה לתחיה

חברת Telltale נוסדה ב-2004, אך שחקנים רבים הכירו אותה ב-2012 עם השקת סדרת המשחקים האפיזודיים שלה, The Walking Dead. בעוד שראינו בעבר משחקים אפיוזדיים, סדרת הטלוויזיה The Walking Dead עזרה להפוך את הפרויקט הזה להצלחה. המשחק נעזר בכתיבה משובחת, דילמות מוסריות ובחירות קשות שהיה עלינו לבצע, על מנת להבטיח את הישרדות הקבוצה שלנו.

כמה שנים לאחר מכן, בשנת 2018, Telltale סגרה את שעריה. בהודעה עצובה לעיתונות פורסם כי החברה פיטרה את מרבית עובדיה וכי צוות-שלד מצומצם נותר על מנת לסיים כמה מטלות. משחקים עתידיים בוטלו, ולא ברור היה מה יעלה בגורל החברה, שהגיעה למעשה לסוף דרכה. למרבה המזל, חברת LCG Entertainment החליטה לאסוף את השברים ולהקים מחדש את הסטודיו תחת אותו השם. מסע החתחתים של Telltale עוד לא נגמר, ולמעשה החברה הספיקה להכריז מחדש על משחק שכבר חשבנו שבוטל.

2013: דור הקונסולות השמיני יוצא לדרך עם ה-PlayStation 4 וה-Xbox One

שתיים מהקונסולות שעשו לנו את העשור יצאו לדרך ב-2013: ה-PlayStation 4 של סוני וה-Xbox One של מיקרוסופט. השתיים יצאו למאבק נוסף על ליבם (וארנקם) של הגיימרים. למרבה הצער, בתחילת הדרך מיקרוסופט ירתה לעצמה ברגל עם כמה פיצ'רים לא מוצלחים ומדיניות דרקונית בנושא משחקים משומשים, שהגיימרים מאוד לא אהבו.

ייתכן והדבר הוא זה שגרם לסוני לפתוח פער גדול עם ה-PlayStation 4 אותו מיקרוסופט לא הצליחה לסגור מעולם. בין אם הדבר קשור או לא, זמן קצר לאחר מכן עזב את תפקידו דון מטריק (Don Mattrick), מנכ"ל Xbox, והוחלף על ידי פיל ספנסר (Phil Spencer), שהביא איתו גישה שונה באופן משמעותי.

2013: סטים משנה את הקונספט של השקת משחק עם Early Access

קשה להאמין שזו לא תמיד היתה אפשרות, אך לפני Early Access של סטים, משחק שהושק היה אמור להיות גמור ומוכן (לפחות באופן תיאורטי). המחשבה על כך שמישהו ירצה לשלם על משחק שעדיין נמצא בבניה לא עלתה בדמיונם של מפיצות משחקים אחרות, אך בסופו של דבר, הגיימרים הצביעו עם הארנק והסכימו להשתתף בניסוי.

משחקי Early Access מגיעים עם אזהרה ברורה: המשחק עדיין לא גמור, הוא נתון לשינויים, יכולים להיות בו באגים חמורים והרבה בעיות. אך כל זה לא הפריע לשחקנים לרכוש בהמוניהם את המשחקים הללו. העניין הוא שחלק מהמשחקים נותרו תחת סטטוס Early Access במשך שנים ארוכות, וכאשר הם "הושקו" באופן רשמי שנים לאחר מכן, מדובר היה בעדכון טכני בלבד (המשחק יצא מ-Early Access) שלא עניין אף אחד. אם כך, מתי הושק המשחק: כשהוא הגיע ל-Early Access או כשהוא הושק באופן רשמי?

2014: מיקרוסופט קונה את מיינקראפט ב-2.5 מליארד דולר

מיקרוסופט בהחלט ראתה משהו שהרבה אנשים לא הצליחו לראות ב-Minecraft. סכום הרכישה האדיר שעורר אז גלים גדולים בתעשיית המשחקים, הפך את יוצר המשחק מרקוס פרסון (Markus Persson) המכונה Notch, לעשיר מאוד. מרקוס התקשה מעט לעכל את השינוי הגדול בחייו, ולמעשה הפך למעט אומלל בשנים שלאחר מכן, אולם מיקרוסופט הצליחה להפוך את Minecraft להשקעה מוצלחת עבורה. החברה הצליחה למכור למעלה מ-100 מיליון עותקים של המשחק, לפתח ממנו כמה משחקי צד מוצלחים יותר ופחות, ולהביא אותו לכל פלטפורמה אפשרית.

2015: המשחק Batman: Arkham Knight גורם קטסטרופה

שחקנים רבים שקנו את Batman: Arkham Knight ב-2015 נהנו מהמשחק ללא הפרעות מיוחדות, אבל אלו לא היו שחקני PC. שחקני המחשב שקנו את המשחק גילו להפתעתם כי הם קיבלו המרה שבורה לחלוטין, עם בעיות ביצועים חמורות, קריסות אקראיות וצרות אחרות.

הדבר גרם לקטסטרופה שהעלתה לסדר היום את אחריות המפיצות לשחרר משחקים גמורים ומלוטשים, במקום הכותרים השבורים שהופיעו באותו הזמן. Arkham Knight יצא רק שנה אחרי Assassin's Creed Unity, שהגיע גם הוא רווי באגים ובעיות. לפחות במקרה של באטמן, חברת Warner Bros, שמסרה את מטלת ההמרה לסטודיו קטן שלא התאים למשימה, התנצלה באופן רשמי והסירה את המשחק מהחנויות. המשחק חזר ל-Steam אחרי כמה חודשים של תיקונים מאומצים.

2016: ה-Xbox One S וה-PS4 Pro משנות את חוקי המשחק

אם פעם היינו קונים קונסולה אחת בדור, הדבר השתנה בעשור החולף, עת הקונסולות שלנו התפצלו ל"משפחות". ה-Xbox One הפכה ללא פחות מארבע קונסולות: ה-Xbox One המקורית, הגרסה המעודכנת Xbox One S, הגרסה החזקה Xbox One X, והגרסה האינטרנטית ללא כונן אופטי, Xbox One S All-Digital Edition. סוני, מצידה, שחררה את ה-PS4 Pro, עדכון חומרה משמעותי ל-PS4 עם ביצועים משופרים, שאפשר להריץ את המשחקים ברזולוציה גבוהה יותר או בצורה חלקה יותר.

הדור הבא של הקונסולות כבר מעבר לפינה, אולם כבר כעת ברור לשחקנים כי אין להחזיר את השד לבקבוק, וגם בדור הקונסולות התשיעי נקבל כנראה "משפחה" של קונסולות מכל חברה. עדויות לכמה מכשירים שנמצאים בפיתוח כבר נחשפו, לפחות עבור ה-Xbox הבאה.

2016: בשורת ה-VR סוף סוף מגיעה לגיימרים (בערך)

לאחר שנים של פיתוחים, אבות-טיפוס נסיוניים ושמועות, הגיימרים זכו סוף סוף להניח את ידם על משקפי VR לצרכן. ב-2016 הגיעה הגרסה הצרכנית של ה-Oculus Rift, והמתחרה העיקרית שלה באותו זמן, ה-HTC Vive. שני המכשירים עבדו בטכנולוגיות שונות מאוד, והציעו אפשרויות שונות לסוגים שונים של צרכנים. לצד אלו השיקה סוני את משקפי ה-PS4 VR, שהביאו את בשורת המציאות המדומה גם לשחקי הקונסולות. בארץ נפתחים מרכזי VR המאפשרים לכם לשחק לפי תשלום שעתי.

כיום משקפי ה-VR העדכניים ביותר מציעים חוויה משופרת בהרבה, אך למרות שישנם יותר שחקני VR מאי פעם, הטכנולוגיה עדיין מתקשה לצאת מהגדרת הנישה שלה. הצורך במחשב חזק ויקר על מנת ליהנות מהחוויה המלאה, כמו גם במקום פיזי להתנועע ולפזז בו, כנראה לא תורמים להתפשטות הטכנולוגיה – אך מכשירים שמנתקים אותנו לחלוטין מהמחשב, כמו ה-Oculus Quest, אולי ישנו זאת.

2016: פוקימון גו מוציא את הגיימרים מהבית

חברת Niantic Labs עשתה היסטוריה עם משחק המציאות הרבודה שלה, Pokemon Go. המשחק הפך לתופעה שסחפה את העולם, ובפעם הראשונה בהיסטוריה הוציא את הגיימרים לרחובות בהמוניהם. התופעה לא פסחה על ישראל, כשבקיץ 2016 לא ניתן היה לצאת מהבית מבלי להhתקל במאמני פוקימון מכל הגילאים, ששוטטו ברחוב בחיפוש אחרי הייצורים הוירטואליים. החברה ניסתה לשחזר את ההצלחה עם משחק דומה בעולם הארי פוטר, אך נראה כי המשחק שדווקא עורר סקרנות רבה יותר לאחרונה הוא Minecraft Earth.

2017: נינטנדו משיקה את ה-Switch

המכשיר ההיברידי של נינטנדו, המשלב בין קונסולה ביתית וקונסולה ניידת שאפשר לקחת לכל מקום, הושק ב-2017. המכשיר, שנראה בהתחלה כהימור, התגלה כהצלחה גדולה עבור נינטנדו. המשחקים האיכותיים ששחררה החברה, כמו Zelda: Breath of the Wild ו-Super Mario Odyssey, עזרו למכשיר להתבסס אצל חובבי הסינגל-פלייר, בעוד שמשחקים כמו Splatoon הציגו חידושים ומשכו את חובבי המולטי-פלייר. בסך הכל מדובר על השקה מוצלחת עבור נינטנדו, שהוציאה את עצמה מהבוץ אחרי ההשקה הכושלת של ה-Wii U בשנת 2012.

קונסולת Nintendo Switch (תמונה: Nintendo)

קונסולת Nintendo Switch (תמונה: Nintendo)

2017: EA יוצרת כדור שלג בינלאומי בנושא Loot Boxes

גיימרים לא אוהבים את שיטות המונטיזציה של עולם המובייל. זאת המסקנה אליה הגיעו מהר מאוד ב-EA, לאחר שניסו לשלב מנגנון דרקוני במיוחד של התקדמות שחקנים ב-Star Wars: Battlefront 2, שהפך את התקדמותכם לכמעט בלתי אפשרית אלא אם תשלמו כסף. יתר על כן, המשחק התפרע עם מנגנון ה-Loot Boxes, שגם עליו מחו השחקנים.

הצצה לאחור

הטיפול של EA ב-Star Wars: Battlefront 2 עורר זעם כה גדול בקרב הגיימרים, ומחאה כה עוצמתית, עד כי הנושא התגלגל למחוקקים ברחבי העולם שהחלו לבדוק את מנגנוני תיבות השלל, ובחלק מהמקרים לסווג אותן כמנגנון הימורים לכל דבר. לפתע, משחקים מוכרים הוכרזו כלא-חוקיים במדינות שונות, שהחלו להטיל תנאי אולטימטום, עם יותר מרמיזה לעונשים אמיתיים וחמורים, כולל מאסר. הנושא סוקר בהרחבה ב-Gadgety (ראו בקוביה משמאל).

מנגנונים אלו עשו את דרכם לאט לאט גם למשחקי AAA לאורך העשור, ולמרות הגישה השלילית של השחקנים לנושא, לא נראה כי הדבר עומד להיפסק בקרוב. למעשה, EA עצמה, שעמדה במרכז הסערה בשנים האחרונות, כבר הודיעה כי תרחיב את השימוש בתיבות שלל.

2018-2019: חברת Epic Games כובשת את העולם

אחרי שנה מוצלחת עם Fortnite, חברת Epic Games, המפתחת את המשחק, המריאה רחוק יותר מאי פעם. החברה המשיכה לפתח את המנוע שלה, Unreal, שהמשיך לצבור תאוצה, ולצד ההצלחה המתמשכת של Fortnite, החברה פתחה חנות משחקים משלה: Epic Games Store. אם זה לא מספיק, Epic החליטה לשבור את הכללים ולהשיק את המשחק שלה לאנדרואיד מחוץ לחנות האפליקציות של גוגל, כאפליקציה עצמאית. זמן מה לאחר מכן, Fortnite הפך למשחק הראשון שאיפשר לכל גיימר, על כל מכשיר רלוונטי כיום, לשחק עם חבריו מבלי להיות תלוי במכשיר כלשהו – Cross-Platform מלא וחסר תקדים.

חנות המשחקים של אפיק, ה-Epic Games Store, עדיין מעוררת מחלוקת מדי פעם כאשר מתגלה כי כותרים בלעדיים יישארו רק בחנות של Epic, ולא יגיעו ל-Steam לפחות במשך שנה. במקרה אחד, שעצבן את הגיימרים מאוד, המשחק Metro Exodus נעלם מ-Steam ברגע האחרון לפני ההשקה, והפך לבלעדי בחנות של Epic. מצד שני, Epic נותנת למפתחי המשחקים חלק גדול יותר מהרווחים, ועל כך בירכו מפתחים שהצטרפו לשורותיה של Epic.

2019: Valve מכריזה על משחק חדש של Half Life

Half Life 3 (או יותר נכון, Half Life 2: Episode 3) היה אמור להיות החלק המסכם של Half Life 2. אלא שהמשחק התעכב במשך שנים ארוכות. מדי פעם צצה שמועה זו או אחרת, ששברה את לב השחקנים כאשר התגלה בסופו של דבר כי מדובר בבדיחה במקרה הטוב, או תרמית במקרה הרע. כבר הספדנו את המשחק, שהחליף את מקומו של Duke Nukem Forever כמשחק שלא באמת ייצא אף פעם. ואז, Valve הפתיעה את כולם עם הכרזה על Half Life Alyx, שהוא סוג-של Half Life 3 למציאות מדומה.

השחקנים אמנם שמחים לקבל פרק חדש בסדרת המשחקים הוותיקה, שהוזנחה זמן כה רב, אך מצד שני לא כולם מיהרו להתלהב: משקפי VR עדיין לא נמצאים בהישג ידיו של כל גיימר. נראה כי שחקנים רבים ייאלצו לוותר על Half Life Alyx, או לכל היותר ליהנות מסרטונים של שחקנים אחרים, המסוגלים להרשות לעצמם ערכת VR ומחשב חזק מספיק כדי לתמוך בה. Valve מצידה הדגישה כי מדובר במשחק באורך מלא, שיעשה שימוש פורץ דרך בטכנולוגיה, ועל הדרך הזכירה את משקפי ה-VR מתוצרתה, ה-Valve Index שככל הנראה יעשו שימוש באפשרויות בלעדיות במשחק.

עוד כמה דברים שתרצו לזכור (או לשכוח):

  • 2010: הכובעים ב-Team Fortress 2 משגעים את הגיימרים, ומאפשרים להם גם להרוויח כסף.
  • 2011: האינטרנט מוצף בממים של Arrow to the Knee, שמקורם במשחק Skyrim המצליח.
  • 2012: הסוף של Mass Effect 3 מעצבן מיליוני גיימרים שציפו, כנראה, למשהו אחר.
  • 2012: מיקרוסופט נוחלת כישלון חרוץ עם Windows 8, שלא התקבלה באהדה על ידי הגיימרים.
  • 2012: נינטנדו משיקה את ה-Wii U שלא מצליחה להתרומם.
  • 2013: השחקנים מתאכזבים מאוד מ-Aliens: Colonial Marines שנכשל בצורה קטסטרופלית.
  • 2014: סקנדל Gamergate סוחף את עולם עיתונות הגיימינג.
  • 2014: קול אוף דיוטי מאפשר לכם להתאבל בלחיצת כפתור, עם התיאור המשעשע Press F to Pay Respects.
  • 2015: מיקרוסופט חוזרת למסלול עם Windows 10, אותה היא מחלקת בחינם (באופן אגרסיבי למדי, יש לומר).
  • 2015: EA מדגימה איך לא לעשות משחק של SimCity, עם משחק שלא הלהיב את הגיימרים.
  • 2015: Nvidia משחררת את G-Sync, טכנולוגיה שעוזרת לשמור על תמונה חלקה, ללא קרעים.
  • 2015: בתסדה מנסה להשיק מודים בתשלום ב-Skyrim, ונכשלת באופן רועש מאוד.
  • 2017: Mass Effect Andromeda נכשל, כמעט מחסל את סדרת Mass Effect.
  • 2017: Ryzen מחזיר את AMD למשחק המעבדים עם מתחרה רציני למעבדי אינטל.
  • 2017: PUBG, או בשמו המלא PlayerUnknown's Battlegrounds, מבסס את ז'אנר ה-Battle Royale החדש.
  • 2018: שקית הניילון של גרסת האספנים של Fallout 76 מעוררת סקנדל, לאחר שהובטח לשחקנים תיק מבד.
  • 2018: שיאים נשברו בסטרים של Ninja והזמר Drake, ששיחקו יחד Fortnite בפלטפורמת Twitch
  • 2018: ריקוד ה-Floss סוחף את ילדי העולם, שלומדים אותו מ-Fortnite.
  • 2018: הגיימרים מקבלים לראשונה הצצה ל-Ray Tracing.
  • 2019: Star Citizen, שמשתמש במימון המונים לאורך כמה שנים, גייס יותר מ-250 מליון דולרים.

סיכום: מה היה לנו, ומה הלאה?

לפני עשר שנים רובינו עדיין השתמשנו במסכים מרובעים במחשב. בסיום העשור, אנו כבר משחקים עם משקפי VR. כן, מדובר בפרק זמן משמעותי מכל הבחינות, ואין ספק שהגיימינג חווה כמה מהשינויים הגדולים ביותר בתקופה זו. על מנת לתאר את כולם נצטרך כנראה לכתוב ספר באורך מלא – אין שום סיכוי לתמצת את כל התמורות והאירועים הרבים שחווינו בעשור החולף בכתבה אחת קצרה.

ובכל זאת, זה היה עשור עם התקדמות טכנולוגית חסרת תקדים, עם הבטחות גדולות, הפתעות רבות, ולצידן גם כמה אכזבות מרות ומגמות שליליות. בסוף העשור ברור כי סוני ניצחה את מירוץ הקונסולות של הדור הנוכחי, שהיה מורכב וארוך יותר מבעבר. הדור הבא נמצא כבר מעבר לפינה ומעורר את סקרנותנו. שחקני המחשב נהנו מחוויות נסיוניות וטכנולוגיה מתקדמת, מ-VR ועד ל-Ray Tracing, אולם נתקלו גם בכמה סקנדלים לאורך הדרך. חזינו במו עינינו בילדים מתרוצצים ברחוב עם Minecraft Earth ופוקימון גו  – אולי המשחק הכי משמעותי לסמארטפונים בעשור כולו.

נראה כי לא כל כך משנה על איזה מכשירים שיחקתם, סביר להניח כי יכולתם למצוא שלל משחקים נהדרים וחוויות חדשות באמת, שכנראה לא עלו בדמיון שלנו עשור קודם לכן. כנראה שהיה לכם קל מאי פעם למצוא את חבריכם ולשחק איתם, גם אם הם משתמשים במכשיר שונה משלכם. תחום הגיימינג התחרותי המריא עם פרסים גדולים מאי פעם ותחרויות דרמטיות. בסך הכל, ניתן לומר בפה מלא שזה היה עשור מוצלח מאוד לגיימרים.

ומה הלאה? קשה לנחש את העתיד, אך נראה כי במהלך העשור הנחנו את התשתיות לחוויות מורכבות יותר עם הטכנולוגיות שרק לאחרונה למדנו להכיר: VR, AR, Ray Tracing, Cross-Platform. בוודאי נראה אותן מגיעות לשימוש אופטימלי יותר בעשור הבא, ובתקווה שיתפשטו למשחקים ושחקנים רבים יותר. עם זאת, אין ספק שחלק מהכיף יהיה לגלות את ההפתעות שעדיין לא חשבנו עליהן: אלו ז'אנרים חדשים של משחקים צפויים להופיע? על אלו בקרי שליטה משונים וחוויות מפתיעות תחשוב נינטנדו? איך ייראו המחשבים והקונסולות שלנו בעוד עשור? אני לא בטוח לגביכם – אבל אני, באופן אישי, מחכה כבר לגלות את התשובות.

במאגר הקופונים שלנו כבר ביקרתם?
סמארטפונים וגאדג'טים במחירים נוחים ובמשלוח ישיר עד הבית
לחצו כאן
תגובות לכתבה
גאדג'טי | Gadgety
ניווט באתר
קטגוריות
גאדג'טי
חיפוש כתבות